| crzmax72 a întrebat:

Buna ziua TPU!
Sunt incepator si vreau sa stiu cum se schimba vitezele corect inapoi? Ca de exemplu din treapta a 5-a in treapta a 4-a fara sa bruschez masina, ma intereseaza pe benzina si motorina, in rest conduc destul de bine, dar nu imi iese tot timpul schimbatul treptelor inapoi 5-4-3-2-1, o bruschez si nu stiu ce fac gresit.

Răspuns Câştigător
| Simpatic a răspuns:

Cand o sa capeti experienta o sa poti cu usurinta retrograda din a 5-a de ex. in a 3-a fara sa se simta trecereawinking cum? cand o sa stii cu ce se mananca turatia masinii, asta o simti nu o inveti ca la scoala.
faptul ca treci cand retrogradezi prin toate treptele in ordinea inversa, este foarte corect.

4 răspunsuri:
| GabiDumitrescu a răspuns:

Pai de ce o bruschezi? Sa zicem ca esti intr-o cincea, o lasi sa decelereze ridicind piciorul de pe acceleratie sau frinezi usor, calci ambreiajul si simultan dai drumul acceleratiei, schimbi in treapta inferioara, apoi calci usor acceleratia dupa ce dai drumul ambreiajului.

| Yurisa a răspuns:

Pentru treapta 4 încearca sa aduci kilometrajul la 40 km/h si 2000 de rpm. Nu lua brusc piciorul de pe ambreiaj pentru ca asa se bruscheaza, usor, lin, treptat, nu brusc.

| ArmyCaptain28 a răspuns:

Din moment ce vrei sa schimbi viteza intr-o treapta inferioara, se presupune faptul ca viteza ta de deplasare a fost redusa, iar turatiile motorului sunt mult mai mici. De exemplu, daca esti in treapta a treia de viteza si ai 2500 de RPM, poti sa mentii aceasta treapta de viteza sau chiar sa schimbi intr-o treapta superioara. Intr-o treapta inferioara schimbi doar atunci cand turatiile motorului scad sub 2000 de RPM, masina cerand o treapta de viteza mai mica. Tu probabil schimbi intr-o treapta inferioara cand ai destul de multe turatii iar masina nu are nevoie de o treapta inferioara, din acest motiv o "bruschezi". Daca nu faci nimic gresit aici, inseamna ca nu faci jocul potrivit intre pedala de acceleratie si pedala de ambreiaj. Cand vrei sa opresti, nu te apuci sa schimbi din treapta a patra de viteza pana cand ajungi in treapta intai, ci reduci viteza urmand sa aduci maneta in punctul mort (pe liber), iar apoi poti sa bagi masina in treapta intai de viteza, dar nu treci de la viteza a patra in viteza intai.

| crzmax72 explică:

Adevarul este ca la scoala de soferi foarte rar am schimbat viteza in a 4-a, am mers mai mult in a 3-a si era mai usor sa schimb inapoi si nu o bruscam chiar asa, dar daca trec la treapta 4-5 si vreau sa schimb inapoi sare turatia si se comporta urat motorul, cum as putea invata mai usor sa schimb treptele inapoi corect? Prima data incetinesc, apas ambreiajul, schimb inapoi si ridic usor ambreiajul si apas putin acceleratia, nu ma pot lamuri cu treaba asta si imi este rusine sa intreb vreun prieten de acesta va intreb pe voi, dau funda cine ma ajuta sa sar peste problema aceasta.