| crzmax72 a întrebat:

Buna ziua TPU!
Sunt incepator si vreau sa stiu cum se schimba vitezele corect inapoi? Ca de exemplu din treapta a 5-a in treapta a 4-a fara sa bruschez masina, ma intereseaza pe benzina si motorina, in rest conduc destul de bine, dar nu imi iese tot timpul schimbatul treptelor inapoi 5-4-3-2-1, o bruschez si nu stiu ce fac gresit.

Răspuns Câştigător
| Simpatic a răspuns:

Cand o sa capeti experienta o sa poti cu usurinta retrograda din a 5-a de ex. in a 3-a fara sa se simta trecereawinking cum? cand o sa stii cu ce se mananca turatia masinii, asta o simti nu o inveti ca la scoala.
faptul ca treci cand retrogradezi prin toate treptele in ordinea inversa, este foarte corect.

4 răspunsuri:
| GabiDumitrescu a răspuns:

Pai de ce o bruschezi? Sa zicem ca esti intr-o cincea, o lasi sa decelereze ridicind piciorul de pe acceleratie sau frinezi usor, calci ambreiajul si simultan dai drumul acceleratiei, schimbi in treapta inferioara, apoi calci usor acceleratia dupa ce dai drumul ambreiajului.

| Yurisa a răspuns:

Pentru treapta 4 încearca sa aduci kilometrajul la 40 km/h si 2000 de rpm. Nu lua brusc piciorul de pe ambreiaj pentru ca asa se bruscheaza, usor, lin, treptat, nu brusc.

| ArmyCaptain28 a răspuns: