| LaviniuA a întrebat:

Ce determina consumul de benzina/motorina al unei masini? Vreau detalii de la cunoscatori.
Greutatea?
CP motor?
Caroseria (cat de aerodinamica este)?
Alte chestii tehnice ale motorului? Care?

Sunt habarnista asa ca va rog sa imi explicati.
Ma intereseaza sa gasesc ceva echilibrat ca raport consum/putere.
Multumesc.

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Tehnologia si specificatiile motorului, aerodinamica si greutatea caroseriei, stilul de sofat, conditiile calatoriei (temperaturi, relief), infrastructura, rapoartele transmisiei, calitatea carburantului si sistemele antipoluare.
Adica: tehnologia avansata, teoretic consuma mai putin pentru o putere mai mare.
Aerodinamica are rol foarte important, motorul trage din greu cand caroseria incetineste din cauza frecarii cu aerul.
Stilul de sofat este relativ, unele masini controleaza motorul prin calculator mai mult decat soferul, dar totusi daca soferul obisnuieste sa demareze foarte agresiv si mai apoi sa franeze foarte mult, iroseste combustibilul folosit pentru punerea in miscare.
Temperaturile foarte mari sau foarte mici afecteaza consumul. Vara pe canicula, motoarele isi pierd din putere datorita aerului rarefiat. In plus, daca se foloseste aerul conditionat, acesta are un compresor ce ia din puterea motorului. Iarna, daca motorul nu poate ajunge la temperatura optima de functionare, arderea se face mai greu, mai putin eficient. Se dubleaza consumul in conditiile astea.
Infrastructura buna asigura o calatorie cu o viteza medie mare, cu putine demaraje; masina merge mai mult din inertie, cu putin ajutor din partea motorului. Pe cand niste drumuri pline de obstacole obliga soferul sa opreasca si sa demareze din nou de multe ori. Demarajele consuma mult combustibil.
Rapoartele transmisiei transfera puterea in viteza sau in putere bruta. De exemplu, o cutie de viteze gandita pentru offroad va folosi puterea motorului pentru a urca o panta foarte abrupta, fara efort. Dar pe autostrada, la 120km/h, acea transmisie va tura motorul foarte mult; e vorba de rapoartele de multiplicare. O masina gandita pentru drumuri lungi, va avea o cutie cu rapoarte mai "lungi", adica va merge cu viteza mai mare la turatie mai mica. Turatie mica = putine cicluri alimentare-explozie, turatie mare = multe cicluri de alimentare-explozie, deci mai mult combustibil folosit.
Carburantul prost nu arde complet, iese sub forma de reziduri pe toba. Adica fum sau chiar lichid. Motorul merge prost, foloseste de exemplu 4 litri pentru a scoate putere cat ar fi scos cu 2-3 litri de carburant bun.
Sistemele antipoluare sufoca putin motorul, nu il lasa sa se oxigeneze cum trebuie, iar asta poate insemna un consum ceva mai mare; dar era valabil mai mult la masinile euro 2, 3, 4 si 5. De la euro 6 in sus, sistemele antipoluare sunt mult mai inteligente, nu mai sugruma motorul.
Ceva echilibrat consum/putere depinde de caroserie si aplicatie. Dieselul merita doar la vehicule grele, cele pe benzina cu turbo sunt cele mai bune pentru 1-4 persoane, atat in oras cat si la calatorii lungi.

| LaviniuA explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Mersi mult! Daca am o transmisie pentru drum lung si vreau sa fac off road o vreme, o pot inlocui la un service auto?
Si cum imi dau seama daca un suv este pentru drum lung sau pentru offroad? Nu vorbesc de alea cu roll cage, roti mari si garda f inalta ca acolo imi e clar ca sunt pentru offroad.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru LaviniuA):

Nu prea gasesti cutii diferite pentru ele.
Alea de off-road greu au de obicei la transmisie doua trepte suplimentare, HI si LOW.
HI este pentru asfalt, viteze mai mari, LOW este pentru putere in off-road.
Dar daca vrei ceva de asfalt, trebuie sa iei un SUV orientat spre asfalt dar si cu capacitati de off-road, cum ar fi VW Touareg.
Toyota Land Cruiser, Jeep Grand Cheeroke sau Mitsubishi Pajero sunt exemple de masini orientate mai mult pe off-road decat pe autostrada.
Mai sunt si crossoverele, care la fel, se descurca foarte bine pe autostrazi, dar fac si off-road destul de ok. Un exemplu ar fi Mitsubishi ASX.

| relian a răspuns (pentru LaviniuA):

Cum iti dai seama ca o masina este pentru drum lung? Orice masina este capabila sa faca drumuri lungi, adica cu orice masina poti merge la fel ca si cu oricare altele.

Cum iti dai seama daca o masian este offroad? Simplu, is mai inalte fata de pamint, nu te poti duce cu un corvet, ferari pe cimp laughing sau pe drumuri cu denivelari mari, deci off road is alea care is mai ridicate de la sol.
Pe unele si spune, cum ar fi pe audi au unele modele de astea mici zic care ia asa.
SUV asa sunt toate, adica mai ridicate de la sol, cu orice suv te duci pe acelaeasi terenuri unde se duce orice al suv, aia e tot.

10 răspunsuri:
| relian a răspuns:

Ce determina consumul de combustibil, la ce anume te referi?

Daca intrebi care masina ar avea consum mai mic, ori mai mare, raspunsul : depinde cit de puternica este acea masina, ce motor are, cu cit motorul este mai mare, cu atit si consumul creste si invers.

Vrei putere mare, aia nu pica de nicaeri, sa ai putere, trebuie sa consumi ceva.
Consum mic si putere mare se scoate cu ajutorul tehnologie, dar si aia costa, asa ca vei avea aceste optiuni la amsinile mai scumpe.

Aeroodinamica nu prea conteaza, ma refer la ce masini is pe piata, aerodinamica unei masini nu face diferenta intre 2 modele diferite aerodinamic.

Daca intrebi cum ai putea sau ce ar putea reduce consumul, as raspunde friana.
Cu cit pui mai multe frine, cu atit consumul va creste.De aia pe autostrada, cand nu-i aglomerat, consumul este f scazut, pentru ca nu pui frina, masina este ajutata si de inertia ei in miscare.

O masina este facuta de fabrica, cit de bine se poate face, la nivelul respectiv, la cit se cheltuie pe ea.Mai mult si mai bine nu se poate, nici daca modifici dupa.

Daca urmaresti sa cumperi masina, trebuie sa stii ce vrei tu sa faci cu acea masina.
Vrei sa te duca de colo colo fara graba, este buna orice masina cu motor micut.
Vrei sa te bagi in depasiri, sa te grabesti, sau mai stiu eu ce alte chestii, atunci ai nevoie de putere mai mare.

Cind cumperi o masina, vinzatorul iti spune, ori daca e noua scrie acolo carateristici.Te uiti si vezi daca esti multumit.
Alta chestia trebuie sa te uiti si dupa cateva chestii ce iti sunt de ajutor atunci cand folosesti acea masina.

Ce pot sa te sfatui, cauta sa gasesti o masina care sa aiba camera la spate si sensori fata/spate, o sa te ajute f mult.
Altceva, ar fi buna si o navigatie la masina, adica sa vina masina cu navigatie din fabrica, aia te ajuta f mult.
Inca o chestie la fel de utila, Blind spot, nu stiu in romana cum se numeste exact, adica este vorba de oglinzile de afara, sa iti arate cand o alta masina este linga tine si tu n-o poti vedea pentru ca este in pctul mort, acu cred ca stii despre ce vorbesc.

Optiunile astea ce am enumerat mai sus is f utile, te ajuta f mult. As mai putea sa adaug si buton de pornit/oprit, keyless entry/ exit si cu astea ai o masina ce o poti tine si 20 de ani laughing astea te vor ajuta enorm.

Referitor la putere, ce pot sa iti spun, mai bune is masinile pe benzina, is mai puternice si mai rapide, raspund mai rapid la comenzi, la pedale, eu asa zic, is mai bune ca cele pe motorina.

Ca putere si sa spui ca te poti baga, sa stii ca poti avea incredere, trebuie undeva peste 180 de cai putere sa aiba acel motor.
Sub, deja is slabe, dar cum zic, daca nu te grabesti, daca vrei sa mergi linistit orice masina e buna.
Cu cit mai mic motorul cu atit consumul este si el redus.

De asemenea consumul depinde si de anul de fabricatie al masinii. Sint masini cu acelasi motor ca si capacitate dar cu putere si consum diferit, ani mai noi, putere si consum mai mic.

O alta chestia ce era sa uit, cauta sa iei o masina cu transmisie automata, te ajuta si mai mult atit la condus cit si la consum, mamsina cu transmisie automat, are un consum nitel mai redus decat cele manuale. O sa conduci mult mai comod, mai relaxat, comparativ cu cele manuale.

| ClaudiuM1997 a răspuns:

Ca sa incep cu partea mecanica sa zic asa: puterea, tipul de combustibil, greutatea masinii, cat de aerodinamica este, daca are sau nu probleme ( aici vorbind de masini second), cauciucurile, daca e cutie automata sau manuala, etc.
Dupa toate astea intervine si felul cum o conduci si unde. In general o masina o sa consume cu 3-4L mai mult in oras decat in exteriorul lui.
Am vazut ca cauti un 4x4 in 15.000. Depinde ce iei. In bugetul ala se gasesc si masini de 2 tone ce pot sa consume mult sau un 4x4 micut ce consuma cat o masina obisnuita.
Din pacate fiind masini inalte nu sunt prea aerodinamice deci o sa consume putin mai mult fata de o berlina. Dar in general ma astept la un consum de 7 media la cele diesel si un 8-9 la cele pe benzina. Conteaza si cum folosesti masina, cateodata merita mai mult cea pe benzina chiar daca consuma putin mai mult.
Ai vreun model anume in minte?

| LaviniuA explică (pentru ClaudiuM1997):

Mersi. Ma gandeam la Dacia Duster, Suzuki Grand Vitara, Nissan Patrol, Mitsubishi Pajero, Landrover Freelander... cred ca sunt multe in stilul asta.
Caut sa fie simplu, sa se repare usor daca e nevoie, sa aiba garda inalta, spatios ca sa bag o saltea daca e nevoie, sa fie puternic ca sa fac fata la traficul din Buc, sa trag o rulota si sa merg offroad uneori.

| ClaudiuM1997 a răspuns (pentru LaviniuA):

Din lista respectiva duster face cel mai mult sens. E chiar ok off-road, piesele sunt ieftine, masina e chiar reusita si fiabila, mecanici se gasesc peste tot, motorul lor de 1.5 dci e reusit si in 15.000 euro gasesti unul foarte intretinut cu km putini. M-am uitat pe forumuri si lumea spune ca o tras rulote usoare cu duster fara probleme.
Bafta!

| UNEXPERTINCEPATOR a răspuns:

Bună!
Mașinile mari, grele, cu motor mare peste 2000, cu siguranță o să consume mult carburant.
Clar consumul de carburant ridicat este influențat și de aerodinamica mașinii și mai ales de greutatea ei și de capacitatea cilindrică a motorului. Dacă folosești cauciucuri de iarnă pe timp de vară, consumul de carburant o să crească, deoarece aceste cauciucuri sunt mai moi. Consumul de carburant este influențat și de modul în care conduci mașina, dacă conduci mai sportiv, adică mai turat, consumul o să crească. Aerul condiționat influențează și el consumul de carburant, trebuie folosit doar când ai nevoie de el. Contează și să nu depășești greutatea maximă admisă, adică să nu îngreunezi mașina cu lucruri inutile și grele ex oameni mulți, bagaje grele, plinul făcut ( sunt și acolo zeci de litrii care cântăresc cevalaughing etc. Și desigur, contează mult ca mașina să fie în parametrii optimi de funcționare, adică să nu aibă defecte mecanice. (În caz că ei una SH).
În concluzie o mașină cu cât este mai mare și mai grea, condusă ineficient, cu anvelope nepotrivite sau cu aer insuficient, cu motor de capacitate mare, îngreunată cu lucruri inutile o să consume mai mult carburant.
Dacă vrei ceva care să nu consume mult, caută o mașină ușoară, cu motor mic, să o conduci în mod economic și să respecți celelalte sfaturi de mai sus să ai un consum cât mai mic…

| OmBanal33 a răspuns:

Greutatea, Aerodinamica, Cauciucurile,
Ce combustibil foloseste, Timpul
Ceva echilibrat... pai lasa un buget, dar fara sa stiu un buget, pot spune sa te indrepti spre hibride, sunt bune la ce dorinte ai tu.

| LaviniuA explică (pentru OmBanal33):

Intrebam asa in general, ca nu sunt sigura ce caut.
Probabil un sh 4x4, 100-200 cp, pe la 10.000 euro. (eventual sub 15.000) Nu imi e foarte clar cat ar fi normal sa consume... care masini sunt considerate economice si care nu.