anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Ce trebuie sa fac in apropierea unui sens giratoriu, adică cum se fac manevrele, nu de alta dar, sunt cam stresat când mă apropii de giratoriu în rest n-am probleme in conducere, mă interesează pas cu pas cum sa le fac și la ce să fiu atent ca să îmi fie ușor, mulțumesc, dau funda!

13 răspunsuri:
suntserios
| suntserios a răspuns:

E o intersectia ca restul intersectiilor doar ca are forma rotunda.
Trebuie sa dai prioritate la cine se invarte in sens. Si sa ai grija cand iesi pe ce banda iesi si de pe ce banda iesi.

| Valyasdfg a răspuns (pentru suntserios):

Mă refer la cum se face: bag viteza 1,, și acolo intervine stresul, blocajul, las ambreiajul și plec, sau îl țin apăsat, ca să mă pregătesc de plecare? mașini multe, etc. Oare e mai bine daca merg foarte încet până la giratoriu și să urmăresc traficul cu câțiva metri înainte?

| suntserios a răspuns (pentru Valyasdfg):

Pai la o intersectie normala cu cedeaza sau stop cum faci? Ca e fix acelasi lucru. Nu vad de ce sa te sperie simplu fapt ca drumul e in semicerc in loc de drept

| Valyasdfg a răspuns (pentru suntserios):

Nu mă sperie chiar deloc, că dacă aș avea frica mai făceam școala de șoferi? Problemă cred că ar fi că dacă dau de trafic, probabil nu mă uit unde trebuie sau nu reacționez rapid, ai de-aia mă blochez, îți dai seama ceilalți rupe mașina că sunt vechi și tu trebuie să ți pasul cu ei, dar în caz de ceva tu ce faci? tu uiți ce manevre vor să facă ei sau ce trebuie sa faci tu? De-aia pentru că mă grăbesc mai uit și ba nu las ambreiajul ba nu opresc unde trebuie sau mă bag prea repede/târziu în giratoriu, si nu sunt singurul... Chiar am văzut și pe alte site-uri, sunt mai multi începători care au probleme in giratoriu, vreau sa menționez că în restul intersecțiilor nu am probleme, DELOC

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Incetinesti progresiv, treci intr-o treapta inferioara de viteza (a 2-a), daca nu vine nici o masina din stanga, intri in sens. Daca vine, calci ambreajul si opresti complet, pregatesti treapta 1, si pleci atunci cand nu mai e nici o masina in sens, sau masinile care sunt in sens vor iesi inainte sa ajunga la tine.
Sensurile giratorii au de obicei la fel de multe benzi ca si drumurile ce intra in el, sau mai multe. Daca esti pe banda 2, in giratoriu mergi tot pe a 2-a banda, tot inainte, sau la stanga. La intrarea in sens, semnalizezi directia spre care doresti sa ajungi, iar cand ajungi inainte de iesirea din sens spre strada dorita, semnalizezi dreapta, ca parasesti sensul. Daca mergi tot inainte, nu semnalizezi cand intri, semnalizezi dreapta cand iesi. In felul asta, cei care asteapta sa intre in sensul giratoriu vad ca tu il parasesti, si pot intra ei. La fel si tu, cand astepti sa intri in sens, iar masinile care intra din fata si din stanga ta semnalizeaza spre dreapta lor, poti intra linistit, ca nu va intersectati.
La intrarea in sens te duci direct in banda care trebuie, cat mai direct, ca in situatiile in care mergi tot inainte sau la stanga si esti pe banda dinspre ax (2 sau 3), pe banda/benzile din dreapta ta se vor inscrie si alte masini, care vor merge inainte sau spre dreapta.
Atentie la autobuze prin zonele centrale, sensurile giratorii sunt prea mici pentru ele, si acestea nu se pot incadra drecat pe toate benzile odata. Nu intra in sens mic atunci cand vezi ca intra si un autobuz, asteapta sa treaca el.

| RonaldoSama a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Cand te referi la incetinire progresiva te referi la o franare progresiva?

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru RonaldoSama):

Da.

| RonaldoSama a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Și dacă sunt deja în a treapta a doua și trebuie să dau prioritate adică să opresc ambreiaj și frana? Instructorul meu îmi spune sa o bag in a doua când mă apropii de un sens giratoriu, dar nu am înțeles cum sa opresc.Din ambreiaj și frana și o bag in punctul liber că sa o opresc de tot?

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru RonaldoSama):

Da, calci ambreiajul cand opresti. Iar in timp ce dai prioritate, stai cu ambreiajul calcat si treci in treapta 1, ca sa pleci. Nu o scoti pe liber decat atunci cand ai rosu la semafor sau vreo bariera in fata, in rest e bine sa fii in viteza, ca sa poti pleca atunci cand e liber.
Si nici sa o scoti pe liber cand esti in miscare nu e bine, am impresia ca poti fi depunctat pentru asta, la examen.
Dupa ce scapi de examen poti sa o scoti pe liber cand vrei, sa iti formezi propriul stil.

| RonaldoSama a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Mulțumesc frumos și sănătate!

| siriusblack98 a răspuns:

1.In apropierea unui sens giratoriu o scoti frumos din viteza si o lasi sa ''curga'' incet iar daca vezi ca nu este nici o masina in sens bagi frumos direct in treapta a doua(accelerezi putin mai tare ca sa nu moara motorul) si iti vezi de drum.2.Reduci viteza si la nevoie opresti pentru a acorda prioritate.Cand ai oprit o scoti din viteza tinand piciorul pe frana ca sa nu o ia la vale daca drumul are inclinatie.Bagi in treapta 1, te asiguri ca nu mai este nici o masina in sens si pleci.Nu este nimic complicat.Totul tine de control, deci sa nu ai emotii sau teama. Goleste-ti mintea si lasa corpul sa dicteze pentru ca este ca mersul pe bicicleta.Tu doar ai grija la oglinzi si ce este in fata ta ca de pedale se ocupa subconstientul.La un moment dat condusul devine un proces mecanic, nemaifiind nevoie sa gandesti fiecare lucru pe care il faci de 10 ori.

anonim_4396
| anonim_4396 explică:

Sens Giratoriu cu 1 sau 2 benzi sunt ușor de trecut dar Sens Giratoriu cu 3 sau 4 benzi sunt mai greu de trecut pentru ca e confus ori cum noaptea e mai ușor să le treci pe toate pentru ca tu nu ești blocat de multe mașini în fața ta în intru de sens giratoriu.
Ori cum Noaptea e mai ușor și mai puțin stresant și plictisor să conduci.

| Săpăligă2002 a răspuns:

Cu o mașină automată sigur treci toate benzile ușor și mai repede că te poți concentra pe stradă cu mai ușurintă.
Cu o mașină manuală trebuie să stai mereu concentrat pe multe lucruri (embriajul, schimbare de viteza și etc) și e foarte plictistor să o conduci.
Eu cred că ma simt total incapacitat să conduc mașini manuale dar ma simt total capacitat să conduc mașini automate.
Ale naibii de mașini scărboase manuale.