| Alexandru3131 a întrebat:

Detin un VW Fox, 1.2, benzina, 2005, 197 mii de km, in 3 cilindri, distributie pe lant.
Problema: compresie foarte, foarte mica (~0, 9) pe un cilindru. Am schimbat bobina care credeam ca e cu probleme (fiecare bobina e individuala/ bujie), am schimbat bujiile... Degeaba. Plus ca, la cilindrul cu probleme, scot bujia umeda imediat dupa prima cheie. Am scos mufa de la bobina, si nu se întâmplă nimic, ca si cum nu ar exista acea bobina si/ sau clindru, in sensul ca nu se modifica turatia motorului, adica e ceva nefuncțional acolo. Acum masina funcționează doar in doi cilindri, vibrează foarte tare, nu prea se mai accelereaza, nu sare de 2000 de turatii, nu prea mai trage.
Am fost la 2 mecanici: unul mi-a zis ca trebuie sa desfaca tot motorul, si ca ma va costa numai 2000 lei manopera, plus piesele care trebuie schimbate etc.
Apoi, am mers si la alt mecanic (pentru ca un sfat in plus nu strica niciodata), si mi-a zis ca e foarte posibil ca, problema, sa fie la supapa, si ca va trebui sa dea chiulasa jos, si sa o trimita la rectificat, manopera lui (faptul ca da chiusa jos si o pune inapoi) ar fi ~500 lei, si, desigur, apoi costul rectificarii chiulasei, plus manopera si costul schimbarii distribuției, ca, din cate am inteles, e necesar sa fie schimbată si distribuția, in acest caz. Oricum trebuie schimbata, la cati km are mașina.
Voi ce parere aveți, dupa simptomele pe care le-am descris, problema poate fi doar la chiulasa si la supapa, sau poate fi si altundeva?
Ma gandesc ca, acel mecanic, care mi-a cerut 2000 lei, a cam vrut sa ma traga in teapa (plus ca il si cunosc). De ce ar trebui sa deafaca tot motorul, la o astfel de problema?
Voi ce părere aveti despre toata acesata problema?

Răspuns Câştigător
| CataaS a răspuns:

Eu am avut un polo 1.2 benzina in 3 pistoane. 2008, 169mii de km, distribuție pe lanț.
Aveam compresie buna pe un cilindru, adică se încadra la fix ca sa îl pot numi bun.
Al doilea era undeva la mijloc, și al treilea era varza.
Mecanicul era cineva din familie.
Și trebuia sa rectific chiuloasa.
Nici injectoarele nu erau in parametri. Deci din aceasta cauza s-au stricat și ele.
Ca piese, nu ar fi ajuns foarte scump, din ce am calculat, 1500. Dar nu mai știu dacă era cu tot cu ulei și distribuție sau nu.

Mecanicul care ți-a zis de 2000 nu a vrut sa te traga in teapa pentru ca da, trebuia desfăcut tot. Practic faci revizie completa la motor. Desfaci, pui segmenti, etanșari supape, cuzineți, biela, garnitura de chiuloasa, distribuție, schimb ulei și filtre.

Deci te gândești bine ce vrei.
Mie nu mi-a luat mult sa ma gândesc, pentru ca eu nu aveam luată mașina de mult. Îmi consuma ulei, benzina puneam ca in cealaltă mașina pe care o aveam și aia era de 1.9 diesel. Adică prea mult.
Mulți spun ca tine o perioada și apoi începe iar. Nu știu. Depinde și cum o folosești. Ca dacă nu mergi mult cu ea și "o perioada" e mai lingă pentru tine, poate îți convine.
problema a fost ca eu nu am citit despre motor înainte sa o iau, ca dacă as fi căutat, as fi găsit ca motorul asta așa e, și nu as mai fi cumparat-o in veci. Dar tot pățitul are învăț.
Am vândut mașina. Nu am stat sa îmi bat capul cu ea. Eu când am cumparat-o, am cumparat-o sa am o mașina mică de oraș care sa nu consume și sa îmi fac treaba cu ea. Ea consuma de parca avea 1.9 și mai consuma și benzina. Practic eu ii făceam schimburi de ulei in mers. laughing
Mi-am luat teapa cu ea de când am cumparat-o, și am vândut-o foarte ieftin, tocmai pentru ca nu am vrut sa fac același lucru la rândul meu cu altcineva.
M-am enervat ca fix ce am vrut nu a fost, deci bye.

As fi curioasa ce alegi pana la urma. Ai luat mașina recent?

| Alexandru3131 explică (pentru CataaS):

"CurioasĂ"? Esti femeie? La cate chestii stii despre masina si motor si piese, eram 110% sigur ca esti barbat?
Trec prin aceeasi situatie ca tine, exact la fel.
Nu am fost suficient de atent atunci când am cumparat-o, iar acum "platesc". Macar daca luam cu mine pe cineva priceput, care are habar. Abia acum am inteles de ce motorul este cel care conteaza cel mai mult la o masina. Eu ma uitam la aspecte precum: sa nu aiba rugina, sa "traga" bine, sa fie curata, îngrijită. Acum, dupa intamplarea astea, as cumpara cea mai murdara masina, dar sa aiba un motor întreținut, ca as face cosmetizarea cu cateva sute de lei, nu mii, ca si in cazul motorului.
De vreo 4 luni am masina. Insa, cand am cumparat-o, nu sesizam sa ar avea mare lucru. Se comporta normal. Am schimbat initial bujiile, ca am zis ca "sunt uzate, nu au fost schimbate de mult timp...". Stii vorba "raul cel mai mic".
In ultima vreme, a inceput sa imi piarda ulei destul de bine. Deja am inceput sa umblu cu litrul de ulei dupa mine, in caz ca?
Inainte sa cumpar acest Fox, mai aveam si varianta unui Smart ForTwo. Cred ca mai bine era cu acel Smart, ca, poate, pe moment, nu aveam probleme de acest fel. Insa nici nu acelea nu e roz situația, ca, din cate am inteles, nu prea gasesti mecanici care sa vrea sa se "bage" la ele.
Mare vorba ai spus cu "tot patitul are un invat".
Chiar esti femeie?! Cum de stii atatea lucruri si termeni despre masini? Alte femei, posesoare de masina, daca le intrebi ce masina au, raspund "roz"? Tu intreci pana si barbatii, prin prisma cunoștințelor tale in domeniul auto.

| anonim_4396 a răspuns (pentru Alexandru3131):

laughing da, sunt femeie. Nu știu chiar atât de multe. Dar da, fata de alte femei știu. Depistez chiar și sunetul turbinei sau a bucatelor, planetarele defecte? Și probabil ca as schimba și o roata dacă ar fi cazul sa fiu nevoită.

Nu cred ca dacă iei o mașina murdara, o sa aibă un motor bun. Dacă nu are grija de interior, oare are grija de motor? Nu as zice. Știu ca te referi ca nu îți mai pasa așa mult de ce ți-a pasat pana acum.laughing Dar nu cred oricum ca ar exista.

Eu tot sa arate bine și fără rugina m-am uitat. Și sa aibă motorul mic sa nu îmi consume. Țeapa, zici ca mergeam cu 1.9. Nici astea nu sunt de neglijat. Doar e important sa cauți recenzii și pagini in care scrie.

Oricum, eu de atunci nu mai sunt deschisă spre motoarele pe benzina. laughing deși, nu e ca nu le-as mai da șanse. Ca am auzit ca la cele japoneze găsești mai bune motoarele pe benzina decât diesel.

Eu dacă nu o vindeam, deja ma gândeam sa iau cel mai ieftin ulei la 5 litri. Mi se zicea sa nu ii pun peste nivel la ulei ca poate face nu știu ce. Ii puneam pana in dop de ciuda. Și ca sa pun mai rar. Efectiv mi s-a făcut greață și nu am mai vrut.

Nu am cine știe ce mașina nici acum, dar e o mașina îngrijită și estetic și la motor. Consumul foarte mic. Merg și cu 3.5 la drum lung. Motor de 1.9. Dacă începe sa bată ceva pe la bucse și din astea, nu bate mult. Schimburi mai repede și cu ulei liqui moly.
Ador mașinile oricum. Probabil și din pasiune știu atâtea.

| Alexandru3131 explică (pentru anonim_4396):

Ce-i drept, eu pun mare pret pe interiorul unei masini, si mereu am mers pe ideea ca, daca s-a avut grija de interior, SIGUR s-a avut si de exterior. Insa, dupa patania din momentul de față, imi pierd încrederea ca ma mai pot axa pe acest principiu. Mi-e plin portbagajul cu tot felul de solutii, servetele, perii... De abia imi mai incape o plasa de Lidl, asa loc putin mai am?
A fost tare faza cu "ii puneam ulei pana in dop"?
Am auzit si eu păreri bune despre masinile japozene, ca cica sunt foarte fiabile, insa, unii spun ca, atunci cand se strica, stai mult timp pana iti vine piesa... Nu stiu ce sa zic. Acum cam gasesti piese oriunde, doar bani sa ai. Golf 4 ai? Poate da, poate nu, dar banuiesc. Oricum, sunt masini cu motoare foarte, foarte bune. Nu degeaba le are asa multa lume.
Imi pare rau ca nu am ales sa devin mecanic, si ca, pentru orice lucru marunt, trebuie sa ma duc la alt mecanic.
De cand am facut schimbul de ulei, am decis, la fel ca tine, sa folosesc ulei Liqui Moly, ca avea sute de review-uri pe eMag, insa, de cand l-am pus, imi pierde ulei destul de mult. Si cu uleiul vechi aveam pete de ulei sub ea si pe scut, insa, pe joja, tot atata era, nu scadea.
Parca am un inger negru cu mine: dimineata am verificat uleiul, si, ce sa vezi, cand sa introduc joja la loc, nu voia sa intre mai mult de jumatate? Vorba aia "se indoia de la mijloc". Am zis ca, ori o bag, ori o bag...pana se indoaie? Ca la nebuni.

| anonim_4396 a răspuns (pentru Alexandru3131):

Nu. la interior se poate face ușor doar ca sa se vândă ușor. Nu e greu sa faci o mașina sa luceasca pentru a impresiona un cumpărător.

Eu nu am găsit la polo pe scut și sub motor ulei, motorul era destul de curat așa, doar ca îl scuipa pe evacuare. Încă dacă o acceleram mai tare, "bora" afara pe toba.

Te-ai gândit la golf 4 pentru ca am zis ca e de 1.9? Am golf 5, ai fost aproape.laughing

La cât de multă mecanica se găsește acum pe YouTube, e simplu sa faci mecanica. Și mai ales chestiile astea simple, de baza, cum ar fi schimbul de ulei. Doar sa ai un canal, o rampa, ceva. adică unde stau eu, nu e un oraș mare și cunosc mulți "mecanici" de pe YouTube.

Cât despre ce ulei pui in ea. eu am început sa pun de oricare și nu a făcut nici o reacție. Probabil nu avea timp. La început ii puneam bun, după căutam pe cel mai ieftin.

| Alexandru3131 explică (pentru anonim_4396):

Da, asa este, unele lucruri, la masina, le poti schimba si singur, acasa, doar ca nu ai mereu cheile/ sculele necesare, si doar te enervezi cand vezi ca, la un moment dat, te împotmolesti, si trebuie sa dai inapoi.
Nu am suportat niciodată masinile murdare la interior, mai ales la cei care nu le curata niciodata, si care mai si fumeaza inauntru.
Am tot auzit si eu tot felul de păreri despre a nu amesteca uleiurile, insa, se spune ca, in caz de urgenta, e permis sa pui orice fel de ulei, doar sa aiba motorul ungere, doar ca, la primul service, obligatoriu sa faci schimbul, si ca, inainte de a face schimbul, e bine sa se faca un spel de spalare a interiorului motorului si a baii de ulei, cu ceva solutie, care nu mai lasa nicio urma, de la vechiul ulei.
Da, doar un canal si/ sau o rampa iti trebuie, sau le poti improviza cumva, insa eu locuiesc la bloc, si e aiurea, ca pana si aspiratul e contratimp, la spalatorie, doar ca, problema e ca nu aspira bine. In general, aspirarea o fac la casa, si setez aspiratorul pe "mic", ca sa nu traga tara, cand aspir mocheta, ca, in timp, ii smulge firele acelea din ea.
Cat despre mecanici, nu mai am încredere in ei. Ba uita sa imi puna o piesa, ba uita sa faca nu stiu ce... Sunt neglijenti. Pare amuzant, dar, cum ti-o faci tu cu mana ta, nu ti-o face nimeni. De masina zic. laughing)

| Alexandru3131 explică (pentru anonim_4396):

Da, de aceea m-am gandit la Golf 4, pentru ca ai zis ca ai motor de 1.9.
Daca m-as apuca sa imi schimb singur uleiul, iti dai seama ce ar urma, nu? Sigur as da si pe mine, cand as desface acel dop de sub ea. Sau buson, sau cum i se zice la dopul respectiv.
De fapt, uleiurile face reactie din cauza aditivilor din ele, deoarece fiecare marca are aditivii săi. Asa am citit undeva. happy
Cata, de ce femeile, aproape toate, cand pornesc dimineata masina, in 5 secunde deja au si plecat? Nici tu nu astepti sa se încălzească putin motorul? laughing Eu cred, totusi, ca tu nu procedezi ca si restul femeilor, fiindca ai habar de multe lucruri, si esti mai responsabila decat ele, nu?

| anonim_4396 a răspuns (pentru Alexandru3131):

Te interesezi dinainte de scule, ca unele tot au prețul mai mic decât manopera. Și o data le cumperi. Mai poți urmări chiar pe la Lidl ca am văzut ca se găsesc, câte și am auzit ca sunt Ok.

Cât despre canal/rampa, măcar o cunoștința sau ruda la care sa poți apela.

La presuri nu știu, eu am din alea de cauciuc, tip tăviță speciale pentru mașina mea. Cum le suporti pe alea de plus? Prea ușor se murdăresc. Și sunt un stres.
Tot contratimp folosesc și eu aspiratorul, rar mai am ocazia sa folosesc la cineva la casa. laughing

De aia uit ei, ca nu tin minte tot video-ul. Mecanicii. laughing

| anonim_4396 a răspuns (pentru Alexandru3131):

La cât de simplu am auzit ca se schimba uleiul, pana și eu as avea curaj sa încerc. Îți iei haine rele pentru problema la care te gândești laughing. Am auzit ca cel mai important lucru e sa nu uiți sa pui bușonul când pui noul ulei.laughing nu am știut despre faza cu aditivii.

Bine zis, aproape toate. Eu cunosc femei care nu fac asta. Și cred ca majoritatea o fac pentru ca sunt pe lângă subiect și nu știu ce înseamnă asta pentru motorul unei mașini și pentru banii ei pana la urmalaughing
Nu, eu nu fac așa. Eu de obicei o pornesc prin dreapta, fără sa urc in mașina. Pentru ca am mașina automata. big grin îmi pun prin mașina ce am de pus, intru, mai stau pe telefon, dar nu tin niciodată cont cât anume stau. Oricum nu plec direct.

| Alexandru3131 explică (pentru anonim_4396):

Nu, Cata, nu am presuri de plus. De mocheta masinii ziceam in acel comentariu, ca, daca setezi aspiratorului treapta cea mai mare, va smulge, in timp, mocheta, si va deveni ca si cum are puful un pui, adica vei vedea cum ies firele acele din ea, si, astfel, cu timpul, va fi tot mai greu de aspirat mizeria care se aduna in ea.
Da, sunt bune acele scule de la Lidl? Credeam ca sunt chinezarii, si mereu le evitam.
Tare faza cu mecanicii si cu video-ul. Mor când ma duc la ceva mecanic, si imi zice ca "la asta nu ma bag, ca...". Ori e mecanic, ori nu mai e. Parca ii pui sa ghiceasca in stele, asa ciudati sunt unii.
La Logan, cel putin la modelele vechi (dar nu ma indoiesc ca si la cele noi) mocheta era de foarte proasta calitate, asa o simteam la aspirat, si mai si iesea de unde era fixata, si se incovoia pe la colturi.

| Alexandru3131 explică (pentru anonim_4396):

Eu numai pe tir am avut parte de cutie automata. Scoala de sofer, atat pentru tir, cat si pentru autobuz, am facut-o pe cutie manuala, si mergeau ambele atata de greoi, ca trebuia sa folosesc ambele maini (si mai dadea si instructorul o mana de ajutor), ca sa o pot baga un marșarier. laughing Ca erau doua trepte prin care trecea, pana sa intre.
Am vrut sa devin, printre altele, si vatman, le tramvai, dar nu m-au mai sunat, desi indeplineam conditiile cerute. Apoi, am vrut sa devin mecanic de locomotiva, insa, exista o clauza care specifica faptul ca, odata ce ai semnat contractul de înscrire la scoala lor, daca nu ramai, dupa ce termini scoala, angajat cel putin 5 ani in cadrul companiei lor, sa platesti 35 de mii de euro. Poate ca riscam, insa, compania respectiva, nu avea review-uri prea bune. La CFR e bine, din cate am auzit, dar nu prea organizeaza astfel de cursuri.
Tot atunci imi aduc aminte sa verific nivelul de ulei, dupa ce am pornit masina. laughing Injur un pic, ma fac comod, si zic "si maine e o zi". laughing Gen "de luni mă apuc de sala".laughing Aaa, maine e luni.laughing

| anonim_4396 a răspuns (pentru Alexandru3131):

Ce e de calitate la Logan?
Aaa, la aia te referi. Nu știu, nu mi s-a părut niciodată ca aspira prea tare. Poate ca ar mai trebui.laughing

12 răspunsuri:
| mihai69 a răspuns:

Dacă nu ai compresie pe un cilindru, ori au "zburat" segmenții, ori supapele nu mai calcă cum trebuie (ori ambele). Deci nu are absolut nicio treabă cu aprinderea (cu excepția faptului că ne mai fiind presiune, nu se poate aprinde amestecul și de aia scoți bujia udă). Dar e clar că motorul trebuie desfăcut. Abia atunci se poate stabili clar care e cauza și estima costul real al reparației.