anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Facetima si pe mine sa inteleg un lucru, Dacia este masina Romaneasca sau Franceza?

Cine detine masina?

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Dacia a fost infiintata in Romania prin 1967, cand Nicolae Ceausescu a vrut ca romanii sa aiba o masina de familie ieftina, la indemana fiecarei familii. Cum in Romania industria auto era aproape la nivelul 0 (produceau doar camioane), a hotarat sa cumpere un proiect pentru a produce sub licenta. Au fost mai multe oferte, dintre care a ales o colaborare cu francezii de la Renault, care aveau pregatit proiectul Renault 12. Pentru a pregati Uzina de la Mioveni, pentru inceput au cumparat licenta automobilului Renault 8, care fusese lansat de ceva timp, si l-au produs sub numele de Dacia 1100, mai exact cumparau toate piesele de la Renault si doar le Asamblau in Romania, pentru a pune la punct Uzina si a forma lucratorii. In anul 1969 au inceput in exclusivitate productia de Renault 12, sub numele de Dacia 1300. Ulterior, au inceput si cei de la Renault sa-l produca, si mai tarziu, tot sub numele de Renault 12, s-a produs si in Argentina (parca). Colaborarea Dacia cu Renault de pe timpul comunismului a fost incheiat in 1972, cand Romania a reusit sa produca toate piesele pentru Dacia 1300 in tara, fara sa mai aiba nevoie de ajutorul celor de la Renault.
In timp, proiectul Renault 12 a fost imbunatatit de catre romani, unele lucruri pe cont propriu, altele inspirate de la Renault.
Dacia 1300 break a fost o alta colaborare partiala cu Renault, s-a produs cativa ani si majoritatea pieselor erau frantuzesti.
Dacia a proiectat de capul ei autoutilitarele Pick-up, pornind de la proiectul francezilor, insa modificand totul de capul lor. De asemenea, Dacia 1410 Sport a fost si el un proiect romanesc.
Deci Renault a proiectat baza Daciei 1300 (Renault 12), iar Romanii l-au produs din 1969 pana in 2004, sub diferite forme.
De-a lungul timpului s-au facut multe prototipuri, unele s-au produs intr-un numar mic, altele au ramas la un singur exemplar.
Dacia Nova a fost singurul produs Dacia 100% independent, insa in 1999 (sper ca nu ma insel), Grupul Renault a cumparat Uzina Dacia, si a adus mici modificari Daciei Nova, punandu-i un motor 1.4 injectie multipunct de Renault, si transformand-o in Dacia SuperNova. Apoi, pentru a pregati din nou Uzina pentru un salt tehnologic, Au modificat din nou platforma de Nova/Supernova, facand Dacia Solenza, cu tehnologie Renault, mai aproape de nivelul Loganului.
Apoi, in 2004 au inceput sa produca Dacia Logan: o masina proiectata in Franta de catre Renault, cu tehnologie deja folosita pe alte modele, cu nimic nou. Ideea a fost sa faca o masina la un nivel acceptabil de tehnologie si performante, la un pret foarte scazut, si au reusit.
In prezent, Dacia functioneaza cam asa: modelele sunt proiectate de catre specialistii francezi de la Renault, tehnologia toata este Renault, dar caroseriile sunt noi, pentru a face deosebirea intre Dacia si Renault.
Mai pe scurt, relatia Renault-Dacia, e ca si cea Volkswagen - Seat sau Skoda. La exterior pare alta masina, sub tabla sunt la fel.

5 răspunsuri:
| mgtow a răspuns:

In anii precedenti cand era comunism sa zicem grupul RENAULT a fost cumparat de producatorul roman, in Romania masina a prins denumirea DACIA, au copiat vechiile modele renault numai ca se faceau in tara sub denumirea romaneasca iar acum multe designuri ale masiniilor sunt proiectate de francezi, avand motor renault in ele si facute in Bucuresti.

| LTAA a răspuns:

La inceputuri, prin anii '60, Dacia fabrica independenta modelele 1100 si 1300 (de fapt, Renault 8, respectiv 12, sub licenta).
In 1999, Renault a cumparat Dacia. Am avut mare bafta, caci pe atunci, Louis Schweitzer (fost CEO Renault), avea prin cap geniala idee: o masina de 5000 de Euro, pe care tot omul sa o poata cumpara, astazi visul fiind transformat in acea Dacie Logan de 6400 de Euro, pe care o vedem la fiecare doi pasi.
Daca nu ne cumparau francezii, probabil ramaneam la o Nova usor restilizata, gama 1400 si nu ne mai cunostea o lume intreaga.

Revenind la intrebare:
Logan, Sandero, Duster, Lodgy, Dokker sunt masini produse cu componente mai vechi de la Renault, gandite de francezi, fabricate cu Brand romanesc in Romania. Astfel adevarul este undeva la mijloc.

anonim_4396
| anonim_4396 explică:

Uzinele Dacia au produs unele modele Renault sub licență iar in 1999 cei de la Renault au cumparat 51% din actiuni.
Acum detin 99, 43 %.
Deci apartine francezilor.

| LDCCristi a răspuns:

Dacia este o masina romaneasca dar facuta cu piesa francezului.Deci normal este a noastra pentru ca noi am inventat modelele si numele de "Dacia" dar cu ajutorul francez.

| Ovidiu_Moldovan_1991 a răspuns:

Dacia 1300, 1310 etc happy sunt masini fabricate doar de mana Romanului... In schimb, de prin 2000(si ceva) grupul Dacia s-a aliat cu, compania Renault (Reno) a francezilor. iar unele piese sunt facute in Romania, altele importate, de la Francezi.

Uzinele ce produc masina Dacia sunt in Romania, dar pentru export, ele pleaca cu stema pe grila de Renault.