anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Salut, de cateva zile am o nedumerire, as dori sa imi cumpar o masina pentru inceput dar nu stiu ce masina, voi ce masina ati recomanda pentru inceput pentru 2500€? orice raspuns e binevenit

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Deci hatchback usor de tinut, probabil.
Eu m-as arunca pe un Focus 2 diesel, efectiv orice motor. 1.6 TDCI de 90cp nu are DPF, e un bonus.
1.8 TDCI mi se pare ca se conduce frumos, si e renumit ca fiind cel mai de succes diesel de la ei. E original Ford (1.6 si 2.0 sunt Peugeot), blocul ala a aparut undeva prin anii '80, si mereu a fost fiabil. Am avut ocazia sa vorbesc cu un "doctor de Forduri", si a spus ca 1.8 TDCI 125cp e cel mai smecher motor. Omul chiar stia ce face.
2.0 TDCI ofera 136cp si cred ca e cel mai solid motor, trage bine si nu prea are nevoie de nimic; are filtru de particule ud, completezi un aditiv simplu (gen Adblue) o data la cativa ani, si in rest nu ai treaba cu el.

Varianta 2 este Opel Astra H, mai simpla la suspensie, cu tabla mai buna, dar cu posibile probleme la CIM si cutia de viteze. In plus, nu se conduce la fel de placut precum un Focus.

Mai este si Megane 2, se simte foarte misto la condus, si toate motorizarile sunt reusite.

Pe VAG nu m-as baga, ele tin service-urile in picioare laughing

12 răspunsuri:
| Simpatic a răspuns:

Foarte multi fac greseala de a considera ca de inceput e bine sa iei orice tigaie, nu este asa, la polul opus gresesc parinti melteni bazati financiar care le cumpara copiilor lor incepatori direct mercedes de 300 CP sau BMW scump sau mai stiu ce minunatie scumpa si greu de stapanit de catre un incepator.

As ridica putin bugetul, dupa premisa ca o masina care costa mai putin ca un laptop decent nu e ceea ce trebuie.

Poate undeva la 4-5k euro sa fie bine!

La orice pret o masina sh este o loterie mai ales daca este vanduta de un om fara scrupule! Imi amintesc cazul unui samsar care vandut la niste interlopi un Mercedes Clasa S destul de scump si kilometrii erau dati inapoi la modul nesimtit, bineinteles ca dupa ce aia au verificat masina i-au aplicat o corectie sanatoasa, pe buna dreptate zic.

Dar ca idee generala cu cat e mai scumpa cu atat sa zicem ca este mai buna, mai dotata si mai noua ca an e fabricatie.
Exceptie de la aceasta regula o fac masinile de colectie, dar ce incepator isi cumpara un jaguar sau aston martin din 1950?

suntserios
| suntserios a răspuns:

La pretul asta pui un filtru pe un site de vanzari auto... si vezi ce gasesti, cu km cati mai putini

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

De oras, de camp, de concedii, de tras platforma, de smuls bancomante?
La 2500 de euro poti cumpara masini premium, cu multi cai si dotari, doar ca intretinerea te costa cat pretul ei.
Masinile ieftine la intretinere nu ofera mai nimic si au pret mai mare decat masinile premium SH.
Deci... In care categorie intram? Caruta de saraci la suprapret, sau premium la care te ustura mentenanta?

| vlllaaddd a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

De oras boss

| vlllaaddd a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Cred ca m-a fascinat focus 2, imi pare o masina frumoasa si placuta atat la exterior cat si la interior, si cel mai important pentru mine e ca am vazut ca la asemenea masini lumineaza intens de tot farurile noaptea big grin

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru vlllaaddd):

Daca te chinui putin, gasesti si cu xenon de fabrica. Valabil si la Megane si Astra.

| vlllaaddd a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Stii cumva daca exista si de cumparat?

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru vlllaaddd):

Ce m-a fascinat pe mine la Focus 1 si 2 este suspensia. Se simte ca o masina de raliu, dai de volan foarte mult, cu viteza in viraje, iar masina nu subvireaza deloc, nici nu se inclina. Si la capitolul optiuni stau foarte bine, 99% au aer conditionat, toate au inchidere centralizata cu telecomanda, iar jumatate din ele au parbriz incalzit (dezaburire ca pe spate).

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru vlllaaddd):

Sistemul xenon este destul de complicat, alaturi de el se gasesc mai multe piese:
-faruri speciale (cu lupa si droser)
-instalatie de spalare faruri
-senzori de inclinatie pe bratele de suspensie
-motorase de adaptare (reglare) rapida a inaltimii in faruri
-comanda de lumini in bord fara butonul de reglaj pe inaltime.
Te ajunge undeva pe la 2000 de lei sau mai mult, sa pui xenon + toate piesele alea, pe o masina care nu a avut din fabrica.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru vlllaaddd):

Deci hatchback usor de tinut, probabil.
Eu m-as arunca pe un Focus 2 diesel, efectiv orice motor. 1.6 TDCI de 90cp nu are DPF, e un bonus.
1.8 TDCI mi se pare ca se conduce frumos, si e renumit ca fiind cel mai de succes diesel de la ei. E original Ford (1.6 si 2.0 sunt Peugeot), blocul ala a aparut undeva prin anii '80, si mereu a fost fiabil. Am avut ocazia sa vorbesc cu un "doctor de Forduri", si a spus ca 1.8 TDCI 125cp e cel mai smecher motor. Omul chiar stia ce face.
2.0 TDCI ofera 136cp si cred ca e cel mai solid motor, trage bine si nu prea are nevoie de nimic; are filtru de particule ud, completezi un aditiv simplu (gen Adblue) o data la cativa ani, si in rest nu ai treaba cu el.

Varianta 2 este Opel Astra H, mai simpla la suspensie, cu tabla mai buna, dar cu posibile probleme la CIM si cutia de viteze. In plus, nu se conduce la fel de placut precum un Focus.

Mai este si Megane 2, se simte foarte misto la condus, si toate motorizarile sunt reusite.

Pe VAG nu m-as baga, ele tin service-urile in picioare laughing

| RaduRobertRO a răspuns:

La banii astia asa cum zice si colegul, important e sa mergi cu un mecanic, sa vada ca e cat de cat ok, sa nu bagi dublu in ea. Apoi alege sa-ti si placa, oricum ca inceptor o sa o julesti aproape sigur, deci ceva sa nu-ti para rau dupa bani.

| cruceLaGatDunhillLaBot a răspuns:

O skoda 1.9 tdi (alh, bkd, bjb)
Golf 4 1.9 tdi (arl, alh)
Opel Astra 1.7 cdti distributie pe lant (doar motorul asta)
Orice Ford 2.0 diesel, cu cat mai vechi cu atat mai bun
BMW E46 2.0 diesel, sa fie 2005 sau sub, important (diferenta motor la alea dupa 2005).

Doar diesel in banii astia, pentru ca motoarele pe benzina sunt omorate in segmentul asta de pret si sunt gauri de bani, cu o singura exceptie, Logan 1.4 si 1.6, tancuri de motoare.

| Nelucojoc a răspuns:

Una testata de cineva mecanic in care ai vaga incredere/...