| Wordofthat999999 a întrebat:

Salut! Sunt începător, am doar o săptămână de când am luat permisul și eu conduc masina lui mama și este Opel Vectra B, am mici probleme cu ea cum ar fi ambreiajul. Cunoaște cineva bine masina asta sau a condus-o vreodată? Se oprește motorul chiar dacă iau piciorul incet de pe ambreiaj și am observat ca trebuie sa o turez foarte mult sa se audă acel zgomot mai "tare " in același timp când fac "foarfeca "ca să poată pleca ca lumea fără aproape sa se stingă. Ea este pe benzina. Ma obișnuisem foarte mult cu masina de la scoala și după câteva ședințe nu am mai avut probleme sa-mi moara motorul mai ales spre final deloc și era Volkswagen Polo. Ma demoralizeaza puțin problema asta cu ambreiajul și ca risc sa-mi moara motorul mai ales la plecarea de pe loc ca în rest n-as avea probleme cu ea. Voi ce sfaturi îmi oferiți, va rog frumos mulțumesc și Dumnezeu sa ferească pe toată lumea de evenimente și incidente neplăcute în trafic.

7 răspunsuri:
| Violleta2022 a răspuns:

Mai ia vreo 10 ore de sofat cu instructorul, ca ai mare nevoie sa invetis a sofezi, in special sa schimbi vitezele, fiindca ii distrugi ambreiajul masinii lui maica-ta.

| Wordofthat999999 explică (pentru Violleta2022):

Sa înțeleg ca tu ai fost profesionista la inceput, ai fost "perfecțiunea întruchipata.

suntserios
| suntserios a răspuns:

Singurul sfat e sa exersezi plecarea de pe loc la o mașină pe benzina.

| mihai69 a răspuns:

Mergi cu ea într-o parcare mai goală și nu faci decât asta: porniri de pe loc. Dacă se poate să fie și în rampă, cu atât mai bine.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Nu am mai avut problema asta pe Opel, ci pe VW-urile 1.4 16V (Golf 4/A2/A3, Octavia). Abia alea erau motoare imposibile, mai ales pentru incepatori.
Opelul in mod normal pleaca foarte usor, fie el si 1.6 (cea mai slaba motorizare de Vectra). Ridici ambreiajul cu simt, masina se misca putin, iar in momentul ala accelerezi.
Ori e ambreiajul vechi si nu lucreaza suficient de fin, ori chiar nu stii sa faci o plecare de pe loc.
Nu mai accelera inainte de a ridica ambreiajul, ca va smuci. Ridica ambreiajul usor, sa intelegi in ce punct pleaca, iar cand simti ca pune tensiune in roti/se misca masina, atunci accelerezi.
O plecare in felul asta e pe la 1000-1300rpm, iar frecarea discului e minima. Cand turezi dinainte ca fraierul, freci discul de ambreiaj aiurea, iar viteza cu care ridici pedala (de ambreiaj) trebuie sa fie mult mai mica.
Daca ai avea suficient simt in pedala, ai putea sa te pui in miscare doar din ambreiaj, pentru ca ECU motorului compenseaza (baga benzina) atunci cand vede ca turatia de relanti scade. Pe romaneste, ti-o accelereaza el.
Pe scurt, mai ai mult de exersat cu ambreiajul.
Toate masinile manuale se conduc la fel, diferentele astea la plecare le simti doar cand esti incepator.

| Wordofthat999999 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Masina este destul de veche, a fost folosita de tatăl meu și mama înainte și a fost luata la mana a doua. Într-adevăr ambreiajul la ea este puțin ciudata... mi-a mai zis cineva când s-a urcat în ea ca e ceva la ambreiaj... dar nu este imposibil de condus dar trebuie s-o cunosc mai bine, mulțumesc pentru sfat.

| Axattys a răspuns:

Dacă e o mașină pe benzină, obligatoriu o accelerezi in timp ce iei usor piciorul de pe ambreaj. Cum au recomandat și ceilalți, cel mai bine ar fi să te duci intr-un loc cu circulatie redusă sau o parcare și să încerci să te obișnuiești cu mașina.