| Rares311 a întrebat:

Salut. Tocmai am luat permisul, iar acum, ca si necunoscator in materie de autoturisme ma intreb... ce masina ar trebui eu sa-mi iau ca si incepator?! As vrea sa stiu mai multe despre motorizari si unele componente ale unei masini, dar nu prea am idee unde gasesc cele mai bune informatii. Daca stiti voi unde as putea invata cel mai bine mare parte din ce trebuie sa se stie despre o masina ar fi super. Sau daca chiar vreo recomandare de masina pentru un incepator. Mentionez ca nu sunt nici genul care si-ar lua Logan, dar nici BMW. As mai opta pentru un benzinar, de preferat an dupa 2010. Dispun de un buget intre 3000 si 8000 de euro. Multumesc anticipat. Dau si funda!

30 răspunsuri:
| mgtow a răspuns:

Zici de masina dar salariu iti permite sa ii faci reviziile corecte la timp? Multi abia traiesc cu salariu si abonamentul la autobuz, masina o face cu q cu vai apoi mai platesc tractarea pe langa datoriile care le are.

| 3MHz a răspuns:

Ia un Tico un Matiz mergi cu el 1 an îl Buzești pe toate părțile apoi îl dai la gunoi după ce ai învățat să conduci
Așa nu îți oare rău după bani

Și la Tico o bara pe fata costa 50 lei
O capota costă 100 lei
Un far 1oo lei
Pompa de apa 1oo lei
Luneta 1oo lei
Direcție pivoti planetara 200 lei
Rulmenți pe spate 60 lei + 60 lei manopera
Frane 1oo lei
Totul este extraordinar de ieftin
Indiferent ce distrugi pe la ea până seara ai și uitat că ai dat banii pe piesa respectiva

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Deja ai luat permisul, dar nu stii de motorizari si componente?
Urmareste clipurile de aici https://www.youtube.com/c/CoastaDeEst
Ca prima masina, iti iei ceva ce iti place, dar la putini bani.
De exemplu, un Focus, sau un Passat, dar nu de toti banii, ci pe la 2000 de euro. Te joci cu el 2 ani, apoi il vinzi pe 500e si iti cumperi o masina mai scumpa.
Nu are rost sa cumperi o masina scumpa din prima, pentru ca sunt sanse mari sa o mai lovesti de o bordura, sa omori ambreiajul sau sa faci vreun accident, in primii doi ani de condus. Daca masina e luata de toti banii de care ai dispus, s-ar putea ca la primul eveniment sa nu iti permiti sa o repari, ori sa o inlocuiesti.

| GabiDumitrescu a răspuns:

Si Loganul ce are, nu e masina? Ia un Opel Corsa de prin 2000 toamna cu motor de 1.2, ca sa nu iti para rau cand o mai zgirii sau cand iei gropi.

| raMLesS a răspuns:

Ar fi o prostie daca te-ai arunca sa-ti iei masina mai scumpa de 5000 de euro.
La inceput daca te plimbi mereu cu ea si faci tot felul de manevre, o sa o cam sifonezi, iei fie bordura, fie gropile, fie ce-ti mai iese in cale laughing
Vezi ca Loganurile sunt bune, sunt ieftine nu doar la cumparare dar si la intretinere, consum mic, etc... daca o busesti o dregi cu cateva sute de lei.

| Superior a răspuns:

Despre componentele masinii... iti voi furniza cateva informatii.
1.Ca incepator, si probabil ca sofer in general, iti vei dori o masina ieftina de intretinut, corect? Atunci alege masinile cu motoare simple si mecanica simpla. Ce inseamna motor simplu? Un motor simplu inseamna fara turbina, fara compresor, eventual un singur ax cu came (de regula 16v inseamna doua axe cu came iar 8v inseamna o axa cu came), o singura curea (sau lant) de distributie (exista motoare care au mai multe curele -> costuri suplimentare sau riscuri daca nu le schimbi pe toate deodata) si un sistem de injectie simplu (cel multi-punct, prescurat MPI, este cel mai fiabil pentru motoarele pe benzina si cel mai ieftin de intretinut + merge cot la cot cu o instalatie pe GPL pentru a diminua din costurile carburantului).
2.O suspensie simpla...de regula solutia cea mai des folosita : independenta pe fata si semi-independenta pe spate. Masinile gen Passat sau A4 au tipuri de suspensii foarte scumpe si fragile cu multi-brate.
3. Putina electronica... un sistem audio, aer conditionat si cam atat. Nu te uita la dotari multe precum trapa, incalzire in scaune s-a.m.d. caci la o masina veche s-ar putea sa te enerveze ca nu merg (mai bine nu le ai) sau chiar sa incurce/puna presiune pe intregul circuit.

Ce modele recomand?
O masina mica eventual...
1.Fiat Grande Punto / Fiat III (motorul de 1.4 MPI - 95/75hp).
2.Clio III (1.4/1.6 MPI).
Daca vrei ceva o idee mai mare...
1.Mazda 3 BL (1.6 MPI).
2.Toyota Corolla (1.3/1.6 MPI).
Astea ca optiuni dupa 2010...
Recomand totusi sa iti iei ceva de 1500-3500 euro decat 3000-8000 euro si an mai vechi.
La rable ma pricep mai bine + au o alta esenta.

| psyclepath a răspuns:

Megane 3, 1.6 benzina.
Kia Ceed/Hyundai Elantra 1.4, 1.6 benzina fara turbo, MPI. Cum a zis Claudiu. Motoare simple, problemele ce apar se rezolva fără bătăi mari de cap.

Daca faci drumuri mai ales în oraș, renunță la prejudecăți și fite și gândește-te la un Logan. E mașina perfectă pentru începători. Ieftina și o conduci fara stres. Te duce unde ai nevoie, nu te ploua nu te ninge. Nu o să agăți nimic cu ea, asta e sigur, dar oricum cele care se uita numai după mașini nu merita agățate, părerea mea. După ce înveți cum e cu condusul poți să o schimbi pe o mașină mai arătoasă, mai sigură, etc.

| psyclepath a răspuns:

A și felicitări pentru permis.hee hee

| ClaudiuM1997 a răspuns:

Salut. Zici ca ai buget intre 3000-48000 euro. Eu as zice sa incepi cu ceva de 3000-4000 euro ca incepator pana te inveti si dupa o sa poti sa il vinzi peste 2 ani si nu o sa pierzi mare lucru. Si ceva pe benzina cred ca ar fi mai ok pentru tine. Un ford focus 2 1.6 mpi, hyundai 1.4/1.6 mpi, megane 3 1.6 mpi gasesti in bugetul asta chiar si 2010 daca stai putin sa cauti. Is toate masini bune, ieftine la intretinere cu motoare simple.
Vorba ta, nu sunt nici BMW dar nici Logan.
Ai aici niste exemple( nu stiu cat o sa mai fie active anunturile)
https://www.autovit.ro/anunt/ford-focus-1-6i-ID7GX7CU.html
https://www.olx.ro/d/oferta/hyundai-i30-benzina-posibil-rate-IDfEceq.html
https://www.olx.ro/d/oferta/renault-megane-special-2011-euro5-IDfQl5a.html

| timidu89 a răspuns:

Ca incepator iti recomand sa iti iei o masina destul de ieftina. Daca faci un accident si ai dat pe ea 7000-8000 euro? Asa paguba nu e mare la o adica, ti-as recomanda o Skoda Octavia 1.6 benzinar FSI parca. A folosit-o tata pana in 2020 cand a murit. Nu a avut probleme cu ea. Am recomandat, nu spun sa o cumperi pe asta. Din 2007 parca, cutie manuala, distributie pe lant.

| haileewatson a răspuns:

Pentru incepatori... Peugeot 208, Mazda 2, Ford Fiesta, Mini Cooper. Daca ai bani recomand masini electrice.

| psyclepath a răspuns (pentru haileewatson):

Girl power, huh? laughing)

| haileewatson a răspuns (pentru psyclepath):

Fiat 500 for lifeeeeeeeeee

| ZeulVostruAizen a răspuns:

Pentru inceput un hatch din gama vag, 1.9 TDI (stiu ca e motorina dar e motor bun, crede-ma), merge si salon, de ce nu. O idee ar fi si japonezele cu motoare pe benzina, se stie ca Mazda e mana in mana cu Ford si fac motoare bune, simple si fiabile pe benzina care nu iti fac gaura in buzunar, alege ce iti place tie cel mai mult

| ZeulVostruAizen a răspuns:

Voi realizati ca omu poa' sa isi cumpere masina de 8k si voi ii ziceti sa ia toate tiganiile, tico la 20 de milioane? %))))))). Luati-va voi tico si sa intre un SUV sau un TIR in voi cu 100 si ceva la ora ca v-ati facut praf, TICO nu e o masina sigura din niciun punct de vedere, mai de graba loganu e o masina mai sigura decat TICO, dar nici longanul nu e mai presus, cu o idee mai sigur ca tico la ce tabla buna de copt vinete are pe ea laughing
Eu cred ca tie ti s-ar potrivi un Passat B6, un Golf 5/6 1.4 sau 1.6 FSI daca tii de masini nemtesti care sa nu te doara sufletu daca le lovesti, sunt bune de inceput pana prinzi mania sofatului calumea, chiar si Mazda 6 MK2 2.0 benzina e o masina f. buna din toate punctele de vedere dar sa ai grija de ea mai mult

| saftaiiustin a răspuns:

Lasa dracu astea cu "Mai bine iti iei o masina mai slaba de inceput" ca e cea mai mare prostie. Dupa o sa vrei mai mult si nu mai ai de unde ca deja ti-ai luat o masina. Si nu asculta de nicio fata cand e vorba de masini.

Prima mea masina cumparata a fost si este un Mercedes w205 2015 cu motor 2.2 de 170 cai la care am facut un soft si am dus-o in 213 cai.

Ce-ti recomand eu in bugetul tau si ca incepator e o masina diesel cu potential (Manuala e cea mai misto, doar daca nu stai intr-un oras ca Bucuresti), ca de exemplu:
Audi A4 B8 2.0 Diesel
BMW 320d F30
Mercedes W204 - C220/ C250 (de la 170 cai in sus)
Passat CC 2.0 Diesel
Volkswagen Golf 7 2.0 TDI



Bafta varule, toate astea sunt extrem de frumoase, potential urias de tuning daca vrei (estetic + putere). Pe langa asta, mai atragi si ce pasarica vrei cu ele.

| Superior a răspuns (pentru saftaiiustin):

Ce i-ai recomand sunt niste gropi de bani fara fund care fac drumul acasa-service-service ca de acolo nu mai pleaca (mai ales ca sunt favoritele samsarilor) + trec de bugetul lui.
Daca tot discutam de masini de clasa mare, o Mazda 6 GH 1.8/2.0 MZR sau GJ cu 2.0 SkyActiv G sunt baza.
"ca si necunoscator in materie de autoturisme ma intreb... ce masina ar trebui eu sa-mi iau ca si incepator?"
Asta sugereaza un om care necesita experienta, pe o masina pe care cand o strica sa fie ieftina de reparat. Nu toti au bani sa frece un ambreiaj cu masa dubla de BMW, sa-i schimbe distributia din spatele motorului cu 1000 euro sau sa-i cumpere un far daca i l-a spart in stalp.
Also, din experienta proprie, manuala e misto si in Bucharest.

| Andreida?chevici112 a răspuns:

Golf. Audi .BMW.etc

| ADK2 a răspuns:

Salut și felicitări pentru permis!

Eu unul când am luat permisul acum câțiva ani n-am avut cunoștințele de astăzi (pe care mi le-aș fi dorit) astfel că pot să-ți spun ce și cum. Deci, zici de motorizări, mașini etc. Bun.

Motorizările încep de la 0.8 să zicem și se poate termina și pe la 5.0, evident în cazul SUV-urilor chiar scumpe. Ca începător știu că nu-ți este permis să conduci mașini cu motoare mai mari de 2.0 și să tractezi, dar nu știu cât mai sunt de valabile astăzi. Ca începător e mai bine benzinar, la motorină e o mică pretenție schimbarea treptelor și trebuie un anumit ritm de mers altfel poți să strici motorul, așa că axează-te mai bine la început pe benzină (eventual fără gaz instalat dacă mergi des prin parcări subterane), că astea sunt mai fiabile și nu au așa pretenții de exploatare, plus că și cheltuielile sunt ceva mai mici dpdv tehnice. Eu am început pe o Dacie 1410 Break evident 1.4 benzină clasic (chiar foarte clasic, direct carburație), că asta am avut-o dar faptul că mi-a și plăcut pentru simplitatea de o oferea, apoi am avut un Opel Astra G 1.8 benzină care mi-a mâncat sufletul electronica (ECU în principiu l-am schimbat aproape de 3 ori, și nu am luat mașina la a 10-a mână, eram al doilea proprietar și era abia adusă din Olanda, am mers cât am mers chiar fără probleme dar într-o zi pur și simplu n-a mai vrut să pornească, am pus un alt ECU care mi-a făcut doar figuri, l-am schimbat iară care tot așa făcea și ăla și am vândut mașina, efectiv nu mă puteam folosi de ea), însă mi-au zis prietenii de ce m-am grăbit să-mi iau o astfel de mașină dacă nu-mi plăcea electronica, că Opel cică e păcătos pe partea asta, și nu am optat spre un VW (de care ar fi fost, Golf 4, Bora, etc, așa mai pe la 2000 euro acum câțiva ani). Păi nu am găsit Golf 4 Break, că asta voiam inițial (ulterior am văzut că erau mai faine Bora, diferă din câte știu doar fața), și nu știam că Opel are atâta electronică chiar și prin anii 2000.

Deci recomandarea ar fi un Golf 4-5, ceva motor pe benzină, vezi să nu-l iei de pe la vreun țăran care a cărat cine știe ce cu ea (eu sunt foarte atent dpdv ăsta de vedere), încearcă să cauți o mașină adusă de la nemți sau olandezi, astea le iei ca și noi chiar dacă rulajul e mai mărișor dar îți garantez că nici nu se simte că au km ăia, că ăștia nu se joacă cu ele să nu le facă schimburile la timp, la ai noștri degeaba are un Logan 100. 000km că nu arată ca ăla cu 3-350.000 (Opelul avea 270.000 când l-am luat și efectiv era ca nou, nu știu ce i-a venit cu electronica brusc, cred că s-a dus pur și simplu calculatorul motorului de vechime și am luat doar țepe din dezmembrări, dar chiar și așa). Nu te axa pe Audi sau mai știu eu ce, au multă electronică și am văzut o ciudățenie la un A4 care închideai/deschideai ușa șoferului cu cheia, coborau geamurile și porneau avariile. Nu știu ce scurt avea dar nu se mai opreau avariile și-mi era că așa vin cu mașina... Logan însă e o mașină simplă, îmi plac pentru simplitate (astea mai noi nu prea) dar nu sunt prea calitative. Alte mașini gen Nissan, Hyundai nu cunosc gram de informații despre ele, nu mă prea interesează mașini care sunt întâlnite mai puțin pe șosele și care nu prea are ce mă atrage la ele, piesele cred că se găsesc și ceva mai greu pentru mașinile întâlnite mai ocazional, așa că să nu ajungi cu cine știe ce piesă la o mașină care nu-i în gamă largă ca Dacia, Renault sau VW și să stai mult și bine până procuri acea piesă...

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru ADK2):

ECU la Astra G nu se schimba, ca toate sunt bulite. Se reconditioneaza la un electronist, si ai garantie 12 luni.
Schimbarea e o prostie mare, in el ai soft pentru motorul tau. Schimbandu-l pui alt soft, care ar face motorul sa mearga aiurea.
Ai schimbat 3 ECU si ai cheltuit o gramada de bani, in loc sa faci reparatia cu cap, o singura data, la sigur.
Multe probleme cu masinile apar de la mecanici prosti sau soferi care "se pricep" si isi repara singuri masinile.
Daca ati fi sfatuiti calumea de mecanici cu experienta, ati cheltui mai putin si v-ar merge masinile mai bine.

| ADK2 a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Da însă cine zice asta? toți te păcălesc să cheltui mai mult (câtă boală am pe ăștia pe care-i înjur cu prima ocazie), pe mine m-au vrăjbit toți "electroniștii" că ECU e "ireparabil" și nu se procură altul decât din dezmembrări, iar eu ca blegul neavând nici experiență cam deloc am crezut, până m-am mai interesat, le-am văzut desfăcute la unii care spuneau că cum, orice ECU e aparent reparabil (unele dacă au intervenții de la așa-zișii șoferi care știu ei ce fac, de regulă intervenții grosolane, la alea nu se mai bagă).

Aveam mașina în Buzău și a venit un nemernic din Rm. Sărat cu un ECU mai diferit față de al meu, cu altă formă și cu prinderea în 2 șuruburi față de 3 cât avea cel original. A mințit cu atâta încredere cât și pe ai mei, să mă ierte mai proști și cică taică-miu cu experiență în domeniul auto (dar cu experiență pe naiba pe parte de electronică și nu numai) l-a crezut orbește pe ăla, însă a cerut calculatorul vechi și cică a făcut o reducere de 100 lei. L-am schimbat de 2 ori și am cheltuit cei drept vreo 1200 lei, era să-l schimb și a 3-a oară și zice asta a mea mai bine să-mi bag ceva în ea de mașină că oricum eu nu voiam Opel rolling on the floor

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru ADK2):

ECU alea sunt simple, e o placa cu toata electronica, in baie de gel, si doua mufe cu conexiuni (fire) spre placa. Acele fire se rup in timp, de la temperaturi si vibratii.
Si eu am intampinat problema asta, la 1.6
Am intrebat pe grupul Astra G, mi-au zis cativa ca e 100% ECU. Bine, cativa ziceau ca 100% e EGR sau cine stie ce piesa, si imi lasau numarul lor de telefon, ca au de vanzare laughing Aia sunt jegosi cu dezmembrari, ii gasesti in orice grup.
Am demontat ECU si l-am trimis la un service din Bucuresti, HybridElectronics. Intelegerea a fost ca mi-l repara cu 500 de lei sau il reconditioneaza cu 750 de lei, in functie de ce gasesc in el. Spuneau ca daca e totul ok, platesc doar curierul dus-intors.
Mi-au aratat firele intrerupte, mi l-au reparat cu 500 si au promis garantie 6 luni. Masina nu mai face probleme de atunci.
Pretul e piperat pentru ca lucrarea e una profesionista, se face sub un fel de microscop, se inlocuieste gelul ala... Nu e orice lipeala.
La fel se intampla si la unele pompe de injectie diesel din aceeasi perioada, facute de Bosch. La fel, e electronica in gel, care cedeaza de la vibratii si temperatura.
Sunt unii care se lauda ca rezolva ieftin si rapid, cu piese vechi sau electronica amatoriala, dar adevarul este ca reparatiile lor tin putin, apoi costa mai mult remedierile.

| Superior a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Astra G - 1.6 8v - am luat-o de 3 ani - doar bobina a picat la motor.
Masina e tank.

| ADK2 a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Să vezi ce pățeam.

Porneam mașina, își făcea preîncălzirea și cam la 2 minute se oprea și făcea luminile din bord se comportau ca și cum ar avea undeva un scurt și se aprindeau un martor în plus, cel de ESP (probabil nu mai avea ce să-l controleze, și se aprindea în gol). Dacă eram pe fază, scoteam rapid cheia din contact și pornea din nou. Dacă eram în mers, trebuia să trag pe dreapta (noroc că de când cu problema asta am circulat doar seara cât să spăl mașina) ca să iau borna de pe plus câteva secunde, dar cu condiția ca cheia din contact să fie scoasă altfel motorul nu pornea deloc (învârtea ca și cum n-ar avea benzină). Apoi am început să văd că motorul se oprește când dau să frânez și să mă opresc sau când am consumații mari (faruri, proiectoare și aerotermă), mi-a rămas un pic cu sechele acest model de mașină (mai ales cea avută de mine) faptul că nu mă puteam folosi de ea ca de o mașină normală. Dar totuși îți mulțumesc pentru ponturi, de evitat cumpărarea pieselor electronice (mai ales d-astea principale, și nu relee sau ceva mai minore) și mai ales folosite. Eu când am văzut că nu mai pornea mașina, am zis mi-a stricat-o maică-mea că mergea mai mereu gol cu ea, e pompa sigur, am dat vreo 120 lei parcă, nu era, am schimbat bujii, nu erau nici alea, am schimbat alea 2 relee de pompă și bujii (parcă), nu erau nici alea (cu toate că unul am văzut ulterior că era defect), hai mă să-i întreb pe ăștia cu testerul... vine un băiat, bagă sub capacul de la frâna de mână cablul la laptop, nu putea face conexiunea (evident cu contactul pus). A zis, e ECU, pare că nu există. Apoi am sunat pe nemernicul ăla (n-aveam de unde știi că e chiar nemernic, venise apropo cu un Opel Vectra), care i-a plăcut să pună paie pe foc cu motive d-astea că nu se repară, că cică nu știu ce i-am făcut eu și tot așa, avea și o putere de influență mare afurisitul. Mai târziu văd că rămâne aprins check engine în bord însă la alte 2-3 porniri a dispărut. Aș fi înțeles că e posibil ECU-urile alea să fi fost prăjite, resoftate, și tot așa. Mi s-a urât de mașini cu ECU (oricum din păcate cam toate au piesa asta), și-mi doresc ceva pe viitor (o să fie mai greu cu piesele cei drept) pe injecție independentă...

| ADK2 a răspuns (pentru Superior):

1.6 am auzit și eu de la băieți că e bună mașina, a avut un prieten de-al meu care la anii ei încă mergea țeavă. Cică și 1.8 16v ar fi "tank" însă din spusele unor băieți ar fi fost doar până prin 2010 și că din păcate seria Astra G de la Opel ar fi venit în general cu probleme legate de ECU.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru ADK2):

La mine, Astra G e mașina secundară. M-am folosit puțin de ea, local. Într-o seară mă plimbam prin oraș, coboram de la un restaurant și s-a oprit în frână de motor. Am reușit să parchez din inerție. Eram cu încă un băiat, am desfăcut pompa de benzină, relee, totul parea ok. După vreo 30 de minute a pornit din nou. Am mers la spălătorie și iar nu pornea. Apoi am schimbat bobina degeaba, doua relee de la alimentare, și am observat ca se oprește fix când se încălzește, iar dacă țin de mufele de la ecu, merge.
Mai am Vectra 1.7 td, Vectra 1.9 cdti, nu mi-au făcut probleme. Astra e mai slabă, mai prost concepută.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Superior):

Super, ai avut noroc.
Mai știu pe cineva care a rulat ani buni cu 1.6 16v, doar egr l-a supărat de câteva ori, până a pus nou.

| Superior a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Astra G este o masina bine proiectata, cu mult peste predecesorul ei F si succesorul H. Motoarele de 1, 6 benzina si 1.7 CDTI sunt cele mai bune, restul sunt meh sau proaste. Asa ok a fost ca s-a produs din '98 pana in 2010 (din 2004 sub denumirea de Astra Classic, care avea o gama mai mica de motorizari si la care s-a facut un rabat de calitate la materiale interioare, piese s-a.m.d.). Ea cica a fost multi ani in faza de proiect - la sasiu s-au bagat si cei de la Lotus pentru a-i da tente sportive. Motorul Z16SE (1.6 8v) a fost proiectat de sau in parteneriat cu Daewoo, deci are niste origini coreene (si cel diesel de 1.7 de Isuzu).
Motorul de 1.8 e cel mai fain motor pe care-l poti lua, e mai fiabil ca ala de 1.6 si e un excelent low-budget-sports-car, dar da, ECU ala e prost gandit ca pozitie si se uzeaza prematur.
Eu din contra, am tot auzit ca din familia Corsa-Astra-Vectra, Astra ar fi cea mai bine gandita, Corsa fiind plina de probleme (ieftine de rezolvat de regula though) si Vectra la fel.
Acum cred ca depinde de multi factori... lotul din care se trage masina, cum a fost intretinuta si noroc.
De notat ca inainte sa schimb bobina, motorul aprindea check engine in bord dupa ce parcurgeam 30km sau la caldura si dupa o noapte ii trecea, o lua de la capat. Am rezolvat cu bobina noua.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Superior):

Z16SE am pe ea. E practic vechiul 1.6 8v de la Astra F sau Kadett E, doar că a primit injecția multipunct și ECU pus aiurea. Motoarele coreenilor sunt 1.5 ohc și dohc, inspirate din ceea ce făcea Opelul de mult. Cielo de exemplu e un facelift la Kadett E, fără nici o îmbunătățire.
Astra G e 80% platforma de F, au ridicat doar calitatea. Față de Vectra și Corsa e mai greu de lucrat la ea, șuruburile sunt inaccesibile.
Eu nu laud Z16SE, e meh. 1.6 16v e mult mai flexibil, iar problemele sunt aceleași, ecu și posibil consumul de ulei.
Mai este varianta 1.2 16v, ăla e super motor, distribuție pe lanț, dar din păcate, același ecu prost amplasat.
Și 1.4 16V e un motor bun, fiabil și chiar nervos, are 90cp.
La 1.7 dti sunt probleme cu calculatorul pompei de injecție și chiulasa destul de sensibilă.
2.0 dti e mai rezistent dpdv mecanic, dar are aceeași problemă la calculatorul injecției.
Motoarele de la Fiat, 1.3 și 1.9 sunt cele mai fiabile dieseluri de pe Opel.
Astra H e superioară prin faptul ca a păstrat în mare parte platforma de G, însă vine cu motorizări mai fiabile, caroserie mai solidă, dotări mai serioase și un aspect interesant.
Corsa C îmi place mai mult ca poziție de condus și variante de motorizare, dar derapează ușor și ruginește, față de Astra G.