| Boxyoru a întrebat:

Am o intrebare, am un vw bora 1.9 tdi 116 cp ajm pompe diuze din 2002, ultima serie de bora care s-au fabricat full. Am dat cu baia intr-o piatra si am gaurit-o, gaura cat un dop de sticla si eram aproape de casa si am mai mers 100 de metri cu ea pana in fata casei. Am refacut baia, am sudat-o, am pus ulei tot, dupa 3 luni de zile am pornit-o la sfert de cheie la relantiu nu scoate fum doar putin inainte nu scotea deloc, acum scoate cand accelerez, nor de fum ii in spate. Nu se mai aude suruitul ala de la turbo nici nu mai trage, merge in regim diesel si am o bataie mica mica de tot la motor piston 1 dreapta, in bord n-am nimic aprins. Am intrebat mecanicii si mi-au spus turbo gata. Axul de la turbo are joc si scuipa ulei pe esapament, nu mai ruleaza axul, dar el merge rotund, nu merge in hopuri sau ceva doar ca scoate foarte mult fum la acelerare si nu mai ma baga in scaun ca in alte dati. Si app. mi-a mancat tot uleiul din baie in 15 minute, 4 litri de ulei si 1 km de mers cu ea pe drum cu fumul ala ce il scoate. Vreau un raspuns de la voi care ati patit-o ca mine si ce o fost de vina. Nici nu vreau sa ma gandesc la ax cu came cilindri etc nu vreau motorul are numa 180 de mii de km, motor foarte bun nu vreau sa il schimb si nici pe mana oricui sa il dau. Va rog un raspuns foarte clar si corect, funda.

5 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

E dusa turbina 100%.
La motoarele PD, turbina 'pica' brusc, ai noroc ca nu te-a lasat in drum.
Fumul provine de la uleiul scapat de turbina pe galeriile de admisie. De aia iti si dispare tot uleiul, intra pe langa ax, si il aspira motorul.
Te sfatuiesc sa nu mai pornesti motorul pana la inlocuirea turbinei, ca risti sa o 'ia pe ulei' de tot, adica sa foloseasca uleiul din baie pe post de combustibil, si sa nu se mai opreasca nici cand scoti cheia din contact; se tureaza singura enorm (peste limitare), pana cand consuma tot uleiul din motor, si se gripeaza. Atunci chiar nu mai ai ce face cu motorul, trebuie sa il inlocuiesti cu totul.
Inlocuieste turbina, si va reveni la normal. Daca zici ca are o bataie la un cilindru, eu zic ca e un tachet... Se mai duc si aia din cand in cand, la 1.9 TDI.

| Sofer a răspuns:

De cand ai dat spart baia trebuia sa opresti imediat motorul ca ramane fara ungere si poti sa il blochezi..si nu cred ca era recomandat sa repari baia sparta.o schimbai cu una SH. Uita-te atent daca ai scurgeri daca nu probleme la motor.

| blAster85 a răspuns:

Orice turbina are "joc"si mai ales pe diesel e normal sa "mance"un pic de ulei dar cazul tau probabil nu s-a sudat bine baia sau nu s-a verificat garnitura si probabil scapa mult ulei.probabil ai mers destul de mult fara ulei si a ramas fara ungere si turbina si restul componentelor.la cum spui tu ca scoate fum si ulei pe toba, ai putea sa schimbi garnitura de chiuloasa, include si rectificatul chiuloasei schimb de suruburi.

| Boxyoru explică (pentru blAster85):

Am revenit oameni buni am avut contul spart am rezolvat problema cu tdi meu de 1.9 laughing)) am schimbat motoru cu totul m-a costat 1200 de euro a fost praf laughing) motoru cilindri uzati de la secmenti rupti turbina cu axu vai siamar s-a dus tot si cuzineti vibrochen tot era gata n-am mai avut ce face am schimbat motoru cu totul de la el numa injectoarele ce or mai fost buna in rest tot s-a dus

| Rancilio a răspuns:

Daca ti-a mancat uleiul din baie e clar. Segmenti cocsati pe pistoane si probabil cuzinetii. http://www.farmpro.ro/