| MareanN a întrebat:

Salut TPU! Am un peugeot 307 benzinar 1.6 16v, iar de curand, mai exact de luni, m-au prins temperaturi de -10/-15 grade, eu nestiind ca am apa in vasul de expansiune, respectiv in motor. Acum este inghetata toata apa aceea. Luni dimineata cand am vrut sa o pornesc, am crezut ca o ia la sfert, fiind benzinara si nu am avut pana acum probleme cu ea, insa mi-a facut neplacuta surpriza sa nu mai porneasca. AM tot incercat sa o pornesc, dar degeaba. Am asteptat pana astazi cand s-au mai domolit temperaturile, am pus antigel fierbinte in acel vas, am turnat apa fierbinte pe conductele inghetate de la radiator, insa cand dau cheie, nu se mai aude cum ar trebui sa se auda un motor care sa dea sa porneasca, si face aproape ca un aspirator. Stiti ce este de facut acum? Maine am vazut ca sunt temperaturi de +1 grad, dar tot nu cred ca este suficient pentru a topi apa inghetata din motor/blocul motor.

6 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Pai treaba e simpla, cand te prind temperaturile de inghet cu un motor in care este doar apa, ii spui pa-pa!
Apa inghetata are o putere uimitoare, crapa metalul mult mai bine decat alte unelte.
Pe motor exista niste dopuri anti-inghet, puse in locuri strategice, care sa cedeze in cazul in care ingheata apa in motor, insa alea sunt eficiente cand de exemplu ai ceva antigel dar insuficient, iar afara se fac -5 grade timp de 2 ore noaptea, nu -10 de o saptamana, cum avem in prezent.
Si chiar si la masinile pe care le stiu eu, la care a inghetat antigelul (prea diluat), daca a scapat motorul sarind acele dopuri, nu au scapat radiatoarele. Deci la tine presupun ca exista acum un bloc motor crapat atat de rau incat s-a si gripat sau nu mai are compresie, radiator racire si radiator incalzire fisurate + ceva furtune sau conducte, daca nu au fost suficient de elastice.

| MareanN explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Multumesc. Revin cu update din service

| MareanN explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Cureaua de distributie rupta. pompa de apa blocata. supape indoite. trebuie rectificata chiuloasa si sa schimb toate supapele, inclusiv pe alea care nu s au indoit (s au indoit doar cele 8 de la admisie, le schimb pe toate sa fie treaba buna pe viitor). Data viitoare nu mai stau cu apa pe timp de iarna laughing

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru MareanN):

Da, mi-am amintit candva random de cazul tau, si mi-am dat seama ca pompa de apa ramane blocata in gheata, iar daca dai cheie, sare motorul de la punct, si loveste in supape. Dar n-am mai cautat intrebarea, sa vin cu predictia laughing
Eu nu m-as grabi sa rezolv supapele si distributia, mai intai as dezgheta motorul, as pune apa calda in el si as actiona pompa de racire cu o filetanta timp de cateva minute, sa vad daca pierde apa pe undeva.
Pentru ca un motor inghetat are de obicei cel putin pastilele sarite, iar la unele sunt foarte greu accesibile.
Punand toate costurile in balanta, s-ar putea sa fie mult mai ok sa cumperi un motor testat din dezmembrari, sa il monteze mecanicii si sa pleci cu masina in 2 zile. Ai iesi mult mai bine la bani si timp.

| KovacsB a răspuns:

Probabil ca a crapat blocul motor.
Vezi daca curge apa sub masina cand se mai incalzeste.

| MareanN explică (pentru KovacsB):

Maine o iau cu platforma si o duc la service. Revin cu update