| Thunder182 a întrebat:

Ce ați alege dintre o cutie manuala si una automată? Cam cât costa reparatia pentru acestea 2?
Funda.

Răspuns Câştigător
| AlexElektro1987 a răspuns:

Salut,
Pai depinde ce vrei sa faci si cum iti place sa mergi cu masina, o cutie automata e mai buna pentru ca nu mai stai toata ziua sa schimbi vitezele ( e bun mai ales daca stai intr-o zona cu trafic intens ), te poti concentra mai mult pe drum si e mai sigur cu una automată.

Acum la cutia manuală, daca vrei sa ii dai tu cate turatii vrei, sa o tii in ce treapta vrei si bineinteles ca este mai buna pentru un drift si mai ales daca esti începător, recomand asa ceva, pentru ca este si mai rezistenta fata de una automată.
Ca si costuri normal ca la una automată este mai scump, doar o revizie costa in jur de 800 de lei sau mai mult ( doar consumabilele ), iar la cutia automata este necesar sa schimbi la un anumit nr. de km uleiul din ea iar la manuala o poti folosi si 10-15 ani si sa nu fii nevoit sa ii schimbi uleiul ( rar se intampla ca, cutiile manuale sa aiba probleme ) si cum am zis si mai sus, cutiile manuale sunt mai rezistente decat cele automate.
Ca si costuri, o cutie automată este in jur de 1500-2000 de euro sa zicem sa o schimbi iar la o cutie manuala maxim 7-800 de euro, chiar daca masina este generație mai noua ( prețuri de dezmembrari ).

| suntserios a răspuns (pentru AlexElektro1987):

Cum adica e mai rezistenta manuala pentru un incepator? Da ce face incepatorul cu cutia, da de asfalt cu ea?

| AlexElektro1987 a răspuns (pentru suntserios):

Ce face? O bruscheaza, nu adapteaza treapta la viteza pe care o are.

| suntserios a răspuns (pentru AlexElektro1987):

Aha, deci vroiai sa spui ca automata e mai rezistenta pentru începători deci. Doar ca ai zis invers prima data.

| AlexElektro1987 a răspuns (pentru suntserios):

"Voiai", nu "vroiai" si înseamnă ca nu ai inteles ce am vrut sa zic, nici in raspunsul pe care i l-am dat celui care a pus intrebarea si nici in raspunsul pentru tine. De bruscat, poti brusca si cutiile automate si pe cele manuale doar ca cele manuale sunt mai rezistente la șocuri si nici nu sunt la fel de costisitoare ca una automată.

| suntserios a răspuns (pentru AlexElektro1987):

Pai cum, ziceai ca "nu adapteaza treapta la viteza", șocuri șamd. Astea nu afectează cutiile automate ca sunt inteligente și știu când sa schimbe. Sa nu mai zic de ambreiaj care e o consumabil și un începător îl face flenduri repejor. Deci în final automata devine mult mai rezistenta pentru un începător.

| AlexElektro1987 a răspuns (pentru suntserios):

Vad ca tii morțiș sa ma contrazici. O cutie automata, fata de una manuala, desi schimba singura, daca faci accelerari bruste cu masina cand uleiul din cutie este rece, creste si consumul de combustibil si piesele dinăuntrul cutiei se uzeaza mai repede. Citeste si tu un articol cu ce trebuie sa ai in vedere la o cutie automata si o sa iti dai seama ca este si mai pretențioasă si mai scumpă la întreținere.

| suntserios a răspuns (pentru AlexElektro1987):

Nu am zis nicaieri ca nu e mai scumpa la intretinere.
Dar pentru un incepator nu vad cum ar fi manuala mai rezistenta

| AlexElektro1987 a răspuns (pentru suntserios):

Vad ca nu te obosesti sa cauti, iti dau eu link si citeste ce implica utilizarea corecta a unei cutii automate, lucru care nu trebuie facute la o cutie manuala sau care nu afectează la fel de mult o cutie manuala precum afecteaza o cutie automată : https://www.4tuning.ro/......29755.html

| suntserios a răspuns (pentru AlexElektro1987):

Absolut nimic din articolul ala nu ar zice ca o cutie automata e mai putin rezistenta decât una manuala in fata unui incepator...

| regis a răspuns (pentru suntserios):

Nu ai cum sa bruschezi o cutie automată, mai ales daca vorbim de una clasică, cu convertizor de cuplu. Treaba sta fix pe dos, o cutie manuala preia mult mai dur socurile si e suficient sa intrebi intr-un service cate ambreiaje schimba incepatorii si cate cei cu experiență.
Si pentru ca tot am vorbit de ambreiaj, întreținerea nu este cu nimic mai scumpa la o automata, fenimenala cheltuiala fiind schimbarea uleiului, care de fapt nici nu se schimba tot ci doar se "innoieste", producatorii recomandand sa nu fie golita complet. Uleiul nu este intr-adevar foarte ieftin, dar tot e mai putin decat un kit de ambreiaj, iar la manopera intre cele doua nici nu se poate face comparatie. Si apropo, si la cutia manuala este necesar schimbul de ulei, desi putini il fac.
Alta legenda urbana este lipsa de fiabilitate a automatelor. Daca legenda asta ar fi adevarata, America ar fi cimitir de masini. Faptul ca mecanicii isi prind urechile in ele a dus la teoria ca nu sunt bune, in fapt sunt tot niste angrenaje cu roti dintate, doar ca ceva mai complicate

| suntserios a răspuns (pentru regis):

Nu mie trebuia sa imi explici asta ci lui @AlexElektro1987 ca el sustine ca automata e mai putin rezistenta pentru un incepator...

| regis a răspuns (pentru suntserios):

Asa intentionam, mea culpa.

| AlexElektro1987 a răspuns (pentru suntserios):

Ok, inseamna ca nu ai inteles nimic din ce ai citit, acolo nu era vorba de chestia daca e mai rezistenta pentru un incepator, acolo spunea la ce sa fi atent cand conduci o cutie automata, lucruri la care incepatorii nu sunt atenti.
Si voi comparati cu americanii care ei au scos primii pe piata cutia automata in 1937 ( adica au istorie si experienta in asa ceva, daca nu intelegeai la ce ma refer ) si care fac zeci sau sute de km pe zi cu masinile, ii compari cu romanii care chiar daca isi cumpara si masini americane, te duci pana la magazin si inapoi, faci 10km si ai pus frana de 50 de ori si iti schimba cutia vitezele de nu mai stie ce e cu ea?
Nu a zis nimeni ca o cutie manuala nu se poate strica, este in functie si de cum exploatezi masina, dar cum am zis si in primul comentariu, rezista mai mult la solicitari si socuri si este mai ieftin de schimbat sau intretinut.

Si chiar si cutiile astea automate mai noi, indiferent de la cine sunt si de cum sunt folosite, pot avea probleme.
Iti recomand sa cauti mai intai cate tipuri de cutii automate exista si ce probleme pot avea fiecare in parte.

| AlexElektro1987 a răspuns (pentru regis):

Citeste comentariul pe care i l-am dat lui suntserios

| suntserios a răspuns (pentru AlexElektro1987):

Explica asta:
"daca esti începător, recomand asa ceva, pentru ca este si mai rezistenta fata de una automată."

Despre asta vorbeam. Nu ma interesaza cat merg romanii cu ele si cat merg americanii...

| regis a răspuns (pentru AlexElektro1987):

Am citit, spui acelasi lucru a treia oara, fara un argument tehnic in spate.

| suntserios a răspuns (pentru AlexElektro1987):

Hai sa vorbim concret fix pe ce ai zis tu.
De ce o cutie automata e mai vulenrabila in fata unui incepator. Nu ma intereseaza cine si cand a inventato.

| AlexElektro1987 a răspuns (pentru regis):

Atunci da tu un argument prin care demonstrezi ca o cutie automata, indiferent ce tip este, este mai buna decat una manuala, un argument tot tehnic, avand in vedere ca se stie ca, cutiile automate pot avea diferite probleme, indiferent de ce tip sunt si de cum sunt folosite, ceea ce la o cutie manuala nu se intampla daca este folosita corespunzator sau nu se intampla la fel de des cum se intampla la una automata.

| AlexElektro1987 a răspuns (pentru suntserios):

Nu am de gand sa mai repet acelasi lucru ca se vede ca scriu degeaba, in acel articol pe care ti l-am dat ( IAR REPET ), scrie la ce sa fii atent cand utilizezi o cutie automata, lucru la care majoritatea incepatorilor nu sunt atenti, adica o bruscheaza cand inca uleiul este rece, o muta din R in D cand inca masina este in miscare, o muta in N cand masina este in miscare, ce nu pricepi? Asta scrie si in articol. Din ce vad esti incepator si conduci o automata de tot bati moneda pe o singura afirmatie.

| suntserios a răspuns (pentru AlexElektro1987):

O cutie manuala poate fi de 1000 ori mai bruscata decat una automata.

"adica o bruscheaza cand inca uleiul este rece" stii ca si cutia manuala are ulei in ea si pe aia o bruschezi fizic cand uleiul e rece. Scrie in link ul de la tine.

"o muta din R in D cand inca masina este in miscare" ai idee cum face o manuala cand faci lucrurile astea?

Ai idee ce sufera o manuala cand e bagata in viteza I sau in R si masina se misca? Stii ca automata e destul de inteligenta sa nu faca asta?

Iti mai zis de ambreiaj ceva?
Iti mai zis despre cum se schimbe pe manuala vitezele la turatii nepotrivite de un incepator?

Tot ce incerci tu sa zici despre automata pe o manuala uzura e mult mai mare daca se procedeaza la fel.


Si nu, nu sunt incepator de automata, dimpotriva am vreo 250.000 km facuti pe tot felul de masini automate, manuale, mai puternice mai slabe etc... asa ca stiu despre ce vorbesc.

| suntserios a răspuns (pentru AlexElektro1987):

Nu ai cum sa spui ca automata e mai predispusa la distrugere de un incepator pentru ca are si ea un regim de exploatare cand manuala e direct la mana incepatorului sa zic asa.

| GabiDumitrescu a răspuns (pentru AlexElektro1987):

Drift, lol. Ca lumea isi cumpara masina normala ca sa faca drift prin gropile din Romania. Imi place cum gindesti. Doar ca daca ii iei la bani marunti, 60-70% dintre soferii cu manuala de la noi HABAR NU AU cand sa schimbe vitezele...

| AlexElektro1987 a răspuns (pentru GabiDumitrescu):

Nu am zis ca lumea sa isi ia masina manuala ca sa faca drift, am zis ca este mai buna pentru asa ceva.

| regis a răspuns (pentru AlexElektro1987):

Eu zic ca mi-am argumentat afirmațiile.
Nu stiu de unde se stie ca automatele pot avea diferite probleme pe care manualele nu le au. Printre cunoscutii mei (si nu vorbesc de un cerc restrans, am lucrat in domeniul auto mai bine de 10 ani) una singura stiu cu probleme. E o fata la care in treapta I la plecare mai brusca trepideaza putin masina si nu stie nimeni de ce, dar functioneaza asa de cativa ani. In schimb un prieten a facut praf o manuala pe autostrada la Sibiu (s-a blocat complet cutia la 130 la ora), iar un altul s-a dat putin la noul SUV al tatalui sau sau si i-au iesit pinioanele prin carcasa. Un coleg si-a prajit doua ambreiaje in cateva luni, la un altul i-a montat mecanicul un disc invers si a bagat peste 3000 in piese inutile, la o prietena i s-a facut bucati rulmentul de presiune schimbat cu 6 luni înainte... Asa ca nu, nu prea se confirma mitul problemelor la automate.
Si as mai aduce un argument. Acu vreo 20 de ani, la mine in oras era un service specializat in cutii automate. Pe atunci nu cunosteam personal pe nimeni care sa conduca o masina automata, auzisem doar ca exista si mi se parea o ciudățenie.
Acum tot ce e masina de lux se vinde numai cu cutie automată (daca nu ma crezi, du-te la reprezentata Mercedes si cere o manuala in test drive), toate SUV-urile merg pe automat, motoarele mari nici nu au optiunea de cutie manuala, printre apropiatii mei cei mai multi au si cate o automata in familie, chiar daca pastreaza si vechea manuala, cred ca nu am nici un prieten care sa nu fi condus macar o data una.
Si stii cate service-uri noi de cutii automate au aparut in anii astia? Zero. Nada. Niciunul.

| AlexElektro1987 a răspuns (pentru suntserios):

Inseamna ca nu ai condus destule automate incat sa stii ca poti comuta din D in R in timp ce masina merge ( testat de mine, la viteza mica ) sau ca la un DSG, acel dublu ambreiaj se uzeaza mult mai repede fata de un ambreiaj de cutie manuala.
In sfarsit ai inteles ce am vrut sa zic, ca la o cutie automata sunt uzuri mai mari fata de una manuala daca nu esti atent cu ea si ca pot exista probleme si chiar daca o folosesti corespunzator.

| suntserios a răspuns (pentru AlexElektro1987):

Tocmai asta incercam doi oameni sa iti spunem

"la o cutie automata sunt uzuri mai mari fata de una manuala"

ca NU. E fix invers

| AlexElektro1987 a răspuns (pentru regis):

Normal ca toate masinile de lux au cutii automate, e chestie de cativa ani, nu recenta.
Si eu cunosc personal oameni care au avut probleme cu cutie automata si Tiptronic si Multitronic si DSG.
Si daca nu stii, cauta pe fiecare tip de cutie automata ce probleme poate avea, iti dau exemplu care majoritatea cutiilor de pe Audi cu motoare de 3.0 o au, le curge ulei pe la simering-ul dintre cutie si motor, indiferent de cum sunt utilizate.
De ce nu sunt service-uri pentru cutii automate? Pentru ca cel mai probabil nu sunt multi care se pricep la cutii automate, mai ales astea noi si pentru ca de obicei o cutie automata se schimba, nu prea se mai repara.

| AlexElektro1987 a răspuns (pentru suntserios):

Tu ce faci? Faci o afirmatie si dupa stergi comentariul?
Hai sa incheiem discutia ca nu are rost, mi-am pierdut multe ore degeaba.

| suntserios a răspuns (pentru AlexElektro1987):

Nu am sters absolut nimic, mai da un refresh TPU nu afiseaza real time

| AlexElektro1987 a răspuns (pentru suntserios):

Mda, nu mai contează. Ti-am spus, nu are rost sa ne mai contrazicem, tu consideri ce vrei, eu ce vreau ( desi in viata e bine sa stii ce este corect, nu ce crezi tu, ma refer in general ). Oricum am dat atat de multe comentarii incat cel care a pus intrebarea nu mai stie ce sa creadă sau ce e corect si ce ar trebui sa isi ia, o sa ajunga sa isi ia bicicletă pana la urma.

| Thunder182 explică (pentru AlexElektro1987):

Ca bine zici, man laughing)

42 răspunsuri:
suntserios
| suntserios a răspuns:

Sa nu mai aud de manuala niciodata. Nu isi mai are niciun rost in traficul de azi.

| Superior a răspuns (pentru suntserios):

Serios laughing)
Cutia manuala e cea mai fun. Macar atata sa ne mai antreneze putin reflexele si memoria musculara...din multitudinea de lucruri care s-au automatizat. Cand conduc, nici nu ma gandesc cand schimb vitezele, o fac din reflex. Simt 0 stres, fie si trafic bara la bara. Sa nu uit ca intretinerea e mult mai mica (uneori nu-i faci nimic special chiar si 20 de ani). La o automata... costa revizia ei mai mult decat cea a motorului (si la o adica, fata de cea manuala, are o revizie?).

| suntserios a răspuns (pentru Superior):

Cand ai condus o automata ultima data?
La ce parere ai despre ea da mi voie sa ghicesc... niciodata.
Ca marii soferi indragostiti de manuala pe care i am intalnit nu pusesera mana in viata lor pe o masina automata... dar si cand au facut-o nici nu au vrut sa mai auda de manuala.

"uneori nu-i faci nimic special chiar si 20 de ani" doar ii schimbi ambreiajul si volanta care te ajung cat o revizie de automata happy

| Superior a răspuns (pentru suntserios):

Depinde de masina. Masinile pe benzina spre exemplu au(sau aveau) volanta cu masa simpla, foarte ieftina. Cele diesel au volanta cu masa dubla... mult mai scumpe.
Automata o singura data am condus... era un Citroen... nu a fost nici foarte rau, nici foarte bine. Am ramas indiferent. Totusi ma enerva ca cu greu ii intelegeam comportamentul.
Imi place sa fiu stapan pe angrenaje, placa de presiune si turatii.

| suntserios a răspuns (pentru Superior):

Bun, exact cum ziceam nu ai condus automata. Dupa ce ai sa conduci serios o automata ok sa iti dai cu parerea.

| sabin89 a răspuns:

Manuală. E mai "reliable" şi se întreţine mai uşor. Opţiunea mea.

| GabiDumitrescu a răspuns (pentru sabin89):

Daca ne intoarcem in timp vreo 25-30 de ani, s-ar putea chiar sa ai dreptate.

| Digikey a răspuns:

Daca iti poti permite cumpara automata.

| Superior a răspuns (pentru Digikey):

Si sa devina momaie? Vad scopul cat de cat a unei automate daca conduci o masina 99% urban. O masina mica de oras. Si asta in cazul in care nu esti pilot fenomen innascut. Dar in urban... chiar doare sa dai de un schimbator asa tare?

| Digikey a răspuns (pentru Superior):

Si cand a aparut servofrana si servodirectia marii "soferi" au avut de comentat.Momaile alea de la F1 au cutii automate.

| Superior a răspuns (pentru Digikey):

Asta e si motivul pentru care F1 moderna e considerata irelevanta si isi ia hate in comparatie cu F1 de pe vremea lui Niki Lauda, Ayrton Senna, etc. + reglementarile stupide cu motoare hibride... (dar avioanele si navele private nu sunt vazute... ce sa mai zic de cele comerciale).

Întrebări similare