| Alexandruuuuuuu a întrebat:

Ce parere aveti despre motoarele 1.4 benzina de pe vw polo sau seat ibiza? Consum, fiabilitate?
Dar despre opel corsa C 1.2 benzina? E ok extraurban ca si consum? (Mentionez ca extraurban se va merge cu 100-110 km/h)

8 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Cred ca sunt doua tipuri de motoare: 1.4 16v si 1.4 8v. Cel 16v e foarte prost, nu-l recomand.
Cel 1.4 8v e bun, am condus un Polo cu motorul ala, si avea putere maricica, in schimb cutia de viteze avea probleme, iar consumul era ca de berlina (~6% extraurban).
Ideal ar fi Seat Ibiza 1.4 8v, e cea mai buna alegere de la VAG. Polo e mult prea inghesuit si instabil, Ibiza e mai buna.
Corsa C mi se pare mai ok decat Ibiza sau Polo, iar motorul 1.2 e bun. Consuma putin, are putere, si s-ar comporta mai ok la 100-110, decat Polo/Ibiza.
Daca nu circuli mult urban, te-as sfatui sa alegi un Opel Astra macar, o caroserie mica e incomoda la drumuri lungi.

| Alexandruuuuuuu explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Pai extraurban cam 1 data de 2ori pe luna deci...laughing) Multumesc pentru raspuns. Mi-ai m-ai raspuns odata cand am pus o intrebare asemanatoare dar de atunci am cautat si cautat si multi zic ca cel 1.4 16 v e ok e tare e super raiul pe pamant si... oricum mersi de raspuns.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Alexandruuuuuuu):

Multi vorbesc despre Volkswagen in general de parca e raiul pe pamant.
Nici cu posesorii nu prea poti vorbi, majoritatea sunt la prima masina, fac sub 10. 000km pe an, si sustin in continuare ca au masina buna.
E o traditie pentru cei paraleli, sa ridice in slavi VW-urile, si sa arunce cu c^c^t in Opel, Renault si alte marci, care de fapt sunt la fel de bune, si au modele low-cost chiar mai reusite decat grupul VAG.

| Florian20405 a răspuns:

Salut.
1.4 16v este un motor foarte reusit, daca nu era reusit nu se monta pe golf4 (oricum e golf4 e o catastrofa, motor mic, caroserie mare=>tragi de el ca de un cal mort)
In schimb, pe polo e numai bun sau de ce nu e o fabia, mai ales pe fabia 16v 101 cp e excelent, trage super bine mergi lejer cu 150-160.
Daca era 1, 2 HTP clar opelu era peste la putere.
1.4 16v e perfect pentru polo, ibiza, fabia hantch atat! In rest 1.4 16v pe golf, octavia sau leon chiar e o catastrofa dpdv al consumului si al puterii.
Alegi ce vrei, eu as alege ibiza fara nici o indoiala deoarece pur si simplu la design e mult mai dragut fata de polo insa si cand vei vrea sa o revinzi pe ibiza vei pierde bani la ea destul de multi insa la polo nu vei pierde chiar atat de multi.
Deci in privinta fiabilitatii la 1.4 16v poti sta calm, motorul e ultima chestie la care te uiti la ea.Adica o cunostinta de a mea aduce polo, golf, ibiza si sunt niste masini foarte bune, cutie de viteze totul e ok.
Daca vei vrea sa compari 1. 4mpi de la vw cu 1.2 de la corsa, recomand cu incredere corsa.
Bafta!(vei merge linistit cu 16v 110-140 km/h fara a trage de motor)

| Florian20405 a răspuns (pentru Florian20405):

Opel sta mult mai bine fata de grupu vag la intretinere/piese(pretul pieselor)

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Florian20405):

Dar de 2.0 TDI 140 CP, care s-a montat pe atatea modele, ce zici? Tot reusit e?
Volkswagen a avut cateva motoare reusite, in special dieselurile, pana au trecut la pompe-duse si common-rail. Au mai avut cateva motoare solide pe benzina, dar unele lipsite de putere (Octavia 1.6 75cp pe care am avut-o). N-au avut motoare bune sa puna pe toate masinile, normal ca au pus si ei ce au avut.
Despre Renault poti spune ca nu au folosit motoare esuate, dar VW a dat-o in bara grav, mai ales dupa 2000.

| Florian20405 a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

laughing 2.0 tdi 140 de cai da au avut probleme cu turbinele stiu foarte bine ce probleme au fost.
1.4 16v 75, 101 cp; 1.6SR cat si 16v, 1.8T,1.9 sdi, TDI cat si 2.0i 116 cp au fost niste motoare resuite dpdv al consumului, puterii ridicate si a fiabilitatii.
Dar de 2.0 TDI 110 cp ai auzit, sau 170 cp?(cunosc mult lumea care sunt multumiti de el)
In schimb, fiecare dar fiecare producator de automobile in ziua de azi incearca sa produca masini sa nu reziste mult(cum rezista un mercedes din ala vechi, bunic, tata si fiu).
Renault, am avut si eu si cunosc multe cunostinte care au avut "faimosul" 1.4 mpi, 1.9 dci, care au lasat de dorit, mai ales 1.4 care ai si putere sczuta care nu prea il poti compara cu 16v de la vw, ce-i drept la mpi-u de la "reno" consumu si intretinerea ce e buna in rest...
Nu inseamna ca daca tu ai avut octavia 75 de cai inseamna ca a fost cel mai bun motor de la vw, una poate sa fie impecabila alta praf, deci depinde cum cumperi masina aia, sh (noroc sa ai) noua, intretine-o nu conteaza ce marca e.
bafta!

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Florian20405):

Am vandut Octavia tocmai din cauza motorului, era mult prea puturoasa. Insa n-am avut probleme cu uleiul, si am tras bine de motorasul ala. De aia zic ca e motorizare buna.
Acum am Logan 1.4 mpi care se apropie de 400.000 km (pe taxi), si e mult peste Octavia ce am avut-o, sau un Golf 4 1.4 16v, incepand de la putere, pana la consum, intretinere si fiabilitate. Inainte sa scap de Octavia, gasisem un Golf 4 1.6 16v, si ma manca de un schimb. Ce am vazut la motorul ala m-a facut sa-mi b** p*** mai pe romaneste, in tot ce e 16v de la VW. Avea vlaga in el, cat de cat, dar o luase atat de grav pe ulei, incat mirosea tapiteria a fum, si scotea fum alb stand la semafor, se 'prelingea' pe langa geamuri de parca luase foc masina. Stiu, nu-s toate asa, am vazut si bune dar... Am vazut prea multe rele, ca sa mai pot fi convins ca nu-s niste tigai de unica folosinta.
De 1.6SR si 1.8T sau chiar aspirat, am auzit ca sunt bune, si tind sa cred, am auzit si de celelalte 2.0 TDI din generatia mai noua, care cica ar fi ok.
Gama 1.9 TDI-SDI am testat-o in toate conditiile posibile, sunt de parere ca ele au facut reclama modelului. ALH-ul e preferatul meu, ca e mai econom decat pd si chiar mai puternic in unele conditii, dar nici celelalte nu pot spune ca sunt rele.