| Insta23 a întrebat:

Salutare,

Stiu ca parerile vor fi impartite insa, ce motorizare e mai ok pe un seat leon 2009-2012 dintre 1.2 - 1.4 tsi sau mpi? Si care sunt diferentele intre aceste motoare?

Răspuns Câştigător
| relian a răspuns:

Diferenta este de locul unde is instalate injectoarele.
Dar aceste abrevieri, difera de la fabricant la fabricat.De regula la VW TSI inseamna direct injection, sau straight injection, adica ai injectorul care baga direct in cilindru.Motoarele astea is cele mai bune si mai raspindite, nici nu se mai fac altfel de motoare in ziua de azi.
MPI inseamna Multi-Point- injected, adica ai injectoarele situate in galeria de admisie, deasupra fiecarei valve de admisie.
Astea is motoare mai vechi, nu se mai fabrica, cel putin nu am mai vazut acum noi motoare genul asta.

Ce motorizare este mai buna? Cea TSI normal este tehnologie mai superioara celei MPI, dar ambele is in regula, ce conteaza este sa functioneze.
La TSI combustibilul este pulverizat direct in cilindru, l acolo va arde mai mult comparativ cu MPI unde combustibilul este pulverizat deasupra valvelor, deci o parte din combustibil ar putea sa nu ajunga in cilindri, sa nu zic sigur nu ajunge, deci la TSI ai mai multa putere.
Tsi ai acolo si turbina acel T aia inseamna turbo direct injected, ai un motor cu turbina si cu injectie direct in cilindru, deci putere mai mare atit de la turbian cit si de a faptul ca tot combustibilul ajunge in cilidrii, comparativ cu MPI.
Nu are ce pareri sa fie impartite, este cl; ar ca TSI este mai bun, plus cum am zis MPI nici nu se mai fabrica, deci tehnologie depasita.

Ce era mai buna la MPI era ca nu se forma calamina pe injectoare, mai ales cand se folosea benzina cu cifra octanica slaba, comparativ la TSI unde se poate forma calamina pe injectoare, asta pentru ca capul injectoruluio este in camera de ardere, asa se formeaza calamina.

Dar exista deja produse care curata calamina, sau se folosste benzine cu cifra mare si nu-s probleme.
Dar chestia asta cu calamina pe injectoare cred ca era mai mult asa o poveste, zic si eu, desi unia aratau depuneri f mari, mai ales cei care comercializau produse de curatare, era si interesul lor sa bage povesti.laughing

| Insta23 explică (pentru relian):

Multumesc, atunci o sa raman la varianta TSI, am avut 1.6 mpi 105CP si...era obosit...tsi-ul pe care urmeaza sa-l iau de 1.4 are 125 cp, si am ales sa merg pe un motor de maxim 1.4 deoarece prefer sa platesc asigurare 1800 lei, as putea sa iau si motor de 2.0 sau 1.8 1.9 dar cine e doritor sa dea 3000 lei pe o asigurare pe 1 an? laughing) eu nu, multumesc pentru raspunsul tau, m-a ajutat!

| relian a răspuns (pentru Insta23):

Ca idee si alea FSI de fapt asa se numesc, Fuel Streight Injection, poate avea turbo sau poate sa fie fara turbina.
In cazul in care are turbina are acea abreviere TSI sau TFSI, iar daca nu are turbina FSI.
Cele cu turbina is mai mici ca si capacitate cilindrica, iar cela fara is mai mari ca si capacitate cilindrica.
Problema este ca la cele cu turbina, o sa ai cindva probleme la turbina. pe cand la cele fara, niciodata.
Daca masina este noua, sa ai probleme cu turbina f rar, cand ajunge aia sa se defecteze, poate tu deja vinzi masina. Daca cumperi masina folosita si are f multi km, tot cei posibil ca acea turbina deja sa aiba probleme, deci va trebuie sa reconditionezi acea turbina, asta sa stai linistit pe viitor.
E bun daca ai motor mic, posibilitatea sa se defecteze este mai redusa comparativ cu moarele mari, vorbim aici de cele peste 2 litri. Apoi cum in UE platesti taxe dupa marimea motorului laughing cea mai mare magarie ce poti vedea, e bun tot motor micut. Daca folosesti masina doara sa iti faci treaba cu ea, e f bun un motor mic.
Nu stiam ca asigurarea se plateste la ce motor are masina, eu cred ca tu vorbesti de fapt de taxe, nu de asigurare, la asigurare is alti factori care influenteaza pretul varsta, de cand ai permis etc.
Bine tot ce se poate in RO sa bage si rahatu asta, sa creasca pretu ca ai motor la masina mare laughing
Are cineva aici un VW asa cu motor micut, nu mai umblasem la asa masinute, adica motorase, este la fel TFSI, consum f redus, ulei cand schimbi arata ca si nou, cel putin la care am umblat eu.
Bine nu reactioneaza ca unul mare dar iti faci treaba, cred ca asta avea 1.4L si are 150 CP, bine anul e 2016.

| Insta23 explică (pentru relian):

Bugetul meu e de 4500 euro, nu e asa wow, si vreau in special seat leon, deci...la banii astia nu prea ai multe variante de leon din an minim 2009, am testat, la motor de 2.0 platesc in jur de 3000 lei, la 1.2 1500 lei, la 1.4 1800 lei si tot asa.

| relian a răspuns (pentru Insta23):

Ce-s aia 3 mii 1 mie si etc? Is lei, dar pentru cei platesati, aia nu is lamurit. Pt ca tu ai vorbit despre asigurare, eu stiam ca impozitul se plateste fctie de ce motor are masina.

| Insta23 explică (pentru relian):

Asa este, dar impozitul este mic, asigurarea este mare, aia sunt lei, da, impozitul pana la motor de 2.0 este in regula, dupa incepe sa explodeze. Dar totodata si la asigurare platesti in functie de motorul masinii.

| relian a răspuns (pentru Insta23):

Ok aia nu intelegeam.Deci asigurarea e mare banui fctie de mai multi factori, de masina, anul masinii, de persoana citi ani ai, de cand ai permis, etc.
Aia stiu ca e asa peste tot, asa te intreaba toti, citi ai ani, de cand ai permisu, citi conduc acea masina, unde tii masina etc.

Stiam ca pana in motor de 2 litri impozitul este la fel, nu stiu asa am auzit, iar daca e mic e bun, bine nu stiu exact cit este in RO. La mine aici unde is eu, e undeva la vreo 75$ pe an indiferent ce masina ai, indiferent ce motor ai, poti avea motor de 100 litri laughing atita timp cit masina are 4 roti impozitu e acelasi pentru toata lumea.

La asigurare da tine de toate rahaturile, tine si de amenzi avute, te verifica astia daca ai amenzi, accidente laughing si daca ai, atunci mai baga sa fie laughing.
Banui ca si in RO e cam la fel.Bnaditi, tilhari laughing

10 răspunsuri:
| VoidEternal a răspuns:

MPI ca și tip de motor e mai fiabil dar nu la fel de puternic.

| Insta23 explică (pentru VoidEternal):

Care ar fi problemele la 1.4 tsi?

| VoidEternal a răspuns (pentru Insta23):

Aveau ceva probleme cu distribuția, ceva întinzător, dar depinde de an, la un moment dat am înțeles că au rezolvat problema. Nu îți pot da foarte multe detalii, nu am avut, doar din ce am citit.

| Insta23 explică (pentru VoidEternal):

Am gasit un singur seat leon de 1.4 tsi 2009 intretinut din ce pare in poze si video si carvertical totul verde, pe rarom la fel, totul s-a legat cu ce a zis clientul, am cautat mai multe masini dar....pentru un seat leon daune de peste 18000 lei in 2021-2022 clar au avut un accident serios.