| maphiotul a întrebat:

Salutare.
Urmeaza sa schimb zilele astea cauciucurile la o masina pe care o sa le folosesc tot timpul,nu le mai schimb vara/iarna.
Am discutat cu un cunoscut care are de multa vreme vulcanizare si vanzare de anvelope si mi-a zis o chestie care mi se pare o mare prostie si care eu cred ca e un mit,legenda, de pe vremea cand nu erau evoluate cauciucurile.
Mai exact vreau sa pun de iarna sau all season si el a zis ca in acest caz mai bine 100% sa pun de iarna decat all season ca astea all season nu isi fac bine treaba nici vara nici iarna si se uzeaza foarte tare de la o iarna la alta.
Mi se pare o absurditate si o prostie, eu cred ca e exact invers.
Va rog pareri de la cei care au folosit sau folosesc all season!
Mersi.

15 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Am folosit all seasons pe o Astra G hatchback, faceau treaba. Erau Westlake.
DAR:
1. masina era foarte mica
2. o foloseam foarte rar
3. nu m-as baza pe ele la viteza, pe asfalt ud (nu sunt construite anti acvaplanare)

Pe masina mea folosesc un set de jante mari cu anvelope pentru vara, si un set de jante de tabla mai mici, cu anvelope pentru iarna.
Vara urmaresc stabilitate in viraje chiar si la temperaturi mari, precum si acele canale largi, care "fugaresc" apa si previn acvaplanarea.
Iarna caut aderenta mare pe gheata si amortizarea denivelarilor din gheata.

Anvelopele all season merita doar la masinile mai mici, care nu ruleaza cu viteze mari. Astra G, Logan, Polo... Din astea.

| maphiotul explică (pentru NoTurbinaNoGood):

E un golf 6 a lui nevasta-mea.
Dar e vitezomana laughing

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru maphiotul):

Atunci doua seturi specifice vara si iarna sunt mult mai potrivite.
Iarna macar Debica Frigo, vara macar Taurus/Tigar. Exclus Debica, nu-s bune alea de vara.
Vara 16-17", iarna 15".

| maphiotul explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Stiu,dar am mentionat ca aceasta varianta e exclusă.
Stiu ca e mai bine dar am motivele mele sa nu le mai schimb.
Pana maine trebuie sa ma hotarasc sau cumpar de iarna cu profil sport sau pun all season.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru maphiotul):

In cazul asta, pune allseason.
Ti-am zis, ale mele erau Westlake si faceau treaba buna. Am circulat si pe zapada, si pe caldura. Erau cam galagioase vara la viteza, in rest se comportau foarte ok.

| maphiotul explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Ok.
Mersi de recomandare.

| adryang78 a răspuns:

Eu folosesc all season de ani de zile și sunt mulțumit. Le schimb o dată la doi ani. Depinde și cât rulezi cu mașina, normal. Atenție, să aibă fulgul de zăpadă pe ele, fiindcă nu toate au, și fără el riști amendă iarna.
Pe zăpadă au destulă aderență, depinde și cum șofezi tu. Oricum, pe zăpadă și polei este recomandată frâna de motor. Iarna, eu scot un pic de aer din ele, să fie mai moi și să aibă aderență mai bună. De exemplu, în loc de presiune 2, 2 pe față le las cam la 1, 9.

| StratulatVictoeEugen a răspuns:

Eu folosesc All season de la Barum Quartaris si-s ok.

| maphiotul explică (pentru StratulatVictoeEugen):

Si pe zapada?

| StratulatVictoeEugen a răspuns (pentru maphiotul):

Eu nu merg cand drumurile sunt inzapezite. Deci nu stiu. Merg bine pe ploaie cand deja este 2-3 cm de apa pe sosea si nu am probleme nici la 120-130 km/h.

| Gentlemans a răspuns:

Pe mine m-au tinut 4 ani all season schimbate la 2 ani fata cu spatele

| maphiotul explică (pentru Gentlemans):

Si cum e aderența pe uscat/umed?
Cum se comporta pe zapada?

| Gentlemans a răspuns (pentru maphiotul):

Nu sunt la fel de aderente ca cele de iarna sau ca cele de vara, dar sunt ok
eu am fost multumit

| trrtrrr a răspuns:

E chiar stupid sa mergi la 35+ grade cu cauciucuri de iarna. Efectiv nu e materialul in sine proiectat pentru asa ceva...

| maphiotul explică (pentru trrtrrr):

Cam ai dreptate, recunosc laughing
Dar all season nu am gasit cu profil care ar fi ok si pentru zapada.
De fapt am gasit Dunlop wintersport care imi plac dar nu gasesc nicaieri pe stoc 4 bucati cu acelasi dot.