| Silviu005 a întrebat:

Va salut! Am si eu o problema cu masina si v-as fi recunoscator daca m-ati putea ajuta cu niste idei sau chiar cu rezolvarea acestei probleme, daca va pricepeti bineinteles.
Alaltaieri am efectuat schimbul kit-ului de distributie (rola intinzatoare, pompa de apa si curea), iar astazi au inceput sa apara unele probleme. Motorul este foarte galagios, multe trepidatii si atunci cand accelerez parca ar vrea sa moara. Un zgomot de parca ar freca o piesa de alta piesa, nu stiu mai exact. Piesele au fost cumparate noi, nu mana a doua.
Dupa ce pornesc motorul incep sa apara niste vibratii si impulsuri in masina, plus ca turometrul urca si scade.
Antigelul si uleiul nu au scazut de ieri si pana astazi de dimineata cand am plecat la munca, au fost verificate la rece, dupa 12 ore de cand am oprit masina si am lasat-o in curte.
Ma puteti ajuta cu niste raspunsuri? Cunoasteti pe cineva care a schimbat kit-ul de distributie si imediat la foarte putin timp au inceput sa apara aceste neplaceri? Tin sa mentionez ca nu existau aceste zgomote, trepidatii si lipsa de putere inainte sa schimb distributia.
Multumesc!

6 răspunsuri:
suntserios
| suntserios a răspuns:

Nu e pusa distributia la punct cum trebuie
ti as sugera sa nu mai pornesti masina si sa o duci la cineca care stie ceva face daca nu cumva ai facut praf motorul deja.

| Silviu005 explică (pentru suntserios):

Sincer, am avut niste mici dubii referitor la cureaua de distributie, adica sa cred ca nu mi-ar fi schimbat-o, pentru ca mi-a dat si cureaua veche inapoi si arata aproape impecabil, de zici ca este una noua.
Este posibil ca o curea de distributie cu 60k km rulati sa arate aproape identic ca una noua? Are carne pe ea si nu prezinta crapaturi. Mecanicul mi-a spus ca a fost putin murdara si prafuita si ca a curatat-o el.

| Digikey a răspuns (pentru Silviu005):

Daca nu schimba cureaua nu aveai acum probleme.
Sigur a inlocuit-o, dar ceva i-a dat cu virgula.
Du-te la alt mecanic nu mai pierde vremea. Macar sa controleze intinzatorul daca este la semn, apoi sa o puna pe tester sa vada daca mai este la punct.Eu am doua masini facute praf de mecanici.

| Silviu005 explică (pentru Digikey):

Este un mecanic bun dupa parerea mea, doar la el schimb piesele de cativa ani si nu am avut probleme cu ele pana acum, dar se pare ca de data asta nu a fost atent sau nu stiu ce s-a intamplat. Oricum, o sa vorbesc cu el si o sa-i spun exact ce simptome sunt si cel mai probabil ca o va da jos si o va pune din nou, de data asta sper ca si bine. Oricum, multumesc pentru sfaturi!

| Digikey a răspuns:

Ar trebui sa precizezi ce tip de motor ai.
Kitul de distributie mi l-am schimbat singur.Cred ca ar trebui sa te duci urgent la alt mecanic. Daca nu a fost intins corect,(necesita putina rabdare si trebuie pornit motorul de cateva ori ), a sarit un dinte de la punct si motorul incepe sa vibreze. Daca mai sare inca unul motorul se face praf deoarece ating cilindrii de supape.
In general dupa ce se pune distributia la punct se verifica cu testerul unghiul exact.Am pus distributia intr-o ora cu pompa de apa, cu inlocuit lichid racire iar reglajul fin (idle stabilization; torsion value) la group 4 in vcds mi-a luat inca o ora.De precizat ca am kit de cale original.Nu iese perfect, iese in parametri -2, 5/+2, 5 grade.Eu l-am pus la 0.

| Silviu005 explică (pentru Digikey):

Este vorba despre un Ford Fiesta 2002. Motor 1.4 benzina.
Si eu cred ca, cureaua de distributie nu a fost pusa bine, pentru ca inainte sa schimb distributia nu avea astfel de probleme, decat niste mici vibratii pe care abia le simteai, la relanti. Dar nu inteleg un lucru... Dupa ce am plecat de la mecanic, a mers foarte bine pana acasa, de era sa cred ca mi-a pus alt motor, mergea foarte lin si abia se auzea. Ideea este ca astazi dupa ce am mers vreo 15 km cu ea, a inceput sa se manifeste asa. Antigelul nu scade deloc si nici uleiul, verificat de doua ori pe zi dupa ce motorul s-a racit. Multumesc pentru indrumare!