| OnUrBjD a întrebat:



Momentan sunt student in strainatate si doream cu mare drag sa pun pauza studiilor de aici si sa ma intorc in tara.
Primul gand pe care il am in momentul de fata este sa ma inscriu la Academia Fortelor Terestre "Nicolae Balcescu" din Sibiu odata cu ajungerea mea in Romania. Ma pasioneaza de mult o cariera militara si iubesc efortul fizic,dar clar acolo este vorba si de mai mult de atat cu siguranta. As fi dorit sa fac studii militare aici in strainatate dar nu am avut dreptul la asa ceva din cauza cetateniei. Am fost obligat sa aleg alte domenii si am ales o cariera in Traducere si Interpretare unde momentan studiez in anul doi. Acum insa ca-mi doresc,pot si intr-un fel sau altul sunt obligat de a ma intoarce in tara doresc sa incerc macar sa intru la o academie militara, ceea ce mereu mi-am dorit. Stiu ca este o mare prostie si nebunie sa lasi studiile cand trebuie sa treci in al treilea si ultimul an de facultate, asa ca nu doresc critici in privinta asta. Aceste studii le pot relua si peste ani de zile, asa ca nu consider ca am pierdut ani in vant, chiar din contra, imi plac limbiile straine si ma inteleg bine cu ele dar tinand cont ca doresc sa vin in Romania si sa raman la Sibiu, cea mai buna solutie vad sa fie cariera militara. Nu stiu care dintre limbile straine sau viata militara ma pasioneaza mai mult, dar odata cu ajunsul in Sibiu fie ca aleg o cariera legata de Militie fie ca este una de limbiile straine, va trebui sa o iau de la inceput din pricina faptului ca limbiile straine studiate peste hotare nu se studiaza si la Sibiu din pacate.

Pentru ca dorinta mea este sa intru la aceasta Acadamie si nu am cunostinte in acest domeniu si pentru ca este prima oara cand ma intreb anumite lucruri, am o groaza de intrebari si dubii insa nu stiu cate lume m-ar putea lamuri cu adevarat din experiente proprii. Am cautat pe internet forumuri, informatii si lume care sa ma poata ajuta insa nu este usor de gasit.
Am intrebari legate de studiile care se fac acolo; ce materii, pentru ca fiind iubitor al literelor nu ma inteleg deloc prea bine cu matematica, fizica si chimia.
Am insa si intrebari legate de tot ceea ce inseamna "timp" in aceasta acadamie; cate ore/zile ai liber pe zi/saptamana, cate ore de studii si alte activitati, daca ai dreptul sa parasesti incinta, daca ai sau nu obligatia sa te cazezi in rezidenta din academie, daca ai dreptul la o viata privata si in ce mod si aici ma refer sa poti sa-ti vezi familia, prieteni...etc.
M-am informat si eu cat am putut si am citit ca viata privata nu mai este ca inainte de a intra pe acele porti, si este si normal, dar poate as vrea sa stiu cam cat de dure sunt restrictiile in acest sens. In legatura cu cazarea pentru mine are logica sa fii obligat sa te cazezi si sa mananci acolo, dar totusi, cineva trebuie sa plateasca pentru acele conditii; si in cazul in care esti o persoana care depinzi doar de tine si nu de Mami si de Tati ce faci? Pentru ca ma gandesc ca nu-ti permiti sa ai un loc de munca pentru a te intretine din din cauza timpului liber redus, sau cel putin asa cred. Poate am o imagine prost facuta in legatura cu asta.

Mi-ati raspunde probabil la o mare parte din nelamuririle care le am si mi-ati fii de mare ajutor.

Multumesc anticipat.

Răspuns Câştigător
| lo a răspuns:

Imi pare rau sa te dezamagesc, dar nu am informatii legate de aceasta academie, Insa te sfatuiesc sa te pui in contact direct cu un superior al academie capacitat sa te lamureasca. Apoi sa iei legatura cu un student sau fost, este destul de greu sa contactezi cu cineva din interior dar cand o sa reusesti o samerite efortul.Iti admir decizia si sper sa iti iasa planurile in favoarea ta.

2 răspunsuri:
| Brotacelul a răspuns:

Cu siguranta exista un website pentru academie. Vezi acolo ce informatii gasesti. De asemenea, poti contacta academia telefonic si poti solicita informatii. Si poti intreba si daca exista un forum pentru studenti - cred ca ar fi util pentru tine.

| OnUrBjD explică (pentru Brotacelul):

Da..pai am gsait si website si am intrat si in contact cu un superior. I-am explicat ca de ce am nevoie si ca am citit pagina lor web completa si ca inca am multe nelamuriri pentru ca acolo nu spune nimic despre ele. Eu ii scriam acolo multe chestii si daca ma putea ajuta, si ca raspuns domnul imi zice sa intru pe pagina web ca apare totul acolo. Ca iti vine sa-i dai in cap. Cat despre forum, m-am uitat peste tot si am cautat super mult. Ala a fost si primul lucru care am cautat, dar deageaba, nu mai exista. Mersi pentru raspuns.