| irinee003 a întrebat:

Scriu asta cu lacrimi in ochi pentru ca nu mai suport ce țin in mine de cateva zile.

Are legatura cu partea asta de coding. Nu mai suport. Sunt eleva in clasa a 11a pe mate info, la informatica am avut pana acum 10 pe linie, adica am gândirea aia algoritmica.

Am decis anul trecut sa merg mai departe pe informatica, adica programare, pentru ca vezi Doamne e un domeniu foarte bine platit, iti gasesti job in timpul facultății si chestii de astea. Tinand cont ca ma pricep la informatica in scoala mi-am zis ca nu ar trebui sa fie probleme. Chiar am facut un curs de vreo 1500€ in directia asta si imi pare extrem de rau. Inca încerc sa recuperez banii. Eram foarte entuziasmata cand am aflat, vezi Doamne, curs de IT in zona mea (nu era online), dar parca cu fiecare sedinta de asta (erau 3 pe saptamana timp de 6 luni) simteam ca ma tine ceva. Toate codurile alea nu au nicio logica in capul meu, si acum de fiecare data cand vad coduri in javascript, react, java, orice, simt doar scarba si un regret imens.

Orice as face, nu inteleg!

La început eram asa neutra, dar cand am inceput cu javascript, react, redux, node js... toate astea simt ca ma depasesc si pur si simplu ma feresc de ele. Imi propuneam sa fac zilnic proiecte si asa, dar ba aman, ba imi gasesc altceva de facut. Simt ca nu se leaga de mine.

Chiar asa de grea e programarea?

Acum toti au așteptări de la mine, am dat si o gramada de bani pe cursul respectiv si imi pare extrem de rau.

Pe de alta parte, încercam sa ma conving ca va fi mai bine, trageam de mine sa continui si sa nu ma las, am o baza cat de cat in javascript si react, dar toate astea simt ca pur si simplu ma depasesc. Chiar daca am gandirea algoritmica si ma descurc la problem solving, cand vine vorba sa construiesc aplicatii si tot ma pierd.

Si mai rau, nu stiu ce sa fac altceva. Vine imediat facultatea, dar eu ma feresc in fiecare zi de cod, cu toate ca mi-am promis sa fac zilnic coding ca sa devin buna. Mi-am facut si un portofoliu cu javascript si react (cu ajutorul mai multor tutoriale). Tot ce voiam a fost un job decent remote, sa pot lucra acasa de la un laptop, de aceea am ales programarea.

Parintii au mai si facut un efort imens pentru mine, cursul a fost din decembrie pana in iunie, nici acum nu știu cum am facut fata si cu scoala si cu naveta.
Ce mă tinea in picioare era speranta ca la sfârșit voi avea un certificat si restul voi învăţa la job.

Dar simt ca ma depășește. Si am mai si zis părinților cu tragere de inima ca nu ma vad in alt domeniu (in mintea mea era aceeasi voce tampita care zicea ca asa e la început si ca ma voi obisnui)...

Imi tot spuneam ca "lasa... ca va fi cumva, invat cumva si prind internship sau job de junior" dar s-a schimbat radical piaṭa si e extrem de greu sa prinzi un job de junior... ce să mă fac?

Răspuns Câştigător
| StoicAnalysis a răspuns:

Stiu ca ai capul plin de emotii, care mai de care. De la frustrare, nervi, neputinta, asteptari de la ceilalti, etc. E un moment pe care il simti la modul, totul sau nimic gen. Dar, un singur lucru trebuie sa ai in minte acum. Si anume: "Chiar vreau si imi doresc cu adevarat sa fac asta?" In trebarea asta trebuie sa ti-o pui lasand totul la o parte ( familie, griji, frustrari, suparari, etc. ). Pentru ca acest tot care te tine in loc, e doar un bagaj emotional inutil de dus in momentul cand o sa iti pui intrebarea asta.

Puneti intrebarea asta intr-un loc pustiu de preferabil. Gen seara la geam, sau terasa, orice iti ofera liniste. Si daca reusesti sa faci asta, mai asteapta cu intrebarea asta in minte inca 5, 10, 20, 30 de minute, chiar si o ora daca e nevoie. Pana cand raspunsul iti va veni la indemana.

In momentele de genul, trebuie sa gandesti limpede si calculat. Pentru ca viitorul tau nu consta in lucruri materiale, ci in fericire. Indiferent de telul propus, fericirea ta, trebuie sa fie prezenta acolo pe viitor. Degeaba iti propui sa ajungi programator, sa zicem, daca acolo, o sa te simti ca naiba.

Mult noroc in ceea ce urmeaza sa faci, si fi tare si fericita.

8 răspunsuri:
Bula
| Bula a răspuns:

Cine te obliga sa ramai la programare?
Poti invata orice alt domeniu, care iti place intr-adevar, nu trebuie sa mergi cu "moda" de IT-ist. tongue
Eu ti-as recomanda sa urmezi arhitectura, care de asemenea este bine platita.

suntserios
| suntserios a răspuns:

Pare ca ai ales programare din motive gresite si anume bani si faptul ca e un job "sigur".
E greu sa iti placa ceva care il faci din obligatie.
Programarea nu e grea daca o faci din placere.
Iar pare ca tu nu o faci din placere si nu ai nici inclinatie spre ea.

Esti clasa a11a, nu e nici pe departe o pierdere de timp. Tocmai ai aflat ce NU vrei sa faci. Mai cauta ce ai vrea sa faci.

| dullcat a răspuns:

Buna.Inca ai destul timp sa te decizi ce doresti sa faci.Nu este nimic batut in cuie, deci incearca sa nu pui presiune pana in punctul in care iti paralizezi ratiunea sau intuitia.Salariul e important dar nici nu doresti sa iti petreci jumate de viata la munca pentru ca apoi sa astepti cu nerabdare cand iesi sa ajungi acasa, sa vina weekendul, iar duminica seara sa te urasti ca vine iar luni si te duci la un job care nu iti place. Orice decizi, mult succes!

| dullcat a răspuns:

Poti posta si aici sau cauta dupa cuvinte cheie, se vezi ce mai zice lumea: https://www.reddit.com/r/programare/

https://www.reddit.com/r/programareIncepatori/

De citit si:
https://www.reddit.com/......ogramator/

| GabiDumitrescu a răspuns:

Pai in loc sa faci cursuri absurde de coding mai bine faci frumos unul de testing, intri in cimpul muncii, apoi cindva in viitor treci si la programare. Stiu citiva super-programatori care au facut alte facultati si nici macar nu si-au mai batut capul sa faca una de profil. De exemplu facultate de limbi straine urmata de master in lingvistica computationala.

| NLS a răspuns:

De ce java?
Eu as incepe cu Python sau C++, ambele sunt foarte complexe (daca doresti asta) insa daca faci abstractie de ce au suplimentar, baza in ele se invata relativ usor.

Ca sa vezi daca ai intr-adevar gandirea algoritmica cu care te lauzi, incearca sa iti creezi tu o problema, nu foarte complicata, insa nici foarte simpla (gen gaseste maximul dintr-un sir de numere, gaseste oglinda unui nr, etc).

De exemplu:
propune-ti sa creezi un program care inregistreaza plata facturilor,
adica afiseaza pe ecran o suma oarecare de plata,
reprezentand factura ta de electrica de ex
si iti pune la dispozitie mai multe variante de bancnote si monezi prin care tu sa platesti.

Introduci cate un numar intreg in dreptul fiecarui tip de bancnota sau moneda, reprezentand suma pe care o depui in contul electrica, din respectiva bancota/ moneda/
Suma totala rezultata din adunarea tuturor acelor bancote introduse, trebuie sa fie cel putin cat valoarea facturii afisata la inceput, sau mai mare.
Altfel programul va afisa un mesaj corespunzator: nu ati introdus suma minima necesara pentru achitarea facturii...

Programul va calcula restul, si iti va afisa tot pe tipuri de bancote si monede cat si ce primesi rest.

Pare grea, dar nu e deloc pentru clasa a 11-a.

Daca reusesti sa o faci fara sa te inspiri de pe net, ai oarecare sanse sa devii programator.


Iti pot da ceva asemanator cu un aparat de facut cafea.
Acolo ai si tipuri de cafea dintre care sa alegi.


PS: nu sunt programator, am facut doar liceu mate info (Pascal, Visual FoxPro), si din pura plictiseala in urma cu vreo 2 ani, am invatat pe cont propriu bazele C++ si putin Python.
Nu stiu inca backtracking/grafuri sau POO, dar in rest, misc cate ceva cu chestii simple.

PS2: poti alege inginerie, daca iti place matematica si fizica.
Dar ca o avertizare: specializarea Electronica si Automatizari e grea spre foarte grea, nu-i pentru oricine.
Mai sunt insa multe altele.

| DeMicUnCălător a răspuns:

Cursurile astea sunt de 500 de ori mai grele decăt programarea in sine. Dacă acum simți că mergi prin noroi c-o pereche de bocanci grei, Cănd terimni școala și incepi munca, vei fi pe plajă c-o pereche de șlapi

| DorinaK a răspuns:

Nu e grea programarea. E vb de logica.