| Bogdandfqj a întrebat:

Bună ziua.
Renovez livingul și am scos parchetul. Trebuie să schimb ușa de la intrare în living, să zugrăvesc și să montez alt parchet. Sunt amator în domeniu și nu știu exact care ar fi ordinea corectă a acestor operații. Cum ar fi mai bine să procedez? Mulțumesc

19 răspunsuri:
regis
| regis a răspuns:

Depinde putin de modelul de usa si de tipul parchetului.
Daca usa e una moderna, fara toc doar cu o rama si pervaze aplicate, atunci ea trebuie montata inainte de zugrăvire, astfel incat apoi sa poti reface spaleți si in final aa zugravesti.
Daca usa are toc si pervaze pe ambele parti, acestea vor acoperi zidul astfel incat se poate monta dupa zugrăvire.
Parchetul daca trebuie raschetat, se va monta inainte de a zugravi, pentru ca inevitabil se va produce praf, care nu vrem sa se depuna pe peretele curat.
Daca e parchet laminat, se zugraveste inainte, abia apoi se montează parchetul.
Usa într-adevăr trebuie montata in functie de parchet, dar e foarte usor de masurat si stabilit exact nivelul podelei.
Si pana la urma, totul e adaptabil.

| SharpEagle a răspuns (pentru regis):

Legat de usile "minimaliste", de ce nu s-ar putea monta pe niste pereti gata zugraviti? Adica, finisati inclusiv pe sectiune, pe zidul unde se aseaza tocul.
Legat de parchet masiv, exista varianta parchetului gata finisat, lacuit. Apoi, sunt si masini de raschetat cu protectie la praf si gura pentru montat aspirator.

| regis a răspuns (pentru SharpEagle):

La montarea usilor "minimaliste" ramane vizibila pe intreg conturul spuma utilizata la montare, astfel ca e mai simplu sa montezi usa, sa refaci spaletii si sa zugravesti apoi.
Nu am vorbit de parchetul gata finisat, evident acesta nu produce praf si poate fi asimilat (doar ca si ordine de montaj) celui laminat. Da, stiu ca sunt mașini cu protecție la praf si gura pentru aspirator, cine vrea nu are decat să se bazeze pe asta.

| SharpEagle a răspuns (pentru regis):