| Ruxandra_8921 a întrebat:

Am si eu o rugaminte, daca se poate sa ma lamureasca si pe mine cineva care cunoaste probabil mai bine situatia.Sunt studenta si pana acum o saptamana am lucrat dar nu figurez nicaieri pentru ca nu am avut carte de munca. Exista cumva posibilitatea sa obtin somaj? Daca da despre suma aproximativ ar fi vorba? Va rog mult daca stie cineva astept un raspuns.Multumesc anticipat!

Răspuns Câştigător
anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Bună.
Citeşte Legea numărul 76/2002 completată şi modificată de Legea numărul 107/2004.
Nu beneficiază de indemnizaţie de şomaj următoarele categorii de persoane:
- la data solicitării dreptului, refuză un loc de muncă potrivit pregătirii sau nivelului studiilor, situat la o distanţă de cel mult 50 km de localitatea de domiciliu;
- care refuză participarea la servicii pentru stimularea ocupării şi de formare profesională oferite de agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă;
- absolvenţii care, la data solicitării dreptului, urmează o formă de învăţământ;
- care au încetat raporturile de muncă sau de serviciu prin acordul parţilor sau prin demisie.
Documentele necesare întocmirii dosarului de şomaj sunt:
- actul de identitate, în original şi copie;
- actele de studii şi de calificare, în original şi copie;
- certificatul de căsătorie, în original şi copie (acolo unde este cazul);
- adeverinţă medicală, din care să rezulte că este aptă de muncă sau că are eventuale restricţii medicale;
- actele eliberate de organele financiare teritoriale, din care să rezulte că nu realizează venituri sau că realizează din activităţi autorizate potrivit legii venituri mai mici decât indemnizaţia de şomaj;
- declaraţia pe proprie răspundere din care să rezulte că nu are loc de muncă, nu realizează venituri sau că realizează din activităţi autorizate potrivit legii mai mici decât indemnizaţia de şomaj.
Pa, pa.

4 răspunsuri:
| Flav a răspuns: