| criyssu a întrebat:

am si eu o dilema foarte mare si as vrea sa ma lamuriti daca se poate. acum 2 saptamani eu si prietenul meu am cazut de acord sa facem un bebe. el si-a dat drumu in mine de vreo 4 ori si eram sigura ca am ramas. acum mi-avenit ciclul si numai stiu ce sa cred.am auzit ca poate sa-ti vina in prima luna, e adevarat?

4 răspunsuri:
Brigaela
| Brigaela a răspuns:

E adevarat ca in prima luna de sarcina poti avea o falsa menstra, dar care nu ine exact in ziua in care trebuie, e mai scurta si mai putin abundenta.
Totusi, trebuie sa stii ca nu e obligatoriu sa ramai insarcinata din prima luna, mai ales daca nu ai facut teste de ovulatie ca sa stii sigur ca cele 4 contacte au fost in perioada fertila. Asta nu inseamna nimic ingrijorator, doar ca trebuie sa mai incercati.

| raspunz a răspuns:

Salut, sunt medic și am să încerc să te lămuresc.
Dacă ai avu un contact sexual neprotejat nu este neapărat să rămâi însărcinată. Statisticile estimează că un contact sexual izolat are șanse de 2.5% să producă o sarcină, destul de mici. Asta înseamnă că în funcție de câte raporturi sexuale ai cu iubitul tău ar putea să dureze o lună sau chiar și un an până se întâmplă. De abia dacă după un an de contacte sexuale neprotejate nu apare sarcina trebuie văzut dacă nu este o problemă de fertilitate. Ideal este să aveți cât mai multe raporturi sexuale în perioada în care tu ar trebui să ovulezi, puțin înainte de ziua a 14-a și puțin după. Înainte de perioada fertilă ar trebui ca iubitul să nu ejaculeze timp de 2-3 zile, pentru a lăsa să se acumuleze spermatozoizi. În comerț poți găsi kituri de detectare a ovulației.
Odată ce ai rămas gravidă nu mai ai menstruație, poți însă să ai o mică sângerare pe care unele femei o consideră menstruație, dar care e de fapt dată de implantarea ovulului. Testele de sarcină din comerț detectează sarcina după 2-3 săptămâni de la raportul sexual care a produs fecundarea.