| MariaVictoria695 a întrebat:

Am o nedumerire si as dori sa ma lamureasca cineva daca se poate... Sunt in clasa a 8-a si pe langa faptul ca dau admiterea la liceu si imi doresc sa fac un liceu pedagogic mai vreau si sa dau bilingv, pentru ca iubesc limba engleza.Intrebarea mea este, de fapt, pentru a excela in limba engleza dar si a deveni profesoara in acest domeniu, ce studii imi trebuiesc? Imi doresc sa predau engleza ca profesoara, si vreau sa stiu daca trebuie sa fac facultatea de limbi straine si daca e nevoie sa mai fac o limba straina, pe langa limba engleza. Sper sa primesc un raspuns adecvat dupa care ma pot ghida in anumite studii.

Ca o mica paranteza, locuiesc in constanta, in cazul in care cineva din oras imi poate raspunde.(dau funda)

Multumesc anticipat happy

Răspuns Câştigător
| mdaria a răspuns:

La bilingv poti sa alegi engleza-romana sau engleza si o alta limba - franceza, italiana, spaniola, in functie de facultate.
Daca vrei sa fii profesoara, sa trebuie sa termini facultatea, sa dai licenta, faci si un master si apoi trebuie sa dai niste examene pentru a obtine un post, un fel de trepte.

2 răspunsuri:
bursuc001
Userul Lunii
| bursuc001 a răspuns:

Bună!

Dacă doreşti să devi profesoară de Engleză, atunci TREBUIE să faci Facultatea de Litere/limbi străine ( Engleză ).

După terminarea Liceului Pedagogic NU poţi deveni profesoară - vei putea fi doar educatoare/învăţătoare happy


Toate cele bune.

| bursuc001 a răspuns (pentru bursuc001):

Pentru a te înscrie la Liceul Pedagogic trebuie să dai Evaluarea Naţională normală ( Română + Matematică ) şi, în plus, TREBUIE să dai ( în luna mai 2015 ) Probele de aptitudini pentru "vocaţional" ( pedagogic ) - vezi detalii despre probele de aptitudini în Anexa nr. 3 la ordinul M.E.N. nr. 4432/29.08.2014 de la linkul :
http://www.edu.ro/index.php/legaldocs/22040



Dacă vrei să te înscrii la o specializare cu predare BILINGVĂ a unei limbi străine, atunci TREBUIE să dai proba de "bilingv"!

În funcţie de localitatea de domiciliu ( sau cea în care urmează să dai examenul ) sunt stabilite Centre pentru examenele bilingve.

În funcţie de materia la care vrei să dai examen, trebuie să te ÎNSCRI la centrul respectiv, în perioada înscrierilor.


"4. Examenul de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă constă din două probe:
a) Proba scrisă, pentru care se acordă un punctaj maxim de 70 de puncte, din care 10 din oficiu;
b) Proba orală, pentru care se acordă un punctaj maxim de 30 de puncte.
5. a) Subiectul pentru proba scrisă va cuprinde itemi obiectivi pentru verificarea cunoştinţelor de gramatică şi vocabular (tip text lacunar, alegere multiplă, exerciţii de corectare etc.), conform programei clasei a VIII-a pentru limba modernă întâi de studiu.
b) Timpul afectat probei scrise este de 60 minute.
c) Pentru proba scrisă se pot depune contestaţii, la centrul la care s-a desfăşurat proba, în perioada prevăzută de metodologia de organizare şi desfăşurare a admiterii în învăţământul liceal de stat.
6. a) Proba orală va consta din:
- descrierea unei imagini/citirea unui text (aflate pe un bilet semnat de membrii comisiei de examinare şi evaluare şi vizat de inspectorul de specialitate/profesor metodist, conform pct. 3);
- răspuns la patru întrebări (scrise pe bilet) referitoare la imagine/text: două întrebări de înţelegere globală, două întrebări de înţelegere în detaliu a textului.
b) Pentru evaluarea performanţei la proba orală se vor aplica următoarele criterii:
> Vocabular şi elemente de construcţie a comunicării:
10 p - elevul foloseşte bine un număr mare de unităţi lexicale/gramaticale, care îi permit să-şi exprime bine ideile; face puţine greşeli;
8 p - elevul foloseşte un număr suficient de mare de unităţi lexicale/structuri gramaticale, se exprimă clar, fără a-şi căuta cuvintele; greşelile făcute nu împiedică comunicarea;
6 p - elevul are cunoştinţe lexicale/gramaticale satisfăcătoare, exprimă idei cu o oarecare ezitare/greşeli, dar realizează comunicarea;
4 p - elevul foloseşte puţine structuri lexicale/gramaticale, face multe greşeli, comunicarea este dificilă;
2 p - elevul are un bagaj lexical/gramatical insuficient, face foarte multe greşeli, nu poate realiza comunicarea;
> Înţelegerea contextului şi fluenţa exprimării:
10 p - elevul se exprimă fluent şi spontan; răspunsul dovedeşte înţelegerea în detaliu a temei;
8 p - elevul se exprimă fluent, cu pauze aproape insesizabile pentru a-şi căuta structura lexicală/gramaticală potrivită; răspunsul dovedeşte o bună înţelegere a temei;
6 p - elevul se exprimă inteligibil, cu mici pauze pentru a-şi căuta structura lexicală/gramaticală potrivită; răspunsul dovedeşte o înţelegere globală satisfăcătoare a temei;
4 p - elevul foloseşte enunţuri incomplete, cu pauze lungi şi dese ezitări; răspunsul dovedeşte o defectuoasă înţelegere a temei;
2 p - elevul nu poate produce decât enunţuri scurte, fără legătură cu contextul, cu pauze mari între ele; răspunsul dovedeşte că nu a înţeles tema.
> Pronunţia şi intonaţia
10 p - elevul are o pronunţie apropiată de pronunţia standard;
8 p - elevul are o pronunţie bună, cu puţine abateri de la normă;
6 p - elevul are o pronunţie acceptabilă, care permite realizarea comunicării cu uşurinţă;
4 p - elevul are o pronunţie defectuoasă, care împiedică comunicarea;
2 p - pronunţia elevului nu permite comunicarea.
c) Nu se admit contestaţii la proba orală.
7. a) Profesorii examinatori acordă puncte candidatului la fiecare din cele două probe. Media aritmetică a punctajelor acordate de cei doi evaluatori la fiecare probă, reprezintă punctajul final al candidatului la proba respectivă.
Punctajele finale obţinute la cele două probe (scrisă şi orală) se adună, iar rezultatul se împarte la 10, obţinându-se astfel nota finală a candidatului.
b) Se consideră admis la proba de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă elevul care a obţinut minimum nota 6. " - SURSA = Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 4802/2010 de la linkul :
http://www.lege-online.ro/lr-ORDIN-4802-2010-%28122366%29.html