anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

sunt elev de clasa a 8-a si imi place foarte mult informatica. Stiu ca exista profil mate-info dar nu cred ca merita atata efort, pentru ca este bacul acela de M3 la mate si nu cred ca are rost sa invat atat la matematica cand eu nu vreau sa am treaba cu ea, ma intereseaza informatica, exista vreun profil in afara de mate-info, cu informatica macar 1-2 ore? Si in orice caz daca nu oricum ma duceam la cursuri si urmam dupa o facultate de info. Fara sa ma complic cu atata matematica si materii inutile. Sau mai bine zis, exista profiluri in afara de mate-info unde poate sa fie info intensiv? Va rog sa imi dati si sugestii de profiluri daca se poate. (De preferinta fara franceza si desen). Si daca se poate recomandari de licee din Ploiesti unde pot sa am o viata usoara, nu sa imi fie greu si sa nu am timp mai de nimic in afara de invatat. Scuze pentru atatea rugaminti, dar sunt putin panicat si trebuie sa ma decid pe ce profil sa ma duc.

9 răspunsuri:
| GabiDumitrescu a răspuns:

Tu crezi ca la facultatea de info scapi de mate? Oh, boy, cit te inseli. Si eu aveam cam aceeasi abordare ca tine. In 1999 am intrat la facultatea de informatica. Informatica pura, teoretic, nu mate-info. FFWD to 2020, inca nu am terminat-o. Fii baiat destept, du-te la mate-info si trage de tine cit poti de tare, sau fa filologia si pregateste-te pentru o cariera stralucita la McDonald's ("ma intereseaza decat informatica". serios? in halul asta te exprimi?). P.S. Sper ca engleza nu te deranjeaza si asta. Perfectioneaz-o cit mai repede, ca exista potential serios de facut bani fara sa fii programator daca scrii bine. Uite ce mi-a trimis un coleg mai ieri, ca sa iti faci idee: "750 word article for $300, 1500 for $600. If someone wants to ghostwrite or co-write with me, let me know."

| DizzoRO a răspuns (pentru GabiDumitrescu):

Nu, chiar imi place foarte mult engleza, zic ca la liceu dupa cum am inteles e foarte important bacul, si eu daca dau bacul ala greu de mate va trebuii sa imi bat capul rau, m-am exprimat gresit, nu am nimic special rau cu matematica, odata era materia mea preferata, dar la mate-info imi dau seama ca va trebuii sa pun accent pe matematica, are varul meu niste prieteni, care s-au dus pe Nichita Stanescu mate-info, si au zis ca nu au timp mai de nimic in afara de invatat, sunt deja la o scoala unde trebuie sa invat mult, nu vreau sa ma chinui la liceu mai mult cat a fost la scoala. Si fratele unui coleg de al meu s-a dus pe mate-info pentru matematica, si a zis ca nu mai suporta, daca ar fi sa fiu la mate-info practic sa zic ca as avea si matematica si informatica la un nivel mare... dar ce strica asa mult daca am decat informatica la un nivel mare si matematica la nivel mediu? Sunt constient ca trebuie sa muncesc mult pentru ce imi doresc, dar chiar la fel de mult ceva aleatotiu alaturi de ce vreau? Si da, nu m-am exprimat corect "ma intereseaza decat informatica", imi place si chimia, geografia, nitel istoria, evident sportul, si ma repet, engleza. " Perfectioneaz-o cit mai repede", de cand sunt mic stiu engleza din jocuri, eu cu fratele meu mai mic care are doar 10 ani vorbim in casa engleza ca si cum ar fi limba noastra principala, deci nu e o problema cu engleza. Multumesc oricum pentru raspuns oarecum lung, dar sigur nu exista un profil, nu mate-info care sa aiba macar 1-2 ore de info?

| GabiDumitrescu a răspuns (pentru DizzoRO):

Da-l naibii de bac. La facultatile serioase de info se da admitere inca. Vreo 8 si ceva iei la bac oricum. Faza e ca admitere o sa dai tot la mate si la facultate, asa ca e bine sa o ai pusa la punct cum trebuie, chiar daca o sa iei mai putin la mizeria aia de bac. La liceu trebuie sa te orientezi. Mizerii precum chimia sau filozofia merita ignorate cu desavirsire. Inveti cit sa treci acolo sau copii cit cuprinde si gata. Sistemul e mizerabil, invata sa il fentezi. Faptul ca esti inconjurat de unii care nu au tangenta cu invatatul sau sunt lenesi/ineficienti nu trebuie sa te descurajeze. Dimpotriva, ar trebui sa te motiveze sa le demonstrezi ca sunt niste incompetenti. Vad ca ai o fixatia cu decat ala folosit aiurea. Trebuia sa zici "NU MA INTERESEAZA DECITxxx" - mai sus ai zis "daca am decat informaticaxxx" si aia e formulata nasol. Pana mea, la orice profil ai da, mama ei de limba materna... Faza nu e de profilul care o sa aiba 1-2 ore de info, ci faptul ca la astfel de profile o sa se faca materia pe sarite si/sau cu profesorii aia mai degeaba/suplinitori/debutanti.

| Ineys a răspuns (pentru DizzoRO):

Hai sa-ti zic cum faci. Fara munca si stres e imposibil in primul rand.
Ai 2 optiuni:
1. Te duci la mate-info si inveti acolo ca nu e iadul pe pamant. Faci niste derivate si integrale pe care orice informatician/inginer ce mai vrei tu le mananca pe paine ( pentru ca sunt foarte usoare ). Sigur, in facultate posibil sa ajungi la derivate si integrale mai complexe pe care le uiti dupa ce ai dat examenul, dar nu conteaza, important e sa iei examenul ala.
2. Te duci la ce profil vrea inimioara ta, inveti informatica singur, dai admitere si intri la informatica. Am avut colegi care au venit de la filologie, economic, etc etc, deci se poate.

Am facut mate-info, info intensiv. Vreo 6-7 ore de info pe saptamana + multe bonusuri ca diriga era de informatica deci iti imaginezi. La matematica bacul a fost M1. Dupa 30 de minute ma uitam pe peretii ca nu mai aveam ce sa scriu. Nota a fost 9.85 ca am uitat sa scriu x=15 desi il calculasem deja, dar asta e, la bac conteaza si redactarea.

La clasa in cei 4 ani de liceu nu-mi amintesc sa fi avut nota mai mare de 6 la matematica. In ultimele 3 luni inainte de bac m-am pus pe variante si am rezolvat cate 3-4-5 pana ma plictiseam pe zi si asa am ajuns din elevu ala care abia trecea clasa la mate, la elevu ala care a proape a luat 10 in bac. Deci mare smecherie nu e.

In facultate, n-am de ce sa te mint, am invatat matematica aia doar sa-mi iau examenele, acum daca ma pui sa-ti mai fac o integrala de suprafata sau tripla de volum, nici nu mai stiu sigur cum le zice, nu cred ca mai am nici o idee. Sigur, trebuie sa-mi dau un refresh la memorie, ca daca nu folosesti o informatie o uiti.

Informatica nu se prea pupa cu matematica asta de nivel mai inalt in practica. Ca programator esti ok daca intelegi niste ecuatii, dar nu te pune nimeni sa le rezolvi ca la matematica. Daca e neaparat nevoie sa rezolvi ceva ce nu stii il ai pe Gogu la degetu mic. In principal ai nevoie sa intelegi ecuatiile ca sa le implementezi in cod.
Un exemplu care-mi vine acum in minte e la procesare de imagini, unde ai niste derivate de ordin 2, ecuatia lui LaPlace parca si alte bazaconii. Dar nu iti cere nimeni sa le rezolvi, ci sa le transpui in cod ca le rezolva compilatorul.

| DizzoRO a răspuns (pentru Ineys):

Am gresit eu cu bacul M1 M2 M3 pentru ca am fost prost informat, am vorbit si cu doamna mea de informatica, care stie cum sunt eu si ma ajuta mereu etc. si a zis si ea ca nu merita sa ma chinui atat, ma duc pe un liceu linistit cu un profil linistit si imi continui informatica singur ca am aflat ce preda la liceu si nu e mare grozavie

| Ineys a răspuns (pentru DizzoRO):

Totusi sa stii ca si matematica aia te ajuta indirect dezvoltandu-ti logica. Cu o logica slaba... nu prea ai sanse cu informatica si ti-o spun din experienta. Informatica nu merge invatata ca pe poezie, daca nu intelegi ce inveti e degeaba.

| DizzoRO a răspuns (pentru Ineys):

Inafara sa imi ia din timp si sa ma faca sa nu mai simt ca traiesc nu vad sa ma imbunatateasca cu ceva, daca nu vreau atata matematica nu inseamna ca sunt praf la ea, m-am exprimat cam exagerat dar cam asa este la ce teme si note da profesorul meu de mate de a 8-a, nu inteleg cat de mult imi dezvolt logica daca stiu de niste chestii care nici nu o sa mai aud de ele, adevarul ca cand eram mic iubeam matematica si in acelasi timp stiam deja foarte multe la calculator in general. Sunt deja informat despre ce ar fi in IT in general si nu vad cata legatura ar avea cu matematica, nu pot sa zic ca nu are dar nici chiar atat cat se preda si cat se invata pe mate-info. Nu am zis in nici un fel ca m-as duce pe un profil fara matematica, vreau matematica la un nivel mediu, nu la nivelul de pe mate-info.

| Celcestietot a răspuns:

Fără niste matematica acolo nu prea se poate. Am înțeles că dacă vrei să înveți Java, vei avea nevoie doar de algebra de generală.

| vmalex21 a răspuns:

Informatica e in stransa legatura cu Matematica.Atat in liceu cat si in facultate.In Ploiesti cunosc un singur liceu, Colegiul National Nichita Stanescu(userul BrainvsHeart te poate ajuta). Dacă vrei un profil fara prea mult desen si franceza du-te la real științe ale naturii dar vezi ca si acolo vei avea ore de franceză si desen.