| Alex57ndru110 a întrebat:

Salut, ma numesc Alexandru.

Am o intrebare pentru persoanele care au terminat un liceu militar sau pentru persoanele care stiu despre ce e vorba.

Am terminat clasa a 8-a anul asta in Iunie si din cauza unor probleme de sanatate am ratat probele de admitere de la Liceul Militar la care doresc sa ma duc.

Am intrat pana la urma la un liceu civil.

Intrebarile mele sunt:

1. Ma mai pot transfera? (Daca da care sunt pasii pe care trebuie sa ii urmezi si de ce lucruri ar trebui sa tin cont)

2. Trebuie sa astept pana in 2024 ca sa dau admiterea si numai apoi sa ma pot transfera?

3. Sunt permisi elevii in liceele militare care au avut operatii?

4. Daca ai terminat un liceu militar, spune-mi te rog cum ti s-a parut acei 4 ani.

Răspuns Câştigător
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Pentru a te transfera de la un liceu civil la unul militar este nevoie de indeplinirea unor conditii speciale, conform Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, aprobat prin Ordinul ME nr. 4183/2022, citez:
"ART. 146
  (2) Copiii personalului în activitate, decedat, rănit sau încadrat în grad de invaliditate conform legii, din următoarele categorii: cadre militare, militari angajaţi pe bază de contract, funcţionari publici cu statut special, în timpul sau din cauza serviciului militar, personal civil, se pot transfera, la cerere, din unităţile de învăţământ liceal sau postliceal din reţeaua Ministerului Educaţiei şi în unităţile de învăţământ liceal şi postliceal din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională, dacă îndeplinesc criteriile de recrutare şi au fost declaraţi „Admis" la probele de selecţie, în baza dosarului de candidat, conform reglementărilor specifice ministerului respectiv."
Din 4 septembrie a.c. intra in vigoare noua lege a invatamantului preuniversitar si s-ar putea schimba unele detalii privind transferul, daca se adopta un nou regulament-cadru.

0 răspunsuri: