| Raulinio a întrebat:

Ce parere aveti despre sistemul de invatamant Romanesc, eu nu am o parere foarte buna dar vreau sa vad si parerile voastre.

Răspuns Câştigător
anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

OK. Iti zic cateva.

- invatamantul preuniversitar, in forma actuala, nu te poate pregati pentru toate facultatile, chiar si daca alegi profilul din liceu cel mai apropiat. Foarte multi elevi au nevoie de pregatire in particular.

- la Balacaureat dificultatea este medie doar pentru licee teoretice. Elevii care pica Bacul in general sunt putini de la licee teoretice. Cei de la liceele de alta filiera decat cea teoretica sunt orientati mai mult pe practica. Nu se invata la fel, iar asta nu neaparat doar din cauza elevilor. Chiar si de ar fi numai vina elevului(considerata de obicei cea principala la orice capitol de vreme ce sunt si elevi care pot), e mai usor sa determini elevul sa invete daca si sistemul ii ofera ce cauta.

- tot la Bacalaureat nu exista o diferentiere clara intre profilele Real si Uman la proba de romana. Ministerul crede ca mate-info de la Real trebuie sa fie specializarea/profilul bun la toate. Sau ar trebui ca aceasta proba sa fie optionala, mai ales ca absolventii de liceu, majoritatea lor, nu vor alege facultati umaniste, dar tocmai pentru ca sunt destui care le aleg si pe alea, nici schimbari majore nu se vor face la capitolul asta, iar aici e si vina elevilor care isi aleg specializarea la voia intamplarii, iar in clasa a XII-a se trezesc ca le-ar placea altceva. Dar nici liceele nu pregatesc destule locuri/clase. Asadar, la capitolul asta, vinovatul principal e sistemul.

-se insista prea mult pe generalitati si pe ideea ca elevul care termina liceul trebuie sa stie cate ceva din fiecare domeniu, nu doar sa exceleze in unul, cum e normal.

- salarii proaste, prea proaste in invatamantul preuniversitar.

- anul acesta a scazut prea mult nivelul de dificultate la EN. Au crescut simtitor mediile de admitere in liceu. Ministerul are tupeul sa dea un raspuns de genul: "peste 100 de cadre didactice au participat la compunerea acestor subiecte de dificultate medie". Si acum 10 ani cei care au facut subiectele erau mai retardati? Programa scolara e in mare parte la fel. Deci pur si simplu EN nu degeaba nu se mai numeste examen de capacitate. Pai ce capacitate sa testezi la subiectele de anul asta?
Pe ce ca acum toata lumea face liceu, mai trebuia sa dai si subiecte la care si profesorul de muzica, religie, sport sau desen ia peste 9 la matematica.

- conditiile, mediul, multe scoli sunt inca cotete, grajduri. Ma refer mai mult la mediul rural. Mediul influenteaza destul de mult educatia. Bani pentru biserici se gasesc insa din belsug. Cred ca sunt probabil de cel putin 3 ori mai multe biserici decat scoli in toata tara. Nu m-am mai uitat de ceva timp pe date oficiale, dar poti sa te plimbi doar prin tara, mai ales prin zonele de munte si vezi biserici cu nemiluita si la scoli sau spitale cu binoclul sa te uiti.

- mentalitatea romaneasca prea defectuoasa a celor de Sus(minister, guvern, etc.) care isi freaca fundul pe scaun degeaba in timp ce tara produce un volum imens de absolventi mediocri.

- ies destui absolventi buni de pe bancile scolii romanesti. Cativa dintre acestia olimpici deosebiti. Dar cati elevi sunt asa si cati mediocri? Cei mai multi elevi nu-si pot da interesul sa fie performanti. Pentru ei scoala e un stres zilnic, nu o "oferta" de a ajunge cineva.




Si cam atat...nu mai am timp, nici chef, ca sa mai scriu.

7 răspunsuri:
| Idc12345 a răspuns:

Pai daca scrii "romanesc" cu R mare, eu cred ca e prost.thinking

| LovellyAngel a răspuns:

După bătia de joc din acest an la Evaluarea Naţională, m-am convins cât de compentenţi sunt.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Parere proasta! adevarul e ca nici elevii nu se straduie sa invete ( ma includ si pe mine in aceasta categorie desigur ) dar sistemul e belit rau. Am parerile mele, ar fi mult prea mult de scris pentru a imi justifica parerea negativa.

| MalleusMaleficarum a răspuns:

Ambele părţi sunt de vină, şi profesorii sictiriţi şi elevii dezinteresaţi, punct.
Devin irascibilă când aud de subiectul ăsta.

| ALEX2402 a răspuns:

Parerea mea este una foarte proasta ca a majoritatii

| Raulinio explică:

Nu ma astept dar vreau sa vad si parerile altora mai detaliate.

| CryssEly a răspuns:

Buna!
Daca privim rezultatele de la bac si de la examenul profesorilor nu putem avea o parere pozitiva.
Invata cine poate, trece cine are bani.
Poate ne salveaza vreo minune.