| Raulinio a întrebat:

Ce parere aveti despre sistemul de invatamant Romanesc, eu nu am o parere foarte buna dar vreau sa vad si parerile voastre.

Răspuns Câştigător
anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

OK. Iti zic cateva.

- invatamantul preuniversitar, in forma actuala, nu te poate pregati pentru toate facultatile, chiar si daca alegi profilul din liceu cel mai apropiat. Foarte multi elevi au nevoie de pregatire in particular.

- la Balacaureat dificultatea este medie doar pentru licee teoretice. Elevii care pica Bacul in general sunt putini de la licee teoretice. Cei de la liceele de alta filiera decat cea teoretica sunt orientati mai mult pe practica. Nu se invata la fel, iar asta nu neaparat doar din cauza elevilor. Chiar si de ar fi numai vina elevului(considerata de obicei cea principala la orice capitol de vreme ce sunt si elevi care pot), e mai usor sa determini elevul sa invete daca si sistemul ii ofera ce cauta.

- tot la Bacalaureat nu exista o diferentiere clara intre profilele Real si Uman la proba de romana. Ministerul crede ca mate-info de la Real trebuie sa fie specializarea/profilul bun la toate. Sau ar trebui ca aceasta proba sa fie optionala, mai ales ca absolventii de liceu, majoritatea lor, nu vor alege facultati umaniste, dar tocmai pentru ca sunt destui care le aleg si pe alea, nici schimbari majore nu se vor face la capitolul asta, iar aici e si vina elevilor care isi aleg specializarea la voia intamplarii, iar in clasa a XII-a se trezesc ca le-ar placea altceva. Dar nici liceele nu pregatesc destule locuri/clase. Asadar, la capitolul asta, vinovatul principal e sistemul.

-se insista prea mult pe generalitati si pe ideea ca elevul care termina liceul trebuie sa stie cate ceva din fiecare domeniu, nu doar sa exceleze in unul, cum e normal.

- salarii proaste, prea proaste in invatamantul preuniversitar.