| AnaisC a întrebat:

Intrebarea aceasta este despre trimitere/primire de pachete din USA. Pe 2 Aprilie a plecat un plic din Alabama, US catre Romania, Bacau prin USPS. Un plic mai exact, se incadreaza la "Small Packet" categoria "Priority Mail International Parcels". Pe 3 Apr. a ajuns in Florida, iar azi, 7 Apr. in New York. Am cautat pe internet si am vazut ca ruta normala ar fi fost Florida-Romania. Intrebarea mea este; de ce a luat-o in sus, cum ar veni si a ajuns la New York, de ce nu a plecat din Florida direct catre Romania? Tracking code-ul este format astfel LJxxxxxxxxxUS-poate asta ajuta.

De asemenea, saptamana trecuta am mai primit un pachet de la acelasi expeditor, tot Alabama US si atunci pachetul avea si un cod de "Registered Mail| dupa care l-am urmarit cand a intrat in Romania. Acesta nu are decat codul pentru US. Cand am intrebat expeditorul mi-a spus ca atunci a trimis pachetul ca Registered Mail, iar acum ca Priority Mail. Care este diferenta? Daca este vreo una.

Multumesc de raspunsuri!

1 răspuns:
sadrian46
| sadrian46 a răspuns:

Cand am intrebat expeditorul mi-a spus ca atunci a trimis pachetul ca Registered Mail, iar acum ca Priority Mail.
Sper să nu greșesc.
Registered mail are echivalentul scrisoare recomandată.
La scrisorile obișnuite, care merg cu poșta simplă sau cu poșta rapidă, cartarea și transferul de pe un mijloc de transport le altul se face pe la ei cu mijloace electromecanice, de aceea este important zip codul, codul poștal. Sunt scrisori cu milioanele. Cam așa se întâmplă cu ele. Să zicem că codul este 41543.
Atunci un operator poștal o ia în mână și tastează pe aparat ( care este o întreagă mașină de sortare) acest număr.
După acea o bagă în aparat complet, ca pe un card bancar, dar o vâră înăuntru, Din acel moment aparatul o bagă întâi pe ruta 4. Apoi după ce a ajuns pe ruta 4 niște opritori de pe ruta 4 o opresc la un loc notat pe bandă cu 1 și o rutează acum pe 41, apoi alte opritori de pe 41 o ghidează pe ruta 415. În final la capătul traseului 41543 se află un sac poștal în care cade scrisoarea plicul.
Acum sacul este preluat cu sutele de scrisori care merg spre locația 41543 și dirijat spre o manieră de transport care leagă localitatea de pornire cu destinația. La transferul din tren pe un autocar, din nou codul spune încotro să fie îndrumată scrisoarea pentru a ajunge la destinație. Acest proces semi automat de sortare a scrisorilor este mai rapid și mai sigur decât o cartare cu mâna, dar totuși și așa se mai pierd scrisori pe drum, dar foarte rar.
Ca să te asiguri că nu se vor pierde, poți să plătești registered mail, scrisoare recomandată.
Acum ultimul poștaș când ți-o dă ție în mână te pune să semnezi de primire, dar nu numai el.
Acum scrisoarea nu se mai bagă in sistemul automat de sortare ci se sortează cu mâna. Asta costă mai mult de aceea tu plătești mai mult sau cu un timbru poștal de valoare mai mare.
Dar hai să zicem că de la locația de pornire până la destinație, scrisoarea ta trebuie să plece întâi din Alabama în Florida.
Atunci poștașul din Alabama înainte de a o pune în sacul de Florida o ia in mână ( ea are pe ea un cod de scrisoare recomandată), notează pe un registru că acea scrisoare a trecut prin mâna lui, și prin semnătură garantează că el a pus-o cu mâna lui în sacul de Florida. De ce asta. Că dacă scrisoarea se pierde totuși ea poate fi urmărită din om în om, din semnătură în semnătură, pentru a vedea cine a greșit, cine a îndrumat-o, în care sac s-a pus, unde a ajuns. Este recuperată de acolo, și redirecționată către tine.
Astfel, poate că regimul acesta de control al scrisorilor recomandate, să fie astfel organizat încât scrisorile recomandate pentru Europa, România, este prin New York. Le adună întâi pe toate acolo, și înainte să le pună într-un sac poștal pentru un avion sau vapor cu destinația Europa, alt poștaș semnează pentru ele acolo. Acesta poate fi motivul.