anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Am si eu o intrebare in legatura cu facultatile. In momentul de fata, sunt studenta la Facultatea de Litere, anul I, doar ce am terminat primul semestru cu finantare de la buget. As vrea sa stiu daca se poate renunta la aceasta facultate si sa pot sa ma inscriu la academia militara. M-am informat in nenumarate randuri dar raspunsurile sunt vagi si de fiecare data diferite. Ce solutii am? As putea sa renunt si sa platesc anul facultatii? Doamnele de la secretariat spun ca nu.

6 răspunsuri:
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Poti sa renunti dar pentru Academia militara va trebui sa indeplinesti conditiile si sa dai examen de admitere, nu te poti transfera.

| alessia5158 a răspuns:

Nimic nu te poate impiedica sa renunti la facultatea de litere(daca asta iti doresti). Renuntand, nu trebuie sa platesti anul de studii daca, in urma sesiunii de examene, ti-ai pastrat locul bugetat.
Insa, te sfatuiesc sa nu renunti pana ce nu treci hopul admiterii la Academia militara. Admiterea la academie are doua etape : prima, este recrutarea, iar a doua, examenul/concursul de admitere.In fiecare din cele doua etape poti avea nesansa sa fii respinsa! Asadar, termina-ti anul universitar la litere si intre timp incepe demersuile necesare intocmirii dosarului de candidat la academie Prima etapa, recrutarea).

anonim_4396
| anonim_4396 explică:

Din cate am inteles, exista regula sa nu fi parcurs un program de studii universitare de licenta cu finantare de la buget. Asta ma incurca, sa zic asa. Imi este frica sa nu ma lase sa particip la examenul scris din cauza acestei probleme. Daca as ingheta anul, nu ar mai fi nicio problema? De renuntat, as renunta la ea, dar ma gandesc sa nu cumva sa apar pe undeva ca eu am facut deja un an la buget. Ar fi in zadar. Sincer, ma tem ca nu cumva sa ajung acolo, iar raspunsul sa fie ''nu'', indiferent de eforturile depuse. Cei de la Centrul Militar Zonal spun ca nu ar fi nicio problema, dar raspunsurile tot continua sa se contrazica. Tin sa va multumesc pentru detalii. V-as fi recunoscatoare daca mi-ati da in continuare detalii.

anonim_4396
| anonim_4396 explică:

Din cate am inteles, exista regula sa nu fi parcurs un program de studii universitare de licenta cu finantare de la buget. Asta ma incurca, sa zic asa. Imi este frica sa nu ma lase sa particip la examenul scris din cauza acestei probleme. Daca as ingheta anul, nu ar mai fi nicio problema? De renuntat, as renunta la ea, dar ma gandesc sa nu cumva sa apar pe undeva ca eu am facut deja un an la buget. Ar fi in zadar. Sincer, ma tem ca nu cumva sa ajung acolo, iar raspunsul sa fie ''nu'', indiferent de eforturile depuse. Cei de la Centrul Militar Zonal spun ca nu ar fi nicio problema, dar raspunsurile tot continua sa se contrazica. Tin sa va multumesc pentru raspunsuri. V-as fi recunoscatoare daca mi-ati da in continuare detalii.

| alessia5158 a răspuns (pentru anonim_4396):

Temerea este nejustificata iar cei de la Centrul Militar te-au informat din surse sigure si documentate documentate. Te poti convinge si sigura daca citesti Metodologia de admitere la una dintre academii:http://www.armyacademy.ro/admitere/2013/Metodologie_admitere_2013.pdf

La admitere vei candida, probabil, pe locurile "cu taxa".In legatura cu declaratia pe proprie raspundere, vei declara ca ai absolvit doar anul I de studii universitare de licenta pe un loc finantat de la buget ( nu tot programul de studii).

p.s. Urmareste aparitia metodologiei admiterii 2014 pe site-ul academiei la care doresti sa candidezi --- este o sursa de informatie mult mai sigura decat cea obtinuta intreband pe diferite forumuri.

| Androphyla a răspuns:

Poti renunta sau poti face si semestrul al doilea, apoi sa ingheti anul. Dai admitere la Academie si indeplinesti si conditiile respective si totul e ok. Succes! happy