| Alintitab a întrebat:

Buna ziua, eu sunt cetatea roman, ce a facut liceul in alta tara, am venit in Tara, si am incercat sa imi echivalez diploma sa merg la facultate, intre timp ce decurgea procesul de echivalare, m-am inscris la o facultate, si am intrat la buget, ei stiau ca procesul de echivalare este in decurs, si au zis ca pot veni sa nu pierd din materie, etc. Dupa doua saptamani am primit raspuns ca nu a fost echivalata, si am fost dat afara, am primit tot dosarul si am plecat. Dupa un an am reusit sa echivalez diploma si acum sunt anul 6 la medicina, si mi se zice ca eu am beneficiat de un an universar la buget si acum in anul 6 vor sa ma treaca la taxa, pentru acele doua saptamani, este ceva ce pot face sau nu?

2 răspunsuri:
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Ti-am raspuns in mesaj, dar fara a cita prevederile legale pe care mi-am bazat raspunsul.
Conform art.35, alin.(7) si urm. din L.199/2023, a invatamantului superior, cu md. si compl. ulterioare, citez:
„(7) O persoană poate beneficia de finanţare de la bugetul de stat pentru un singur program de studii universitare de scurtă durată, pentru un singur program de studii universitare de licenţă, pentru un singur program de studii universitare de master şi pentru un singur program de studii doctorale. Prin excepţie, absolvenţii unui program de studii universitare de masterat care au beneficiat de finanţare de la bugetul de stat pot urma un program de studii universitare de masterat didactic cu finanţare de la bugetul de stat.
  (8) Persoana care a beneficiat gratuit de şcolarizare în cadrul unui program de studii universitare pe loc finanţat de la bugetul de stat are, în condiţiile legii, dreptul de a urma un alt program de studii universitare în cadrul aceluiaşi ciclu de studii universitare:
  a) în regim cu taxă, dacă instituţia de învăţământ superior de stat organizează programul şi în acest mod;