| ma3ryian a întrebat:


Sunt in concediu medical grupa 01.
Salarul meu e compus din 1250 salar si diurna 80 ron pe zi. Banii astea mi se impoziteaza.
Concediu il am pe 30 de zile.
Ce salar voi lua? Multumesc dau funda!

Răspuns Câştigător
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

In perioada de concediu medical nu ai salariu ci indemnizatie de concediu, aceasta fiind, dupa caz, de 75% sau 100% din media salariilor lunare pe ultimele 6 luni, conform OUG nr. 158/2005, cu md. si compl. ulterioare, citez:
"ART. 10.(1) Baza de calcul a indemnizaţiilor prevăzute la art. 2 se determină ca medie a veniturilor lunare din ultimele 6 luni din cele 12 luni din care se constituie stagiul de cotizare, până la limita a 12 salarii minime brute pe ţară lunar, pe baza cărora se calculează contribuţia pentru concedii şi indemnizaţii.
ART. 17.(1) Cuantumul brut lunar al indemnizaţiei pentru incapacitate temporară de muncă se determină prin aplicarea procentului de 75% asupra bazei de calcul stabilite conform art. 10.
  (2) Cuantumul brut lunar al indemnizaţiei pentru incapacitate temporară de muncă, determinată de tuberculoză, SIDA, neoplazii, precum şi de o boală infectocontagioasă din grupa A şi de urgenţe medico-chirurgicale stabilite în condiţiile prevăzute la art. 9, este de 100% din baza de calcul stabilită conform art. 10."

1 răspuns:
| octav005 a răspuns:

Pe 21 de zile lucratoare ai lua cam 1050 roni, ca din acei minim pe economie de 1250 se impoziteaza.
pe 30 zile lucratoare ai lua 30 * 50 = 1500 roni