Întrebare recomandată | Florincrap a întrebat:

De ce romanii au o reticenta in a cumpara carti care au autori romani si cumpara mai mult autori straini?

De exemplu:eu scriu la o carte, dar mi-am ales pseudonim literar strain.

Va multumesc anticipat.

5 răspunsuri:
| NuStiuNimicNiciodata a răspuns:

Eu cred ca romanii incearca sa se indeparteze cat mai tare de ideologiile nostre si cauta mereu ceva nou. In primul rand romanii fac greseala de a privi in scarba toti autorii romanesti considerandu-i incapabili. uitand ca si ei sunt romani la randul lor. Ideea ca un autor strain este mai bun cred ca aparut in mintile lor inguste auzind si ei de marii clasici ai literaturii. Nu ai ce sa le ceri..nici macar nu vor sa dea o sansa.dar asteapta sa o primeasca. Patetic din partea mea.

| Florincrap explică (pentru NuStiuNimicNiciodata):

OK,dar daca am ca pseudonim un nume strain?

| Florincrap explică (pentru NuStiuNimicNiciodata):

Deci,daca am ca pseudonim un nume strain de genul Sigmund Schmidt, cititorii romani imi vor citi cartea, iar daca imi expun numele real sau un pseudonim romanesc, nu vor citi nimic?

| NuStiuNimicNiciodata a răspuns (pentru Florincrap):

Ba da...dar unii vor fi atrasi sa citeasca straini iar altii romani..parerile sunt impartite. Succes daca vrei sa scrii o carte happy o sa te manance astia de viu

| felixbbimage a răspuns:

Parearea mea, ca individ activand in acest domeniu, este ca nu este vorba despre originea autorului, ci despre promovarea cartii. Ca exemplu, poti urmari ce se intampla cand se lanseaza o carte in strainatate: articole de presa, recenzii, spoturi la stiri, turnee de promovare, emisiuni la radio- o adevarata industrie. Pe plaiurile mioritice nu avem asa ceva, cel mult prezenta la targurile de profil si asta pentru ca nu poti schimba mentalitatile autorilor. Nu e suficient sa publici o carte buna pentru a o vinde, trebuie sa o si promovezi iar asta costa bani. La noi se doreste tiparire si profit, daca se poate instantaneu, problema pe care o avem nu numai in acest domeniu ci in orice afacere.