| Junseng a întrebat:

Daca in Biblie scrie Isus in loc de Iisus este buna? Am o varianta tradusa de Dumitru Cornilescu, Asociatia Biblica romana casa Bibliei.Este buna sau de la secte, ceva? Sunt crestin ortodox.

15 răspunsuri:
| danut a răspuns:

Isus este denumirea latina a Domnului Hristos (noi fiind latini).
Iisus este numele dar de greci si slavi Domnului Hristos fiindca in cele doua limbi DACA cuvantul incepe cu litera I acesta nu se aude asa ca pentru a se auzi ISUS au foast nevoiti sa mai adauge un I (Iisus). Biblia Cornilescu respecta standardele limbi romane, adica limba LATINA. In ortodoxie se scrie IISUS deoarece religia ortodoxa a fost intretinuta artificial in Romania de SLAVI din Serbia si Bulgaria, dealtfel de curand Romania are si ea o patriarhie, sute de ani aceasta A FOST la SLAVI slujbele la noi tinanduse in SLAVA si nu in ROMANA. Isus este CORECT pentru noi ca latini.

| danut a răspuns (pentru danut):

Observ atata "lupta" in privinta numelui lui Hristos, ba ca era unul in VT, erau mai multi, Isus este un nume curent la evrei dar ca sa nu mai "bazaim' cu tot felul de nazbati sa luam "la intrebari" :
Textus Receptus traducerea graca a NT si sa vedem cum traduce numele lui Mesia: ἰησοῦς = Iisous (parca nu seamana cu Iisus, unde a disparut O-ul?).
Latin Vulgate traducerea latina a NT: Jesus (nu mai este nevoie de traducere)
English King James traducerea engleza a NT: Jesus (identic cu cea din latina)
Se pare ca numele real era a lui Isus era Joshua in ebraica asa ca nu vad de ce asa lupta, pana la coada nu conteaza un i sau doi ci daca RESPRCTI ce a spus Hristos.

| xerxes1 a răspuns:

" Sunt crestin ortodox."
Ai fost botezat crestin ortodox cand nici nu stiai sa vorbesti.
Daca barza te lasa in Maroc acum strigai Allah Akbar.
Barza ti-a decis religia.
Tu n-ai facut nimic pentru asta.

| AC4S4 a răspuns:

Nu e diferență foarte mare, mai mult diferență de limbaj. Cornilescu folosește un limbaj mai actual, în Biblia Ortodoxă se folosește un limbaj mai vechi.
Diferența mai constă în faptul că Biblia ortodoxă are mai multe cărți, cărțile apocrife, pe care nu le găsești în Biblia Cornilescu.

| Mircea08 a răspuns:

Iisus scriu numai ortodocsii si asta pentru a face diferenta intre Hristos si Isus din vechiul testament, care era o cu totul alta persoana. Biblia lui Cornilescu este buna, si intr-adevar este agreata de sectanti dar si modificata de unele secte pe ici pe colo. Si Biblia Ortodoxa este modificata putin (ma refer la unele editii )
Orice biblie cititi puteti intelege adevarul, dar numai daca insistati sa-l intelegeti si va rugati la Dumnezeu sa va dea intelepciune, deoarece nu toata lumea poate intelege Biblia. Recomand sa incepeti cu Evanghelia (noul testament ) deoarece numa acesta este in vigoare deoarece Vechiul Testament a fost dat numai evreilor ca indreptar PANA LA VENIREA LUI IISUS.

| andreas220 a răspuns:

Cu toate ca aici in comentarii se spune ca nu exista diferente ele sunt si inca foarte multe. Cornilescu a fost ortodox insa a parasit dreapta credinta si a tradus si interpretat biblia dupa propria vointa. Biblia pe care o ai este de neoprotestanti : baptisti, penticostali. Sper exemplu o deosebire care ne jigneste pe orotodocsi este aceea ca in textul ortodox "rusinati cei care se inchina chipurilor cioplite" devine, in traducerea lui Cornilescu, "rusinati cei care se inchina icoanei". In Apocalipsa, "chipul fiarei" devine pentru Cornilescu "icoana fiarei". Deci noi care ne inchinam icoanei suntem rusinati, nu este asa ceva ANATEMA. Nu citi biblia aceea. Iisus se scrie cu doi de i deoarece in vremea aceea erau mai multi cu numele de Isus si sa se deosebeasca de Mantuitorul Nostru care este UNIC. Sectantii nu stiu asta.

| Mircea08 a răspuns (pentru andreas220):

In ce priveste icoanele pot da un verset :
Icoane – infatisarea fizica a unui barbat sau a unei femei

"...Să nu greşiţi dar şi să nu vă faceţi chipuri cioplite, sau închipuiri ale vreunui idol, care să înfăţişeze bărbat sau femeie,"
(Deuteronomul - A cincea carte a lui Moise – 4/15.16)
Versetul este luat din Biblia Ortodoxa, si spune SA NU VA FACETI chipuri cioplite sau INCHIPUIRI CARE SA INFATISEZE BARBAT SAU FEMEIE. Daca la chip ortodocsii spun icoana atunci chipul fiarei este si icoana fiarei. Daca nu e asa atunci da-mi un citat unde spune ce inseamna icoana. Cum crezi tu ca ar arata acel chip al fiarei, desenat, sculptat in relief? Ortodocsii nu au icoane cu Maica Domnului in relief? nu au pe Iisus pe cruce facut in relief? Cum va fi chipul fiarei?
Anatema inseamna blestemat - nu mi se pare ca a blestema este prea ortodox. Si inca ceva, eu nu sunt sectant, nici catolic si nici in alta religie

| andreas220 a răspuns (pentru Mircea08):

Noi ortodocsii nu avem cruciulite cu Iisus in relief, acelea sunt la catolici. Acel verset din vechiul testament a fost dat pentru a corecta comportamentul evreilor din acea vreme, o restrictionare a comportamentului daca intelegi ce vreau sa spun, ei se inchinau la idoli : vitelul de aur construit de ei in timpul in care Moise primea Tablele Legii. Icoana nicidecum nu este idol, este o poarta spre cer. Ete o biblie in imagini pentru a putea pricepe si cei care nu stiu carte. Cum iti explici faptul ca sunt icoane care s-au pictat singure peste noapte, sau icoane in care in vremuri de primejdie lacrimeaza, sau icoane care nu au ars cand a luat biserica foc, sunt MINUNI DUMNEZEIESTI pe care nimeni nu le poate explica. Si atentie noi icoanei nu ii spunem chip, icoana este o reprezentare, noi nu ne inchinam lemnului din icoana, noi cinstim Sfantul din icoana si indirect pe Dumnezeu. Si vei spune ca bine bine dar de ce nu va rugati direct lui Dumnezeu. Sfintii sunt mijlocitorii nostri catre Dumnezeu, ei avand pe pamant o viata curata, smerita, si-au dedicat intreaga viata adorarii lui Dumnezeu fapt pentru care au primit dar de la El spre a savarsi fapte minunate. Deci oare nu se cuvine ca noi ca oameni simpli si pacatosi sa cinstim icoana si sfintii. Asta e dogma ortodoxa, frumusetea ortodoxiei si oricat ar incerca altii sa ne influenteze nu veti putea.

| Mircea08 a răspuns (pentru andreas220):

Ai spus : "sfintii sunt mijlocitorii nostri catre Dumnezeu". Stiu ca asa spun preotii, dar Evanghelia spune altceva :
1 Timotei 2:5 Căci este un singur Dumnezeu şi este un singur mijlocitor între Dumnezeu şi oameni: Omul Isus Hristos,
Deci spune ca exista UN SINGUR mijlocitor intre Dumnezeu si oameni.
Ai mai spus ca "icoana este o poarta spre cer", iar eu am inteles din asta ca prin ea se poate obtine mantuirea deoarece mantuirea este singura poarta spre cer. Eu cred ca poarta spre cer este Mantuitorul :
"Aceasta este piatra cea neluata in seama de catre voi, zidarii, care a ajuns in capul unghiului; si intru nimeni altul nu este mantuirea, caci nu este sub cer un alt nume, dat intre oameni, in care trebuie sa ne mantuim noi."
(Faptele sfintilor apostoli 4/11, 12)
Scrie mai sus ca intru nimeni altul nu este mantuirea.
Nu stiu daca ai observat, eu cand am spus cate ceva am dat si un verset care sa confirme ca este adevar luat din Biblie. Da -mi si tu niste citate despre importanta icoanelor si a sfintilor.
Apropo, cunosc dogma ortodoxa, stiu cine a pus bazele acestei dogme si cine a dezvoltat-o ulterior, si stiu asta de la preotii ortodocsi care au publicat aceste informatii. Daca cineva crede in ce spun niste preoti, care in conformitate cu Evanghelia nici nu ar trebui sa existe, este liber sa o faca, dar macar nu mai spuneti ca sunteti crestini pentru ca lumea chiar crede si isi face o impresie gresita despre crestini crezand ca si crestinii adevarati sunt ca voi.

| andreas220 a răspuns (pentru Mircea08):

Intr-adevar, nimeni in afara de Iisus Hristos nu este mijlocitor inaintea Tatalui, pentru ca nimeni in afara de El nu s-a adus pe sine jertfa pentru mantuirea lumii. Deci, in afara de Hristos, nimeni nu poate mantui de pacate. Cinstind pe sfinti, insa, nu ii punem in locul lui Hristos, nici macar alaturi de El. Cand sfintii se roaga pentru noi, ei tocmai cer lui Hristos ca El sa mijloceasca mantuirea noastra. Ei cer de la Hristos mantuirea noastra. Si, in acest inteles, spunem ca mijlocesc pentru noi. Singurul care mantuieste este Hristos, iar sfintii, prin rugaciunile lor, cer mantuirea noastra, dar nu o dau ei insisi. De aceea, noi nu ne inchinam la sfinti si la ingeri ca la Dumnezeu, inchinarea pe care o aducem noi sfintilor si ingerilor este numai o cinstire (venerare), iar lui Dumnezeu ne inchinam si ii slujim cu desavarsita inchinare (adorare). Nici o umbrire sau micsorare nu se aduce slavei lui Dumnezeu prin venerarea si slujirea slugilor Lui. Mai intai, ca una este inchinarea (adorarea) pe care o aducem noi lui Dumnezeu si alta este cinstirea (venerarea) pe care o aducem noi ingerilor si sfintilor lui Dumnezeu, insusi Duhul Sfant ne indeamna sa laudam pe Dumnezeu prin sfintii Lui, zicand: "Laudati pe Domnul intru sfintii Lui" (Ps. 150, 1). Cum putem noi sa nu laudam sfintii din moment ce scrie in Biblie acest lucru? mai citeste Biblia si nu iti da cu pararea numai asa. Alte versete biblice despre sfinti si puterile de a face minuni : "Minunat este Dumnezeu intru sfintii Sai, Dumnezeul lui Israel" (Ps. 67, 36) si iarasi: "Prin sfintii care sunt pe pamantul Sau, minunata a facut Domnul toata voia intru ei" (Ps. 15, 3).
Sfanta Scriptura ne arata ca Mantuitorul Hristos, dorind ca opera Sa de mantuire adusa intregului neam omenesc sa fie cunoscuta peste veacuri si roadele ei sa fie insusite de fiecare dintre noi, Si-a ales doi­sprezece apostoli, pe care i-a luat din multimea celor care-L urmasera (Matei, 4, 18-22 si 10, 1-4; Marcu, 3, 7, 9, 14, 16-19; Lucat 6, 13-16; 9, 1-2), si mai apoi Domnul a mai ales saptezeci (si doi) pe care i-a trimis in cetatile si locurile pe unde avea sa vina El (Luca, 10, 1).



Pe acesti apostoli, Mantuitorul Hristos ii investeste cu puterea Duhului Sfant, chiar in prima zi a invierii Sale din morti, seara cand, stand in mijlocul lor, le-a zis : "Precum M-a trimis-pe Mine Tatal, va trimit si Eu pe voi... Si sufland asupra lor a zis : Luati Duh Sfant; carora veti ierta pacatele, le vor fi iertate si carora le veti tine, vor fi tinute" (Ioan, 20, 21-23). Mantuitorul le da putere si ii tri­mite in lume, precum si El a fost trimis in lume de Tatal. Asta e legat de preotii care spui tu ca nu ar trebui sa existe. Tu NU cunosti Biblia, dar ce sa cunosti dogma ortodoxa, esti sectar aia esti. Iar crestini sunt toti cei botezati in numele Sfintei Treimi. Nu ai nicio sansa cu argumentele tale fara temei.

| Mircea08 a răspuns (pentru andreas220):

De unde stii ca sfintii se roaga pentru noi?
Nu sunt sectar, mai precis nu apartin nici unei biserici, dar ai nu se discuta despre mine ci despre religii. Am inteles foarte bine tot ce scrie in Biblie, dar ma intereseaza in mod sprcial invatatura lui Hristos deoarece sunt crestin, iar un crestin nu are alta invatatura in afara de Evanghelia lui Hristos :
"Iar de învaţă cineva altă învăţătură şi nu se ţine de cuvintele cele sănătoase ale Domnului nostru Iisus Hristos şi de învăţătura cea după dreapta credinţă,
Acela e un îngâmfat, care nu ştie nimic, suferind de boala discuţiilor şi a certurilor de cuvinte, din care pornesc: ceartă, pizmă, defăimări, bănuieli viclene,"
(Epistola întâia către Timotei a Sfântului Apostol Pavel – 6/3-4)
In ce priveste preotii, e mai complicat de explicat, dar o sa incerc in cateva cuvinte sa lamuresc cate ceva :
"-Hirotonia diaconului si a preotului se face de un arhiereu. Hirotonia se face numai la Liturghia Sfantului Ioan Hrisostom si a Sfantului Vasile. "
(HIROTONIA DIACONULUI SI A PREOTULUI)
Liturghia Sfantului Vasile cel Mare - vechime si autenticitate
Sfantul Vasile cel Mare (+379), Arhiepiscop al Cezareei Capadociei, mare teolog si pastor al Bisericii, a redactat pe baza traditiei capadociene o Liturghie care a fost adoptata si la Constantinopol.

Prin urmare preotii nu sunt pusi de Dumnezeu ci sunt hirotonisiti in baza unei traditii redactate de un arhiepiscop (conducator al unei unitati teritoriale bisericesti)

"Sarguiti-va de a face toate dupa voia lui Dumnezeu, avand in frunte pe episcop ca loctiitor al lui Dumnezeu, pe preoti ca pe soborul apostolilor si pe diaconi care sunt bine placuti, care au incredintata slujirea lui Iisus Hristos".
(Sf. Ignatie, Magn. )
(HIROTONIA DIACONULUI SI A PREOTULUI)
Cum poate un om de pe pamant sa fie loctiitorul lui Dumnezeu, e greu de imaginat si de catre iubitorii de basme

Crestinii, de pe tot cuprinsul pamantului, au un singur mare preot care este capul Bisericii Crestine, si anume Domnul nostru Iisus Hristos. El este singurul care pastoreste biserica Sa, iar crestinii sunt cei care urmeaza pe Iisus, cei care urmeaza poruncile Lui
"Şi toate le-a supus sub picioarele Lui şi, mai presus de toate, L-a dat pe El cap Bisericii,"
(Epistola catre Efeseni a Sf. Apostol Pavel – 2/9)
Asta inseamna ca nu ar trebui sa existe alti preoti deoarece preotia s-a schimbat, nu mai este a levitilor ci a lui Iisus.
"Daca deci desavarsirea ar fi fost prin preotia Levitilor (caci legea s-a dat poporului pe temeiul preotiei lor ), ce nevoie mai era sa se ridice un alt preot dupa randuiala lui Melchisedec, si sa nu se zica dupa randuiala lui Aron? Iar daca preotia s-a schimbat urmeaza numaidecat si schimbarea legii."
(Epistola catre Evrei a sf. apostol Pavel – 7/11, 12)
O parte din preoti nu au recunoscut faptul ca preotia s-a schimbat, asa cum dealtfel nu l-au recunoscut nici pe Iisus ca fiind fiul lui Dumnezeu, si au ramas sa slujeasca in continuare in conformitate cu Vechiul Testament.
"Căci le mărturisesc că au râvnă pentru Dumnezeu, dar sunt fără cunoştinţă. Deoarece, necunoscând dreptatea lui Dumnezeu şi căutând să statornicească dreptatea lor, dreptăţii lui Dumnezeu ei nu s-au supus."
(Epistola către Romani a Sfântului Apostol Pavel – 10/2, 3)
Totusi o parte dintre preoti au renuntat la preotie si s-au supus credintei, facandu-se crestini
"Şi cuvântul lui Dumnezeu creştea, şi se înmulţea foarte numărul ucenicilor în Ierusalim, încă şi mulţime de preoţi se supuneau credinţei."
(Faptele Sfintilor Apostoli – 6/7)
De aceea spune Iisus "eu sunt pastorul cel bun ", ca sa faca deosebire intre El si ceilalti preoti care au ramas sa pastoreasca biserica lor asa cum au facut-o si inainte
"Eu sunt păstorul cel bun. Păstorul cel bun îşi pune sufletul pentru oile sale.
Iar cel plătit şi cel care nu este păstor, şi ale cărui oi nu sunt ale lui, vede lupul venind şi lasă oile şi fuge; şi lupul le răpeşte şi le risipeşte."
(Sfanta Evanghelie dupa Ioan – 10/11, 12)
E usor sa ne dam seama cine este pastorul platit, care de fapt nu e pastor, ale caror oi nu sunt ale lui, sau mai bine zis cine e preotul platit care nu e preot, care are ca enoriasi crestinii si care nu sunt ai lui, ci ai lui Iisus.

| andreas220 a răspuns (pentru Mircea08):

Da ce tot dai atatea citate din biblie? vrei sa imi arati ca stii sa dai copy paste sau cum e? Ceea ce spui tu despre preoti e erezie curata. Te-ai gasit tu sa spui ca preotii nu isi au rostul, preotii isi au rostul rol randuit de Dumnezeu. Daca te ajuta cu ceva iti spun ca ma trag dintr-o familie de preoti : bunic, tata, frate. Daca un preot nu implineste voia lui Dumnezeu va fi judecat la judecata, nu cataloga toti preotii la fel. Un exemplu bun : la epicleza la Sfanta Litughie painea si vinul se prefac in Trupul si Sangele Mantuitorului, iar credinciosii se impartasesc din ele cu aceeasi lingura fara sa se imbolnaveasca, iar de multe ori se scoate agnet care sta in sfantul altar ani de zile si nu putreste sau se strica. Explica asta, tu poti sa chemi Duhul Sfant sa faci asa ceva? Iti raspund eu NU poti asa ceva. inca un lucru leagt de sfinti : cum explici neputrezirea corpului sfintilor? Iti spun eu Nu poti, e minune Dumnezeiasca, asa ca mai bine ne-am opri aici, am intrat in ziua liturgica de duminica si nu vreau sa pacatuiesc. Mai bine maine ai merge la biserica si te-ai ruga, ai primi ajutor si rezolvare la probleme cu siguranta. Dea ţie Domnul după inima ta!

| Mircea08 a răspuns (pentru andreas220):

Trebuia sa spui de la inceput ca te tragi dintr-o familie de preoti, ca imi dadeam seama de ce adevarul te infurie asa tare.
...O seara placuta!

| andreas220 a răspuns (pentru Mircea08):

Adevarul cel pe care il spun eu, nu ereziile tale.

| Mircea08 a răspuns (pentru andreas220):

Adevarul este cuvantul lui Dumnezeu nu parerile tale. Am vazut insa ca ai facut observatia ca dau prea multe citate, probabil ca te cam supara faptul ca unii oameni cunosc adevarul si nu mai inghit minciunile preotilor. Erezie este indepartarea de la cuvantul mantuitorului, cum ar fi sf. traditie, cugetarile unor preoti numiti sf. parinti si alte inventii de ale voastre.