| SweetSacrifice a întrebat:

Predaea disciplinei "religie" ar trebui sa fie in deplin acord cu principiul laicitatii si sa fie predata dintr-o perspectiva stiintifica echidistanta confesional.Voi ce parere aveti? Religia sa fie predata ca o disciplina descriptiva sau ca una hermeneutica?

15 răspunsuri:
| EmaS a răspuns:

Da,mi se pare corect ca elevii sa cunoasca toate religiile si sa aiba libertatea de a alege.

| ΟρθόδοξηΠίστη a răspuns:

Majoritatea decide.
In Romania 90% din populatie sunt crestin-ortodocsi.

| costis a răspuns:

Numai ca la noi numarul de credinciosi nu-i "echidistant".

| WhatheWow a răspuns:

Dacă am scos Religia din Biserică și-am băgat-o în școli înseamnă că manipularea are efect.

| besleaganicolaecosmin a răspuns:

Vrei sa vina rabinul la o ora de religie, la alta pastorul de la alte culte, care o sa fie perceptia elevilor? Oricum se vrea ca omul nou sa fie ca un robot

| RAY a răspuns:

Asta nu se va intampla creduli trebuie sa mai trebuie sa imbogateasca bor si asa bogata dar niciodata nu-i de ajuns mereu e loc de mai mult, indoctrinarea religioasa incepe de la parinti de mic apoi incepand de la gradinita pana termini liceul vei vi indoctrinat tot mai mult,in manualele de religie scrie sa nu ai prieteni care nu sunt de religia ta =religia naste ura,violenta, cele mai multe crime au fost comise in numele religiei, o tara saraca ca Romania va avea mereu majoritatea teista,saracia,necazurile, bolile, nervi, stresul te impinge spre religie
, divinitate care isi ofera o speranta, baza religiei este speranta

| HueyFreeman a răspuns (pentru ΟρθόδοξηΠίστη):

Sa-ti amintesc ca Romania este un stat laic?

| Thunderstruck a răspuns (pentru HueyFreeman):

Pentru oamenii de genul lui Marius, Romania e un stat ortodox doar datorita faptului ca 90% din noi am fost declarati astfel la recensamant...Trist.

| milan9 a răspuns:

"Echidistanţialitatea confesională" este compensată prin faptul că fiecare cult îşi are proprii profesori de religie.

Şi oricum, în cadrul acestor ore, din câte ştiu, majoritatea temelor sunt teme generale (de genul "Libertate şi responsabilitate", etc...), existând suficiente lecţii speciale dedicate atât altor religii (necreştine), precum şi altor culte din cadrul creştinismului.

Punctul de vedere de bază este cel al cultului din care fac parte şi elevii participanţi, specificându-se în acelaşi timp, suficient de obiectiv, cauzele diferenţierilor care apar în domeniul specificului cultelor.

| MMihai a răspuns:

Religia ar trebui eliminată ca disciplină în școală!

| EmaS a răspuns (pentru MMihai):

De ce?

| milan9 a răspuns (pentru MMihai):

Vrând probabil să fie înlocuită cu modelul educativ al filmelor americane (fără contrapondere în privinţa valorilor morale- pentru. că la religie mai mult se discută chestiuni de morală decât orice altceva), sau cu vreo doctrină fascistă?

La vârsta matale, ai prins ceva ore de socialism ştiinţific, nu? Cu siguranţă erau foarte interesante, şi au rămas constructive cred... happy

| Jardelin a răspuns:

I-ai bagat in ceata cu "perspectiva stiintifica echidistanta confesional", "disciplina descriptiva" si "hermeneutica"!

| relian a răspuns:

Eu sint pentru eliminarea religiei din scoli.Asta e cea mai mare magarie sa indoctrinezi copii de mici.Este masluiala pe fata intre guvernanti si biserica.Lsa omul sa aleaga atunci cind este matur ce vrea, sau daca vrea sa imbratiseze o religie, nul indopa cu timpenii de cind este mic.Bisericile nu mai au putere si cauta acum alte metode de asi aduna clientii.RUSINE.Si ce e mai naspa e ca noi ne lasam dusi de niste oameni fara nici o gindire, de oameni ai bisericii care doar dupa bani umbla.Nu avem nevoie de biserica sau de religie ca sa traim.Sa invatam doar ce este necesar in viata si astfel de activitati sa le alegem atunci cind sintem maturi.

| milan9 a răspuns:

Pe lângă faptul că oricine are nevoie de o învăţătură morală, se face abstracţie de rolul tuturor factorilor de educaţie, se "lucrează" la diminuarea importanţei lor, probabil după modelul american (în care familia nu-şi mai poate educa nici minimal proprii copii fără teama de a fi decăzuţi din drepturile părinteşti)!

Prezenţa spiritualităţii în şcoală este una absolut necesară în condiţiile avalanşei de provocări ale imoralităţii, viciilor în general, ale pierderii valorilor umane şi orientării benefice în viaţă, ale pierderii interesului pentru asumare de responsabilităţi în viaţă, etc...

Se mai pierde uşor din vedere şi faptul că începutul învăţământului în fiecare din cele trei Principate Româneşti a început în spaţiul moral al Bisericii, al mănăstirilor şi a continuat în cadrul unor şcoli ridicate prin grija directă a marilor ierarhi ai acelor vremuri: Veniamin Costache, Dosoftei, Antim Ivireanu, Andrei Şaguna. Numai ultimul dintre ei a ridicat prin iniţiativa proprie peste 400 de şcoli în Transilvania...