anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Sa traiti! In BIBLIE este interzis sa mananci carne de gaina sau cocos?

Răspuns Câştigător
| TrăieşteClipa a răspuns:

Nu este interzis.
Porcul este interzis, crestinii au rastalmacit cateva verseta ca sa poata manca si porc.
Faptul ca prevederile legii sanitare se afla in carti ca Geneza, Leviticul sau Deuteronomul, nu trebuie sa fie un impediment pentru crestinii de azi care le considera ca au fost date doar evreilor. Aceste prevederi au existat inca de la caderea in pacat a primilor oameni si le regasim pe primele pagini ale Bibliei, inainte de a se fi nascut primul evreu sau ismaelit. Ele au fost date, asemenea Sabatului zilei a saptea si asemenea tuturor prevederilor Legii morale, intregii omeniri din toate timpurile, inclusiv pentru crestinii mileniului trei.

24 răspunsuri:
| doctorandus a răspuns:

Este, dar doar daca o mananci impreuna cu lactate.

| anonim_4396 explică (pentru doctorandus):

Nu am inteles...adica daca mananci carnea de gaina impreuna cu lapte este pacat?

| danay72 a răspuns:

Nu este interzis. De fapt, poți sa mănânci orice fel de carne.Petru a avut o viziune în care i s-a zis ca poate manca orice fel de carne. Fapte 10:10-16

| Holiday a răspuns:

Daca ai o Biblie destul de mare poti manca si in ea, nu e interzis. In general preferam sa mancam la masa orice nu doar gaina, dar daca tii neaparat poti manca si in biblie...

| vocea a răspuns:

Nu este interzis.

anonim_4396
| anonim_4396 explică:

In biblie sunt interzise multe pentru cine pune botul la ce scrie in ea. Poti manca absolut orice vrei.

anonim_4396
| anonim_4396 explică:

Iata ce spune Sfantul Apostol Pavel:

I Corinteni 10:25 "Mancati tot ce se vinde in macelarie, fara sa intrebati nimic pentru cugetul vostru."

Prin urmare, poti manca linistit carne de gaina, cocos si chiar de porc, fiindca nu incalci legea harului si adevarului, adica Legea lui Hristos.

Interzicerile alimentare erau doar sub legea lui Moise si doar pentru evrei, care nu mai sunt valabile in crestinism.
Cele ce Dumnezeu a curatit, omul sa nu le numeasca spurcat!

| Florin9Florin9 a răspuns:

Nu. Poți mânca orice fel de mâncare(dacă nu postești).

| CinevaAnonimă a răspuns:

Nu. Este pacat doar daca o mananci in post.

| CosminCD a răspuns:

Salutare! Conform Bibliei, carnea de găină sau de cocoș este „curată", adică se poate consuma. Nu se consumă păsările de pradă, cele care mănâncă mortăciuni şi cele care mănâncă peşte. (Leviticul 11:13-20). În acest pasaj biblic se găsesc păsările „necurate", care nu se consumă...Nu sunt menționate toate păsările care nu se pot mânca. Biblia spune că nu se poate mânca un anumit tip, apoi urmează expresia „și nici cei din neamul lui" - adică toţi membrii tipului de bază, dintre care numai unul este numit...

| Florin9Florin9 a răspuns (pentru CosminCD):

Creștinii nu sunt sub legea vechiului testament deci pot mânca orice (legea se aplică iudeilor), dacă nu ești creștin îți înțeleg răspunsul.

| CosminCD a răspuns (pentru Florin9Florin9):

Florin, eu sunt crestin. Ma ghidez dupa ce spune in Scriptura. Scriptura nu afirma ca legea din VT (aici includ legea sanitara, cele 10 porunci, legile sociale) sunt valabile doar pentru iudei. Cand Dumnezeu da o lege, nu o da doar pentru o categorie de oameni.

| Florin9Florin9 a răspuns (pentru CosminCD):

Spune-mi te rog ce confesiune ai (adică dacă ești ortodox, catolic sau protestant ) și îți voi oferi un răspuns.

| Florin9Florin9 a răspuns (pentru CosminCD):

Citește răspunsul lui romario1 e foarte corect (unele legi din vechiul testament se aplică și creștinilor, eu am vrut să spun că în cazul mâncării nu se mai aplică)

| iurii75 a răspuns (pentru CosminCD):

"Cand Dumnezeu da o lege, nu o da doar pentru o categorie de oameni." Ce părere ai - legea mozaică ( legea dată israeliţilor de Dumnezeu prin Moise), este valabilă şi pentru creştini?

| CosminCD a răspuns (pentru Florin9Florin9):

Nu știu dacă este relevant cdin ce confesiune fac parte. Pentru că Biblia este la fel pentru toți oamenii. Sunt protestant...

| CosminCD a răspuns (pentru iurii75):

Depinde ce înțelegem prin „lege".
În calitate de conducător ales de Dumnezeu, Moise a primit mai multe feluri de legi, unele având caracter veșnic, altele limitat.
Dacă ne referim la legile (ritualurile) și ceremoniile jertfelor, acestea nu mai au valabilitate. Oare de ce? le-a șters cineva? Nu...nu mai sunt valabile pentru că Hristos le-a împlinit prin jertfa de pe cruce. Dacă ne referim la legile acestea, la legile jertfelor și ritualurilor (ceremoniale), ele nu mai sunt valabile, Isus le-a împlinit.
Dacă ne referim la legile civile, sanitare, Legea morală, acestea sunt veșnice.
P.S.: E bine să facem diferența între noul legământ (făcut cu poporul Israel - de la Sinai) și vechiul legământ (sângele lui Isus - Golgota)

Dacă în vechiul legământ erau niște legi, atunci Isus trebuia să ofere creștinilor alte legi noi. Dar Însuși Isus spune: Matei 5:17  „Să nu credeţi că am venit să stric Legea sau Proorocii; am venit nu să stric, ci să împlinesc."

| Florin9Florin9 a răspuns (pentru CosminCD):

Păi la ortodocși și catolici poți mânca orice (protestanții au niște idei proprii uneori).

| iurii75 a răspuns (pentru CosminCD):

Este legea lui Moise împărţită în una ceremonială şi una morală?
Dacă da pe ce dovezi biblice te bazezi?
" E bine să facem diferența între noul legământ (făcut cu poporul Israel - de la Sinai) și vechiul legământ (sângele lui Isus - Golgota) " -happy probabil în grabă ai încurcat puţin.

| CosminCD a răspuns (pentru iurii75):

Logic vorbind, niciuna nu este legea lui Moise. Moise nu a dat nicio lege. Dumnezeu a dat toate legile, prin Moise, dar a rămas ca fiind „legea lui Moise" pentru că el era omul lui Dumnezeu.
Legat de cele două legăminte, hmmm....nu știu unde m-am încurcat? happy Spuneam că este bine să facem diferența pentru că unii încurcă Legea morală a lui Dumnezeu (cele 10 porunci), așa cum este numită de către teologi și comentatori și legea ceremonială. Și afirmă că acestea nu mai există.
Uite cum prezintă Biblia cele două legi:
Legea morala
- sau Legea lui Dumnezeu ( Romani 7, 22.25; 1 Corinteni 9, 21 )

- A existat înainte de Sinai ( Geneza 4, 6.7; 2,2.3; Romani 2, 14 )

- A fost scrisă chiar de Dumnezeu pe table de piatră ( Exod 31, 18; Deuteronom 10, 1-5 )

- A fost pastrată în chivot ( Deuteronom 10, 5 )

- Prescrie omului datorii morale și veșnice ( Romani 13, 8-10; Matei 22, 36-40 )
- Este o lege veșnică, neschimbătoare ( Matei 5, 17; Evrei 8, 10; Psalm 89, 35 )

- Și este desăvârșită ( Psalm 19, 8 )

Apoi, legea ceremonială
- este numită (așa cum spuneam) și legea lui Moise ( Luca 2, 22; 24, 44; Fapte 13, 39; 15, 5; Evrei 10, 28 )

- A fost dată după Sinai ( Exod 24, 3.4; Galateni 3, 17 )

- A fost scrisă de Moise pe un sul ( Deuteronom 31, 24; Ioan 1, 17 ) - Moise ca reprezentat al poporului în fața lui Dumnezeu, avea această datorie.

- A fost păstrată și așezată lângă chivot ( Deuteronom 31, 24-26 )

- Prescrie datorii ceremoniale temporare ( Evrei 10, 1-8; 7,28; Galateni 5, 2.3 ) - toate acestea arătau spre Hristos care avea să ia locul mieilor ca jertfă supremă (Ioan 3:16)

- Este o lege temporară, valabilă până la venirea lui Mesia ( Coloseni 2, 14.16.17; Efeseni 2, 15; Galateni 3, 10 )

- Este o lege care nu a adus desăvârșirea ( Evrei 10, 1; 7, 16-19 )

Am scris cam mult, dar să nu uităm de Ieremia 31:31-33 - Dumnezeu vorbește aici despre legământul nou care dorește să-l facă.

Ar mai fi de adăugat...happy

| CosminCD a răspuns (pentru Florin9Florin9):

Florin, am citit comentariul lui romario1, care mi-a interzis să dau un răspuns comentariului său happy
Am studiat pasajul acesta unde se află și versetul 25...
Unul dintre principiile de interpretare a Bibliei este studierea unui text sau a unei afirmații în contextul în care apare în Cuvântul lui Dumnezeu. Să nu uităm că la început, când au fost scrise Scripturile, nu exista împărțirea pe capitole și versete.
A extrage un text din contextul lui ne poate conduce spre o concluzie greșită.
De aceea, haideți să citim tot capitolul 10 pentru înelegere corectă.

După ce am citit, observăm subiectul abordat de apostolul Pavel. Pasajul complet în care introducem și versetul 25 este 1 Corinteni 10, 18-33. Observăm că Pavel nu are în vedere nici animalele curate, nici pe cele necurate, ci este un alt subiect pe care îl abordează: carnea jertfită idolilor. Chiar în capitolul 8 mai este construită această idee.

Deci care era problema? În Corint existau evrei necreștini care încă jertfeau vite, iar carnea acestora era vândută în piață. Atunci când este vorba de jertfe aduse fie lui Dumnezeu, fie zeilor păgâni, trebuie să ținem cont de relatarea din Fapte 14, 8-15, care spune că preoții lui Jupiter au adus ca jertfă tauri, deci tot animale curate din punct de vedere biblic.

Problema pe care vrea Pavel să o abordeze este legată de conștiința unor creștini care se abțineau de la consumul cărnii curate în momentul în care ei aflau că acel animal fusese jertfit idolilor.
În 1 Corinteni 8 el explică faptul că „un idol este totuna cu nimic" ( 1 Corinteni 8, 4 ) și „nu carnea ne face pe noi placuți lui Dumnezeu; nu câștigăm nimic dacă mâncăm din ea și nu pierdem nimic dacă nu mâncăm" ( vers. 8 ).

Pavel doreste ca acei creștini să nu se lase afectați de probleme atât de minore cum este cea legată de carnea unor animale jertfite idolilor. El îi îndeamnă pe credincioși să mănânce "tot ce se vinde pe piață", fără să-și facă probleme de conștiință legat de aceasta.

Oare dacă Pavel i-ar fi îndemnat pe creștini să mănânce și carne din animalele necurate, nu ar fi existat o reacție de opoziție din partea evreilor creștini care făceau și ei parte din comunitatea din Corint? Cu siguranta că s-ar fi opus și l-ar fi acuzat pe apostol de erezie. Dar acest lucru nu s-a întâmplat și dovedește că au înțeles spusele lui Pavel, spre deosebire de multi crestini din zilele noastre care le răstălmăcesc aceste lucruri...și nu e bine.

Animalele a caror carne a fost nesănătoasă (necurată) în timpurile Vechiului Testament au ramas aceleași. Dacă pentru oamenii de acum câteva mii de ani era nesănatos să le consume, de ce ar fi sănătos pentru noi să le consumăm?

So, ca și concluzie a acestui pasaj: nu se abordează problema mâncării animalelor necurate. Aici se vorbește despre animalele curate.
Dumnezeu priveşte la inimă şi ia notă de gândurile şi motivele care determină acţiunile oamenilor. Dumnezeu nu face ca favoarea Lui să depindă de lucruri lipsite de importanţă ca mâncarea, sau abținerea de alimente jertfite idolilor. Închinarea bine primită înaintea lui Dumnezeu nu se concentrează la lucruri de felul acesta; ea este mult mai spirituală.

| iurii75 a răspuns (pentru CosminCD):

Hmm. Interesant. Şi chiar cu ultima parte sunt de acord în general. Totuşi. Cred că putem avea încredere în Fiul lui Dumnezeu. Deci - A lăsat Isus să se înţeleagă că Legea era formată din două părţi distincte, una „ceremonială" şi alta „morală"?
Mat. 5:17, 21, 23, 27, 31, 38: „Să nu credeţi că am venit să desfiinţez Legea sau Profeţii. N-am venit să desfiinţez, ci să împlinesc". Observă acum la ce porunci a făcut Isus referire în continuare: „Aţi auzit că li s-a zis celor din vechime: «Să nu ucizi [Ex. 20:13; porunca a şasea]» Dacă îţi aduci darul la altar [Deut. 16:16, 17; nu făcea parte din cele Zece Porunci] Aţi auzit că s-a zis: «Să nu comiţi adulter [Ex. 20:14; porunca a şaptea]» De asemenea, s-a zis: «Cine divorţează de soţia lui să-i dea un certificat de divorţ [Deut. 24:1; nu făcea parte din cele Zece Porunci]». Aţi auzit că s-a zis: «Ochi pentru ochi şi dinte pentru dinte [Ex. 21:23–25; nu făcea parte din cele Zece Porunci]»". (Aşadar, Isus n-a făcut nicio diferenţă între cele Zece Porunci şi celelalte cerinţe ale Legii. Ar trebui oare ca noi să procedăm altfel?)
Când Isus a fost întrebat: „Învăţătorule, care este cea mai mare poruncă din Lege?", a separat el cele Zece Porunci de restul Legii? Nu, ci a spus: „«Să-l iubeşti pe Iehova, Dumnezeul tău, cu toată inima ta, cu tot sufletul tău şi cu toată mintea ta». Aceasta este cea mai mare şi cea dintâi poruncă. A doua, asemenea ei, este: «Să-l iubeşti pe aproapele tău ca pe tine însuţi». De aceste două porunci depind toată Legea şi Profeţii" (Mat. 22:35–40). Dacă unii rămân ataşaţi de cele Zece Porunci (Deut. 5:6–21), afirmând că acestea sunt obligatorii pentru creştini, iar celelalte nu, oare nu resping ei ceea ce a zis Isus (citând din Deut. 6:5; Lev. 19:18) despre cele mai mari porunci?
De asemanea când Biblia vorbeşte despre abolirea Legii mozaice, se referă ea în mod explicit şi la cele Zece Porunci?
Rom. 7:6, 7: „Dar acum am fost eliberaţi de sub Lege, fiindcă am murit faţă de cea care ne ţinea legaţi... Ce vom spune deci? Este Legea păcat? Nicidecum! De fapt, n-aş fi cunoscut păcatul dacă n-ar fi fost Legea. De exemplu, n-aş fi cunoscut pofta dacă Legea n-ar fi zis: «Să nu pofteşti»". (Aşadar, imediat după ce a scris că evreii deveniţi creştini erau „eliberaţi de sub Lege", ce exemplu din Lege a citat Pavel? Porunca a zecea. Astfel, el a arătat că aceasta făcea parte din Legea de sub care fuseseră eliberaţi.)
2 Cor. 3:7–11: „Dacă acel cod care aduce moartea, gravat cu litere pe pietre, a fost plin de glorie, astfel că fiii lui Israel nu puteau să-şi aţintească privirile asupra feţei lui Moise din cauza gloriei feţei lui, o glorie care trebuia să fie desfiinţată, cum nu ar fi plin de o glorie cu mult mai mare spiritul acordat creştinilor? Căci, dacă ceea ce trebuia să fie desfiinţat a fost plin de glorie când a fost introdus, cu atât mai mult avea să fie plin de glorie ceea ce rămâne". (Aici se vorbeşte despre un cod „gravat cu litere pe pietre" şi se spune că „fiii lui Israel nu puteau să-şi aţintească privirile asupra feţei lui Moise" când li s-a dat acest cod. La ce se face referire? În Exodul 34:1, 28–30 se arată că este vorba despre cele Zece Porunci; acestea erau poruncile gravate pe piatră. Evident, ele fac parte din ceea ce „trebuia să fie desfiinţat", aşa cum reiese din acest pasaj scriptural.)
Desigur, abolirea Legii mozaice, inclusiv a celor Zece Porunci, nu înseamnă înlăturarea oricărei restricţii morale! Multe dintre normele morale cuprinse în cele Zece Porunci au fost repetate în cărţile inspirate ale Scripturilor greceşti creştine. (Însă Legea referitoare la sabat n-a fost repetată. şi nici cea referitoare la animalele ce pot fi consumate.)

| Florin9Florin9 a răspuns (pentru CosminCD):

Dar despre versetul care spune : ceea ce Dumnezeu a curățat tu să nu numești spurcat, ce părere ai?(acolo contextul se referă la animale necurate).

Întrebări similare