anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

V-ați intrebat vreodată de ce...

... dacă Dumnezeu e atât de perfect, bun, drept și sfânt, mai tolerează incă toată răutatea umană din lume?


Mereu ne punem intrebarea referitoare la contrastul dintre natura iubitoare a lui Dumnezeu și suferința incomensurabilă care există in lume. Dar poate toată suferința și durerea acesta e tocmai consecința indepărtării noastre de El. Pentru că ne-a dat dreptul de a o face.

Vizionați, vă rog. Foarte interesantă perspectiva (durează un minut și 19 secunde video-ul) :
http://www.youtube.com/watch?v=HvhGeNzdRZA

18 răspunsuri:
| Filip23 a răspuns:

Cred ca o tolereaza aici ca sa avem o atitudine si sa vedem cum e cand ne departam de El.

| RAY a răspuns:

Daca nu exista

| anonim_4396 explică (pentru RAY):

Asta e altă mare intrebare. Și e pentru altă dată.

Deocamdată, ambele intrebări luate in discuție de mine pornesc de la ipotetica prezumție că Dumnezeu există.
Am vrut să propun un alt unghi din care să privim lucrurile când ne punem intrebări vizavi de natura caracterului Dumnezeului creștin.

| RAY a răspuns (pentru anonim_4396):

A porni spre o premiza inseamna sa poti dovedi, astfel de loveste de a fi o pers care afirma, afirmati nefindate, o pers de neincredere

| RAY a răspuns (pentru anonim_4396):

Daca tu stii ca dumnezeu exista, chiar in raspunsul tau este si raspunsul la asa zisa intrebare, nu te asteti la cineva sasi contrazica ideiile, daca tu intrebi/raspunzi ce logica are sa pui pe TPU intrebarea?

| anonim_4396 explică (pentru RAY):

Nu-nțelegi. Hai să clarificăm.

Noi aici dezbatem caracterul Dumnezeului din Biblie. Dacă El există ori ba, e o cu totul altă poveste. Cert e că o entitate divină (Dumnezeu) e descrisă intr-un anumit mod in cartea aia. Iar noi o analizăm.

Ateii de pe TPU, și nu numai (care evident nu cred in divinitate) pun de mii de ori intrebarea,, De ce este atâta suferință in lume, dacă Dumnezeu există și e iubitor?''
Facând astfel, ei pornesc o discuție despre caracterul Dumnezeului creștin. Chiar dacă ei NU cred că El există. Și nici nu e nevoie să creadă. Analizează, in esență, un personaj biblic, dacă vrei.
Bun?

Acum, ce am incercat eu să fac a fost să ofer o altă perspectivă asupra acestui aspect al lumii in care trăim, și al modul in care ne raportăm la Dumnezeul ăsta iubitor (așa cum e descris in Biblie) având in vedere problema suferinței umane, care e incontestabilă, reală. Am vrut să incerc să pun intrebarea altfel, intrebare care vizează Dumnezeul descris in Biblie (indiferent dacă El e real sau nu).

Este intr-adevăr suferința umană in contrast cu existența unui Dumnezeu iubitor?
SAU punem noi intrebările greșit?

| RAY a răspuns (pentru anonim_4396):

Tu stii raspunsurile la toate intrebarile, bye

| iKronstadt a răspuns (pentru anonim_4396):

L-ai incuiat pe bietul raymusic22tm laughing Mai, si el cauta raspunsuri. Dar... chiar daca le afla, nu prea le intelege happy

| Darkmagic a răspuns:

Doua cuvinte:
"Liberul arbitru".
In cea mai simpla forma, asa ai un raspuns. Liberul arbitru ne-a fost lasat de Dumnezeu, dar trebuie sa stii ca nu a fost intotdeauna asa.
Dumnezeul Vechiului Testament era gelos si oarecum inflexibil, pana cand religia, prin Noul Testament, a capatat valente universale, in sensul ca nu se mai adresa numai poporului evreu.
De ce "tolereaza" rautatea?
Un alt raspuns ar fi: Pentru ca lumea se curata prin suferinta.
Orice religie o sa studiezi, ai sa observi ca e cladita pe o oarecare doza de suferinta. E daca vrei, o CONDITIE pentru a te ridica...
Cine de aici crede in Iisus spre exemplu, stie cat au durat, in ce au constat suferintele sale, si pentru cine le-a dus...
Ar fi putut sa indeparteze de El tot acel chin, cu un simplu gest, fiind Fiul lui Dumnezeu?
Cred ca raspunsul e unul singur... happy
Nu a facut-o, pentru ca ma repet, omul, se curata si se ridica, prin suferinta.
E o chestiune general valabila si se aplica intregii societati umane.
Fericirea si bunastarea duc invariabil mai devreme sau mai tarziu la crize. Economice, financiare, numiti-le cum vreti, ele s-au instalat DUPA perioade de prosperitate, la fel cum, "in oglinda", a fost nevoie de razboaie devastatoare pentru ca omenirea sa evolueze in salturi, cel mai inalt grafic de dezvoltare al natiunilor se vede dupa un conflict major, cred ca e de acord toata lumea cu asta... happy
Prin urmare, Dumnezeu nu obliga pe nimeni sa creada in El si sa-i respecte poruncile, asta e alegerea fiecaruia, el ne-a lasat liberul arbitru, putem face bine sau rau, ne luam si plata in functie de actiunile noastre...

| anonim_4396 explică (pentru Darkmagic):

După cum ințeleg eu Evanghelia,
Isus a murit in primul rând din dragoste pentru omenire, cu scopul de a o răscumpăra din păcatul in care a ales să cadă și din care era incapabil să iasă pe cont propriu.
Nu a murit pentru că omul se curăță, crește spiritual și se maturizează din p.d.v. psihologic prin suferință. Chiar dacă acest lucru e perfect adevărat.
Și oricum, toată suferința din lume nu poate curăța noroiul de pe cămășile sufletelor noastre inaintea divinității. Dacă ar fi așa, ne-am converti cu toții la budism. N-ar mai fi nevoie de jertfă sfântă. Dar numai sângele SFÂNT poate nu doar acoperi, ci și șterge, uita, și arunca in abisul uitării orice păcat, orice necurăție.

Trebuie să mărturisesc că mi se părea la un moment dat sadic din partea lui Dumnezeu să creeze un așa,, sistem'', in care nu putem crește ca ființe umane, nu putem evolua psihic și spiritual, nu putem ajunge la adevărata implinire, de fapt, decât prin suferință. Paradoxal, inima umană trebuie zdrobită pentru a putea fi intregită. That's how it goes. Și se merită din plin zdrobirea. Insă din păcate, mulți se răzvrătesc, nu dețin capacitatea de a privi in ansamblu, iși văd doar suferința de aici și acum. Și ridică pumnul către cer.
De asta nu cred că avem dreptul să judecăm ce face Dumnezeu. Pentru că suntem limitați. Vedem un punctuleț negru dintr-o operă de artă, dintr-un tablou frumos, policrom.
Spre exemplu...Holocaustul. In viziunea noastră evident limitată, nu putem vedea nimic bun in el. Da, sună groaznic și insăși incercarea de a face așa ceva. INSĂ Dumnezeu deține omnisciența, el vede toată istoria inaintea ochilor Lui. Și ceva imi spune că atunci când ne-o va impărtăși, și când o vom vedea in integralitatea ei, vom fi uimiți de ingeniozitatea și splendoarea ei. Și totul va avea sens. Toată suferința, toată nedreptatea, toată indiferența, toată tandrețea, toată grija, toată iubirea. Cumva, e bine așa cum e.

Slavă cerului că NU mai trebuie să ne luăm plata pentru acțiunile noastre, Darkmagic. Tocmai pentru asta a murit Isus. A plătit El sancțiunea noastră. Ne-a grațiat. Ne-a achitat.

Și incă ceva, nu cred că Dumnezeu insuși s-a schimbat. El e eminamente (

| Darkmagic a răspuns (pentru anonim_4396):

Intelegi bine Evanghelia dar iti scapa ceva, (e tot in Evanghelie).
Dupa rastignire, Mantuitorul s-a pogorat in Iad, si a rascumparat de acolo toate sufletele, de la Adam si pana la cei decedati in acea zi, deci, pana la cea de-a Doua venire a lui Iisus, pana la urmatoarea Judecata, avem din nou liberul arbitru sa ne alegem calea...
Pana la urma, binele si raul fac parte din natura umana, numai necuvantatoarele nu sunt rele... Daca Dumnezeu ar fi luat raul de pe pamant, poate n-am mai fii atat de...umani. happy

| anonim_4396 explică (pentru Darkmagic):

Partea asta nu o mai ințeleg. M-am pierdut. E destul de cețos. Dar o să studiez acest aspect.

Umanitatea de care vorbești tu, e definită de căderea omului in păcat. Pentru că știi, nu așa a fost omul intenționat să fie. Dar, având liberul arbitru, omul a ales să aducă răul in lume, trasând astfel inceputul unei altfel de,, umanități'', una nefirească de fapt.

Uite. Ce frumos:
http://www.youtube.com/watch?v=zJvqmhGs1Y8&feature=related

| Darkmagic a răspuns (pentru anonim_4396):

happy O cunosc, e in playlist-ul tau.

N-as numi-o chiar "cadere in pacat". happy
E doar "nenorocita" de Cunoastere...
"Intentia" de care vorbesti tu e tot liberul arbitru, pentru ca altfel de avea alte intentii, Creatorul ar fi scos pur si simplu "Marul" acela din gradina si ramaneam la stadiul de "necuvantatori".

| anonim_4396 explică (pentru Darkmagic):

Ce fascinantă e, intr-adevăr, partea asta a Bibliei.

Nu o pot rumega foarte limpede acum. Dar când am spus,, intenție'' mă refeream la un...ideal, să spun așa, uman. Cum am fost meniți și creați să fim de fapt. Cum ne-ar fi cel mai bine, cum am fi cu adevărat impliniți și fericiți de fapt.

Dar nu, nimic nu putea fi posibil fără liberul arbitru. Natura dragostei insăși il impune. Fără el, am fost niște androizi programați și,, necuvântători''.
Oare... căderea noastră a fost oarecum...necesară?
Da, cred că așa a fost și a trebuit să fie. Nu se putea altfel.

| anonim_4396 explică (pentru Darkmagic):

Incă ceva. Nu cred că Dumnezeu insuşi s-a schimbat. Dumnezeul Vechiului Testament e acelaşi Dumnezeu al Noului Testament.
El e (de la tine am invăţat termenul) eminamente imuabil. Dacă s-a schimbat cineva in toată ecuaţia, cred că acela e omul. Poate tot ce a făcut Dumnezeu a fost să adopte o altă abordare in raportarea la umanitate. Ca un părinte cu copilul său, care se comportă diferit cu acesta când are 18 ani faţă de cum il trata când avea 5.

Şi cum adică liberul arbitru nu e dintotdeauna? Acesta există de la geneza genezelor, altfel Adam şi Eva nu mai ar fi avut ce alegere să facă.

| Powerrrrrr a răspuns:

Se pare ca unii nu vor sa gadeasca problema. Treaba lor.
Plecam de la ipoteza ca Dumnezeu e perfect pentru ca asa ni se spune de mici. In biblie El este caracterizat ca fiind bun, drept etc. dar asta nu inseamna ca nu poate fi rau in acelasi timp. Omul a fost facut de Dumnezeu dupa felul si asemarea Sa, deci putem spune invers, ca Dumnezeu e asemanator omului. Nu stiu daca ai observat, dar omul e un paradox; e bun si rau in acelasi timp. De aici rezulta ca Dumnezeu e bun si rau in acelasi timp, ca are emotii si judecata (perfecta); oricat de bun ar fi El, poarta o rautate pe masura.
Nu ma intelege gresit, nu-l privi pe Dumnezeu ca pe un criminal acum... Totul depinde de ceea reprezinta binele si raul pentru tine. Imagineaza-ti o lume fara "bine" si una fara niciun "rau". Lumea buna... cum naiba ar arata? oricum ai privi lucrurile, curcubeele, unicornii si oamenii politicosi, ascultatori, binecuvantatori etc. nu sunt destul ca sa faca lumea perfecta. Despre lumea "rea" nici nu cred ca mai are rost sa vorbesc.
Ideea e ca intr-o lume perfecta trebuie sa existe deopotriva bine si rau. Daca nu ar exista rau, atunci ce ar putea fi considerat bun? individualitatea lucrurilor e data de contrastul dintre cele doua "forte".
Un lucru in care filozofi mari credeau e sabia cu doua taisuri a ratiunii. Daca nu ai ratiune, nu alegi intre "rau" si "bine"; nici nu stiu daca exista asa ceva fara ratiune. Omul insa are ratiune si se pare ca e singura fiinta cu aceasta calitate. Deci de la om vine si rau si binele. El are acea responsabilitate de a alege intre ele. Perfectiunea sta in alegerea corecta.
Dar acum vine alta intrebare: ce naiba sunt binele si rau? Din moment ce fiecare are propria lui viziune despre viata, are si opinii diferite despre bine si rau intr-o oarecare masura. Exista, probabil, bine si rau obiective daca prin bine intelegi sa-i oferi cuiva ajutor si prin rau sa ranesti pe cineva. Nu toata lumea poate insa privi in acelasi fel. Pentru asta ai nevoie de o anumita educatie. De unde sa stie un copil care nu a vazut lumina zilei ca nu e bine sa bagi cutitul in cineva? dar daca ar fi educati sa bage cutitul in cineva? Complicata treaba.
Mi-am exprimat idee ca intr-o lume perfecta trebuie sa existe si bine si rau, dar am uitat sa spun ca in primul rand trebui sa existe libertatea de a alege intre ele. Fara libertatea de a alege intre bine si rau nu te poti deosebi de ceilalti oameni.
Dumnezeu ne-a lasat liberi sa alegem pentru ca, cred eu, asa e cel mai bine. E in natura noastra sa fim liberi. Ti-l poti imagina pe Dumnezeu sa nu fie liber? Dumnezeu ar trebui sa fie perfect, ceea ce ma face sa ma intreb: Oare cum vede Dumnezeu perfectiunea?

| Silkroad a răspuns:

Dumnezeu fiind iubire, e si indelung rabdator. Iar rautatea si faradelegea din jur ii smintesc pe cei lipsiti de iubire si-i fac sa dea frau liber patimilor si egoismului lor. Astfel, cele ascunse se vor vadi: cei care aici petrec, se ghiftuiesc si rad, la sfarsit vor plange. E o vorba mare romaneasca: Cine rade la urma, rade mai bine... Dar cei cu inima curata se vor scarbi de ce vad in jur si vor alege calea dreptatii, iar suferintele ii vor intari. Raul nu e periculos decat cand ia masca binelui, atunci reuseste sa insele pe multi; iar faptul ca cei rai isi dau arama pe fata trebuie sa ne bucure. O vorba din India zice: "Gandurile serpilor, ale ticalosilor si ale celor rai la suflet nu se implinesc mereu. Asa se face ca mai dainuie lumea aceasta."

Un cuvant din Pateric (a doua carte dupa Biblie):
"Fratii au intrebat: Ce am lucrat noi? Iar avva Ishirion a raspuns: noi poruncile lui Dumnezeu le-am făcut. Atunci fraţii au zis: dar cei după noi, oare ce vor face? Şi a raspuns avva: vor ajunge la jumătatea lucrului nostru. Şi au zis fraţii: dar cei după dânşii? Atunci avva Ishirion a zis: aceia nimic nu vor putea face, ci vor primi ispite. Şi cei ce se vor afla lămuriţi în vremea aceea, mai mari şi decât noi şi decât părinţii noştri se vor afla." Atunci fratii s-au cutremurat: ce infricosate ispite si sminteli se vor da neamului de pe urma, de vor fi atat de mari cei care vor rezista?

Intr-adevar, nu mai e atat vremea muceniciei si a neprihanirii trupesti (caci pacatul a intrat in aproape toate trupurile), cat a discernamantului si a deosebirii duhurilor, a adevarului de inselare. Copilul trebuie de la o varsta frageda sa deosebeasca viclenia si minciuna care-l invadeaza: scoala, televiziune, prieteni, literatura, internet, familie, culte (para)religioase (multi se smintesc vazand pacatele parintilor, ale asa-zisilor credinciosi sau ale unor clerici). Cine nu deprinde repede deosebirea raului de bine, il va gasi adolescenta deja pervertit. Nu-i de mirare ca majoritatea tinerilor sunt stricati de aceasta societate, care e o moara a dracilor si din care numai cei foarte tari pot iesi intregi si curati. Cei mai multi insa ies macinati, numai buni sa macine pe altii la randul lor.

Multi se smintesc pentru ca saraci fiind in iubire, devin orbi la lucrarea divina si vad doar triumful faradelegii - ca si ei sa mearga pe calea poftelor inimii lor, cu turma cea mare a "invingatorilor". Dar nestiuti de lume, doar in 2011 au fost ucisi pe intreg pamantul 105000 de oameni pentru ca s-au declarat crestini. Locul ingerilor cazuti din cer (si mai ales a capeteniilor) e luat de asemenea mucenici. Iar numarul e aproape complet, mai e putin pana la inchiderea portii. De aceea demonii sunt atat de furiosi, ei stiu ca sorocul lor e aproape si turbeaza de pizma pe cei care le scapa printre degete luandu-le locul ceresc din care ei au cazut candva.

Atentie: iadul s-a incins, iar multi care ajung acolo primesc chip diavolesc in schimbul scaparii de chinuri. Dupa ce leapada chipul uman, facut dupa asemanarea lui Dumnezeu, sunt scosi din iad si trimisi in misiune pe pamant. Daca nu duc in pacate cat mai grele pe cei pe care-i iau in primire sau nu aduc destule suflete in iad, primesc batai crunte de la ceilalti diavoli. De aceea erau ingroziti diavolii scosi din demonizati, preferau sa intre in porci decat sa fie trimisi inapoi in iad: "Şi trecând El dincolo, în ţinutul Gadarenilor, L-au întâmpinat doi demonizaţi, care ieşeau din morminte, foarte cumpliţi, încât nimeni nu putea să treacă pe calea aceea.
Şi iată, au început să strige şi să zică: Ce ai Tu cu noi, Iisuse, Fiul lui Dumnezeu? Ai venit aici mai înainte de vreme ca să ne chinuieşti?
Iar demonii Îl rugau, zicând: Dacă ne scoţi afară, trimite-ne în turma de porci." (Matei 8, 28-31)
Şi era în sinagoga lor un om cu duh necurat, care striga tare,
Zicând: Ce ai cu noi, Iisuse Nazarinene? Ai venit ca să ne pierzi? Te ştim cine eşti: Sfântul lui Dumnezeu. (Marcu 1, 23-24)

| Slaburazvan1981 a răspuns:

Am vizionat frumos