|

Bună.

Am niște întrebări pentru cei care fac sală:

Faceti Stretching după antrenament?

Cat de important este?

Există vreun risc dacă îmi întind mușchii pe care nu i-am lucrat în ziua respectivă?

1 Raportează Evaluează
Răspuns Apreciat de Editori
| a răspuns:

Buna ziua!
Da. Buna intrebare. Este bine sa folosesti stretching-ul in timpul antrenamentului in pauze, cat si la sfarsitul antrenamentului. In timpul antrenamentului, muschiul lucrat tinde sa isi creasca tonusul pana la a ramane usor contractat, asta evident, nu ajuta la o urmatoare contractie cand incepi urmatorul set, pentru ca este bine cunoscut o contractie porneste din starea de relaxare nu tot dintr-o stare de contractie. Apoi creste capacitatea de a se recupera pe termen scurt, fiind mai pregatit pentru alt set. Si, apoi, ar trebui sa stii ca uneori muschiul este impiedicat sa creasca de catre teaca aceea ce il inveleste care devine mai rigida. Atunci stretching-ul previne acest fenomen.
Da, poti intinde si muschii pe care nu ii lucrezi. Asta te va ajuta sa previi anumite accidentari, pastrand mobilitatea muschilor si articulatiilor. Cele mai predispuse zone, la astfel de accidentari sunt umerii si genunchii( pentru cei ce nu au uitat genoflexiunile ) dar
si zona lombara.
Succes in continuare!

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează