|

Salutare, m-am apucat acum 2-3 luni sa fac exercitii fizice precum flotari, abdomene si sa mai lucrez cu niste gantere de 5k (40 repetari x 4 serii si lucrez diferite exercitii ). Fac cam o ora la doua zile, iau 5 mese pe zi + gustari ( fructe ) si dorm cam 8 ore pe noapte. Intrebarea mea este, avand in vedere ca nu doresc sa ma duc la sala, pot pune in ritmul asta masa musculara? Trebuie sa ma ingreunez cand execut flotarile? Imi pot opri cresterea aceste exercitii? Este neaparat nevoie sa ma duc la sala?

17 Raportează Evaluează
Răspuns Câştigător
| a răspuns:

Pentru masa musculara faci MAXIM 8 repetari.

Ce naiba faci cu 40 de repetari? Aerobic?

Cand poti peste 8 repetari, maresti greutatea.

+ lipsesc exercitii de baza la tine ( tractiuni la bara, presa militara, flotari la paralele - unde ai tot corpul in aer -, mersul fermierului, etc. ).

Daca te antrenezi cum trebuie ( maxim 8 repetari, program bine pus la punct, toate exercitiile de baza, multiarticulare ), da, normal ca pui masa musculara.

| explică (pentru Cosmin86):

Okay, am inteles... mai am o intrebare, voi avea neaparat nevoie de suplimente?

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns (pentru Vlad848):

Daca mananci ce treubie, nu.

ce trebuie = 4-5 mese consistente pe zi ( dar mese, nu gustari ).

Eu preferam 5 fripturi pe zi + 30-40 de oua / saptamana ( + alte mancaruri ), mancam cat o familie intreaga, dar eu aveam si pretentii mari big grin ( si inca am )

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| explică (pentru Cosmin86):

Salut, vreau sa te intreb o chestie, o coarda de rezistenta ar fi utila? Ce muschi lucreaza si daca da, atunci ce greutate sa cumpar? 7kg? 10kg? Mi-am montat deja in casa o bara de tractiuni si ma gandeam ca poate si asta ma ajuta, dar vreau sa-ti aud opinia. Multumesc anticipat.

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns (pentru Vlad848):

Pierzi vremea, trebuie sa maresti mereu greutatea folosita.

si cum adica "in casa", tu nu te duci la sala? Acasa o sa ramai firav, e deja mega-cunoscut lucrul asta.

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| explică (pentru Cosmin86):

Faza e ca o sala mai apropiata de mine e una veche din anii 70' si aia are numai aparate vechi, gantere vechi, in general chestii invechite... nu-s ruginite sau ceva da ma gandeasc ca poate nu au un randament prea bun.

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns (pentru Vlad848):

Cel mai bun randament il ai cu greutatile libere.

Uita-te pe net cum arata sala unde se antreneaza campionii romani.

Sau si mai bine, Branch Warren la Metroflex, sala cu aparate vechi si lanturi si alte chestii.

Astea sunt cele mai eficiente, NU aparate din piele. ( greutatile libere MEREU sunt mai eficiente decat aparatele ).

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| explică (pentru Cosmin86):

Bre, sincer nici n-as vrea sa arat ca ala. Inteleg ca omu a depus efort pentru a ajunge in conditia aia, dar totusi, cand arati asa se sperie lumea de tine numa cand pergi pe strada, ce sa mai zic de plaja, inot, etc happy

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns (pentru Vlad848):

Nu ai cum sa arati ca ala, orice ai face, deci nu e problema.

Ala baga 2-3 mii de euro / luna in mancare, injectii si suplimente.

Ideea era ca si salile astea "mai vechi" sunt foarte bune, mie imi plac mai mult decat salile noi unde totul miroase a piele noua si ti-e frica sa trantesti o gantera ca zgarii ceva happy

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| explică (pentru Cosmin86):

Auzi, am o intrebare, daca pe langa masa musculara pun si grasime? Vreau sa spun ca in zona pieptului ( pectorali ), biceps, triceps, deltoizi, am pus masa musculara, insa in zona abdominala, mai ales in,, laterale '' parca s-a depus ceva grasime. De ce oare?

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns (pentru Vlad848):

Pai normal ca pui si grasime, nu se poate muschi fara grasime, ce bine era daca se putea...

De-aia urmeaza apoi perioada de "definire", cand arzi grasimea si raman doar muschii bine definiti.

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| explică (pentru Cosmin86):

Salut, am mai bine de 8 luni de cand fac sala si vreau sa iti spun ca sfatul tau de a ma duce acolo a fost foarte util, am ajuns in sfarsit la 79 kg ( si foarte putina grasime big grin )! si pentru asta iti multumesc. Vreau sa continui pana la 84-85. Am avut o alimentatie cred eu buna, 4 mese solide bogate in proteine, carbohidrati si nutrienti + gustari ce constau in fructe. Nu fumez, nu consum bauturi alcolice / sucuri / mancare fast food si dorm in jur de 8 ore pe noapte. Am un sistem de antrenament de 5 zile pe sapt. cu 2 zile de odihna. Voiam sa te intreb, mai multi la sala mi-au spus ca trebuie sa iau suplimente, ca aportul de 2g de proteina pe kg corp nu imi sunt de ajuns, ca nu pot continua asa si doream sa iti aflu parerea. Sincer la cata mancare bag in mine, nu prea mai imi suporta bugetul si suplimente... Pot continua fara ele?

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns (pentru Vlad848):

Ba da, aportul de 2 g / kg-corp este suficient. Degeaba consumi mai mult, excesul o sa fie pur si simplu eliminat de corp ( cand te duci la WC ).

"ca nu pot continua asa " -> cat timp AI REZULTATE, de ce sa nu poti continua asa? laughing

Ce ma amuza "guru" din sala, cu sfaturile lor laughing

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
16 răspunsuri:
| a răspuns:

Nu va functiona asta pentru totdeauna, bineinteles sunt niste exercitii grozave care le poti face acasa insa corpul se va obisnuii cu ele si da, vei avea nevoie de sala sa te dezvolti in conntinuare. sau sa iti iei greutati big grin Succes!

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns:

In primul rand vreau sa stiu cati ani ai? Si in al doi-lea rand nu este neaparat sa mergi la sala ceea ce conteaza este sa echilibrezi exercitiile pe care le faci tu cu odihna si cu masa! Daca poti sa imi spui si cand faci exercitiile (la ce ora ) ar fi perfect!

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| explică:

Am 17 ani, exercitiile le fac intre 10:00-11:00 cam o ora cu pauze scurte, dupa micul dejun.

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| explică:

Salut, am o mare nelamurire si sper ca ma poti ajuta. Inca de cand m-am apucat de sala ( 1 an si 2 luni ) am facut,, bulking '', am ajuns la 90kg greutate, asta la 1.83 inaltime si as dori sa ma definesc. Vreau sa te intreb, este nevoie sa imi calculez macronutrientii? Pana acum nu am facut niciodata asta, aveam o alimentatie bogata in proteine, carbohidrati, grasimi si nu a fost necesar ( tin sa precizec ca ridic din ce in ce mai mult ) deci progresul exista. Am tot auzit ca unii spun, calculeaza-ti macronutrientii si nu stiu ce. Intreabrea mea e, daca pur si simplu reduc 500 de calorii din cele 3200 pe care le consum acum, ma antrenez la fel, nu e practic acelasi lucru? Si oare 2 luni esti suficient pentru un ciclu de definire?
Nu te-as fi deranjat cu intrebarea asta, insa pur si simplu e plictisitor sa calculez fiecare chestie pe care o bag in gura. Tin sa precizez ca nu folosesc suplimente ( din motive financiare ) Multumesc anticipat.

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează