|

Salutare TPU! Am o intrebare legata de muschi.

Este masa msuculara direct proportionala cu rezistenta? Adica cresti masa musculara prin cresterea numarului de repetari, exact ca si rezistenta?

Stiu ca puterea e redata de cat de mult ridici(cu atat mai multe kg, cu atat mai multa putere), dar daca ai putere si muschii se maresc proportional?

Adica masa musculara este legata in principal de rezistenta sau de putere?

FUNDA!

13 Raportează Evaluează
Răspuns Câştigător
| a răspuns:

Eu pot dovedi la orice ora stiintific cea ce afirm

https://www.bodybuilding.com/content/the-importance-of-sleep.html
https://sportslabnyc.com/sleep-muscle-recovery/

sunt pasionat de stiinta, neurostiinta

12 răspunsuri:
| a răspuns:

Hai sa lamurim ceva,organismul uman se adapteaza mereu,cand stam in zona de confort = organismul se conserva,cand facem culturism organismul se adapteaza,conteaza foarte sa ridici greutati mai mici de foarte multe ori si greutati mari astfel in somn creierul da ordin celulor sa se refaca, celule devin mai puternic astfel creste masa musculara,daca stam putem baga o tona de suplimente,proteine starea de conservare se pastreaza,asta e valabil pentru orice aspect al vieti, daca nu isi folosesti creierul nu evoluezi stagnezi,dar pentru ca celule sa se refaca au nevoie de carbo, proteine, grasimi, apa multa, vitamine din fructe, legume, cabo sanatosi cartofi orez, paine, nu dulciuri, inca ceva seara dupa ora 18 este cel mai bine si e bine sa fi mancat ceva proteine inainte de culturism, nu uita de cardio, bafta

masa =multe ridicari
putere =greutati mari

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
Răspuns utilizator avertizat
| a răspuns (pentru ConstantindelaClejani):

Doar cand dormi,tot atunci si ceea ce ai invatat este stocat in memoria de lunga durata,de exemplu ce vorbim noi acum sunt sanse foarte mari ca sa isi intra in memoria de lunga durata, pentru ca te pui la somn iar creierul retine cel mai mult in ultimele ore, totul se reface in timpul somnului, fara somn am muri, suntem dependeti de el, cand te odihnesti nu dormi si cei care au insomie se odihnesc dar nu dorm, nu viseaza

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns:

Iar dati funde celor mai stupide raspunsuri?
Exista 3 modalitati de a-ti dezvolta masa musculara. Atat cresterea nr. de repetari, cat si cresterea greutatii si pastrarea nr. de repetari au drept consecinta hipertrofia musculara (atata timp cat faci aceste seturi pana la epuizare, daca faci 10 sa nu mai poti s-o faci pe a 11-a). Chestia asta se numeste crestere progresiva si e una din cele 3 modalitati de crestere in masa musculara (coroborat cu o alimentatie adecvata, surplus caloric si proteic si, desigur, odihna). Nu cresti numai in somn, cine a spus asta este un dobitoc, cresti imediat dupa sala dupa ce incepi sa mananci. Cand dormi cresti cel mai mult, asta e adevarat, dar nu doar atunci, ci oricand. 24/24 cresti.

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
Răspuns utilizator avertizat
| a răspuns (pentru ConstantindelaClejani):

Nu, deloc. Exceptie fac primele zile/ saptamani de sala, dupa aceea nu vei mai creste deloc daca nu faci fiecare serie pana la epuizare. Ok, poate exagerez putin, exista si exceptii, daca faci un drop set la final de antrenament pana la epuizare si faci 100 de repetari, nu e nevoie sa faci 102 repetari, chiar daca poti. Pana in 20 de repetari fa pana la epuizare.

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns:

De ambele.Masa muscularã este efectul volumului total intr-o anumita perioada de timp(greutate x numar total de repetari la acea grupa pe exercitiu), care binenteles are legatura si cu puterea si cu rezistenta.
I-a de exemplu unciclist poate face doar rezistenta cu o greutate relativ micã, dar in timp o sa-i creasca picioarele. La fel si care practica sporturi de performanta in forta, sau bodybuilding ridica o greutate pentru scurte perioade de timp. Dar socul/rupturile se aduna.

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns:

Da sa-ti dau un mic grafic dupa care sa te ghidezi:

Forta: intre 3 si 6 repetari
Masa Musculara: Intre 7 si 12 repetari
Anduranta (rezistenta): 15 repetari +

Deci analizand acest mini-grafic poti concluziona ca automat daca faci mai multe repetari nu o sa te incadrezi deloc in cresterea masei musculare, daca faci pentru forta vei creste mai mult in forta decat in masa musculara,( am vazut tipi care la prima vedere ziceai ca sta toata ziua acasa in pat dar ridicau 120kg la piept, si altii care zici ca fac sala de o viata si cu greu ridicau 100kg) In concluzie nu trebuie sa te axezi doar pe o grupa (forta, masa sau anduranta) incearca sa faci cateva luni masa musculara dupa treci la 1-2 luna pe forta, anduranta se dezvolta si asa pe parcurs.

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns (pentru PlusRoyal):

Si 1-2 repetari pentru ce sunt? Dar 13-14? laughing

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
Răspuns utilizator avertizat