| LOVETOKNOWTHINGS45 a întrebat:

Buna TPU! Voi ce credeti despre Teoria Imortalitatii cuantice? Pentru cei care nu o stiu, nici eu nu o stiam inainte si mi-a luat f mult timp sa o inteleg! Dar ce am priceput eu din ea (sper sa o explic realmente ok) este ca exista o infinitate de universuri paralele si de replici ale noastre! Spre exemplu intr-un univers esti bogat, in altul esti presedintele Americii, in altul ai murit etc... Iar ideea e ca atunci cand mori in acest univers prezent, mintea ta constienta se transfera imediat intr-un alt univers unde ai fi supravietuit cauzei dar in cel din urma tu esti mort! Adica daca am murit in acest univers intr-un accident de masina, mintea noastra intra intr-un alt univers unde am fi supravietuit acestui accident si prin urmare suntem inca in viata, dar nu si in cel din urma unde acum suntem morti si cei dragi ai nostri din universul din trecut ne jelesc! Ce parere aveti de acest lucru? Credeti ca poate fi real sau pentru cei cel stiu mai bine ca mine, ce parere aveti de asemenea?

| Dismally a răspuns:

Nu am auzit de teoria asta pana acum dar nu prea are logica ce spui tu. Bun, exista nenumarate universuri paralele si in fiecare dintre ele exista o replica a ta. Cand mori, te vei duce in locul unei replici. Dar ce se va intampla cu replica, cu constiinta acesteia, cu gandurile si personalitatea ei? Vor disparea doar sa iti faca tie loc? Nu are sens pentru ca pana la urma tot o replica esti si tu.

Nu cunosc aceasta teorie, nu m-a interesat, din cauza a ceea ce vei vedea mai jos.
Daca nu cunosc imortalitatea, intamplarea face sa cunosc mecanica cuantica, si in interiorul ei, da s-au prezis tot felul de modele de multivers, de la Interpretarea Copenhaga a lui Bohr, la modelul Many-Worlds cred, al lui Everett, la multiversul inflationist al lui Linde, terminand cu modelul Teoriei M sau a corzilor relativiste.
Acum...
De ce toate aceste teorii ale multiversului "cad", deci si aceasta a "imortalitatii"?
1. Pentru ca, de exemplu, asta:
2. Fizica accepta destul de precar notiunea de "universuri paralele", mai corecta este cea de "Multivers", si daca acesta exista cu infinit de multe universuri, atunci exista si o infinitate de motive pentru care aceste universuri sa functioneze cu alte legi, alte valori si alte constante, ori, daca fie si o singura cifra este diferita...rezulta asta:
NU exista deci niciun motiv pentru ca multiversul sa detina universuri cu aceleasi caracteristici, care sa mai permita si viata, si transhumanta constiintelor intre ele, nu exista nicio logica, care sa sustina existenta unui infinit de universuri, toate identice in caracteristici, doar pentru a sustine viata.
3. Cum rezolva "teoria imortalitatii cuantice" problema cuantica a constiintei?
Pentru ca mai degraba o incurca.
Dincolo de faptul ca nu se stie ce este constiinta, o teorie relativ noua, Orch OR admite ca constiinta se poate dezvolta sau ca exista dintotdeauna (varianta spirituala), dar in ambele variante ea este unica, si atunci fractura din enuntul teoriei tale te va intreba de exemplu unde pleaca constiinta replicii tale, atunci cand cea eliberata in alt univers prin moartea ta, vine in acest nou univers?
4...si ultimul punct:
Fizica nu are nicio posibilitate sa observe sau sa studieze total acest univers, si nu are nicio posibilitate sa studieze nici un eventual alt univers, situat in afara acestuia.
Cu parere de rau, teoria imortalitatii cuantice e minunata, doar ca nimic nu o prezice, nimic nu o poate demonstra, nu are ecuatii, nu are o matematica in spate...si ai observat in primul link ce se intampla cu teoriile care nu au matematica sau au una fortata.
Felicitari pentru preocuparile tale, dar din pacate, teoria ta este moarta din enunt, iar exemplele din raspunsul meu: M, Many-Worlds, etc, pierd si ele teren cu mare viteza din cauza defectelor fundamentale.
Trebuie sa intelegi ca toate aceste teorii ale multiversului au fost construite DOAR si NUMAI pentru a incerca unificarea Teoriei Campurilor Cuantice, cu Teoria Relativitatii...si au esuat.
De ce ar include cineva in aceste teorii, unele destul de complicate, existenta vietii biologice in general, si umane in special, acest lucru imi scapa. In alte cuvinte, e o tampenie.