| adrianpetrican a întrebat:

Dupa ce murim ce se intampla? Cum va explicati continuitatea vietii? Continuam sa ne nastem? Ce se intampla cu adnul dupa ce murim?

"2-3 zile: Descompunerea începe cu abdomenul. Corpul începe să se umfle datorită gazelor formate de bacteriile de putrefacție.
3-4 zile: Degradarea continuă, vasele de sânge încep să se decoloreze.
5-6 zile: Abdomenul se umflă și mai mult, apar vezici pe piele.
2 săptămâni: Abdomenul devine foarte tare și umflat.
3 săptămâni: Țesuturile devin moi, organele și cavitățile plesnesc, unghiile cad.
4 săptămâni: Țesuturile moi încep să aibă consistență lichidă. Fața devine de nerecunoscut."

| sabin89 a răspuns:

Eu sunt curios sufletul lui Avram Iancu unde o fi. happy

| Violleta2022 a răspuns:

Dupa ce murim nu se mai intampla nimic cu noi, nici macar nu mai simtim durere sau altceva. Esti bagat in pamant si in cativa ani corpul putrezeste.

In ce priveste nasterea, vezi fenomenul de reproducere dintre un barbat si o femeie, fiindca nu ne nastem din morti, ci din sex intre 2 organe reproducatoare vii.

| doctorandus a răspuns:

Nu știm ce urmează cu sufletul după moarte. Cine-ți spune că știe te minte.

| Mosotti a răspuns:

Dupa ce mori dispari cu totul, e cum erai inainte sa te nasti, nu existi, ajunge corpul in pamant si atata tot, cine cunoaste cum merge omul, stie sigur ca asa este.

Cine nu stie, o da in fantasme cu suflet si alte prostii din astea.

| T0T a răspuns:

Nimic nu se pierde, totul se transformă.
Totuși conștiința ta nu va mai exista din ceea ce cunoaștem. Creierul ca și tot corpul va deveni mâncare pentru microorganisme și insecte și vor putrezi.

| Catrice a răspuns:

Tot același lucru care se întâmplă și la întrebarea de acu 2 ore.

| Mădă0611 a răspuns:

Cand mori, mori. ADN-ul, fiind o molecula, adica o adunatura de atomi, o sa fie refolosit de natura, ca tot corpul. Suflet nu exista, nu are cum.

| Frank51 a răspuns:

Asa cum ți-a explicat și halogen, după ce murim materia inmagazinată în noi este folosită ca sursă de energie de către alte viețuitoare, sau pur și simplu stă nefolosită. Energia pe care o poartă corpul nostru va rămâne pentru totdeauna la fel, doar că se va împrăștia în tot universul.

Legat de suflet, dacă există ceva supernatural doar după moarte putem afla.

| halogen001 a răspuns:

Suntem o forma de existenta a materiei. In conditii prielnice, materia se organizeaza sub forma de viata, iar vietatile evolueaza in timp ca urmare a selectiei naturale, care inseamna ca vietatile care sunt adaptate la mediu traiesc si se inmultesc, iar cele neadaptate nu traiesc, nu se inmultesc si dispar. Selectia naturala nu depinde de vointa cuiva. Ea are loc permanent, pentru ca e firesc sa traiasca si sa se inmulteasca cine poate, iar cine nu poate, dispare din peisaj.
Caracteristicile vietatilor sunt inscrise in codul genetic care e programul de functionare al vietatii respective. Ca urmare a mutatiilor ce apar in codul genetic si a selectiei naturale, natura reuseste fara a avea vointa sau interes sa "scrie" in timp diverse coduri genetice din ce in ce mai complexe si mai performante. Fiintele care au cod genetic inferior nu traiesc mult, nu se inmultesc bine si dispar, iar cele care au din intamplare un cod genetic bun, traiesc, se inmultesc si isi continua existenta ca specie prin urmasi.
Conditiile de mediu, evolutia in timp si selectia naturala fac sa existe vietatile care traiesc acum.
Daca se schimba conditiile de mediu si devin mai putin favorabile, atunci anumite specii de vietuitoare dispar, sau dispare viata cu totul, asa cum nu avem viata pe Luna, pentru ca nu sunt conditii.

Dupa ce murim, nu mai existam, dar materia din care am fost facuti va exista sub alta forma (vie sau moarta: bacterii, viermi, insecte, animale, saruri minerale, gaze)

Viata continua atata timp cat exista conditii de viata si atata timp cat exista exemplare de vietati care sa continue viata. De exemplu, intr-o conserva, nu mai exista vietati in stare de functionare si viata nu mai exista.

Inmultirea e inscrisa in codul genetic (suntem ca niste robotei programati de natura prin evolutia in timp si selectia naturala) si daca avem conditii ne inmultim si viata continua. Pe Luna nu avem conditii si nu avem oameni. In apa nu avem conditii si nu avem oameni care sa traiasca in apa ca pestii.

Dupa ce murim nu mai existam in forma in care am fost, iar materia din care am fost facuti se va regasi in vietati (viermi, insecte, bacterii...) sau sub forma de gaze, apa, saruri. Deci nu mai ramane nimic din noi dupa moarte.

| Zuzu1991 a răspuns:

2. ADN-ul neprezervat dispare (prezervat: mumii, Stalin, cryogenare, etc)

1. am un prieten care nu crede in D-zeu si care are o vorba:
"refuz sa cred ca nu e nimic dupa moarte"

religia exploateaza la greu teama de moarte, chiar la nivele absolut imbecile cum ar fi... hinduism-ul, care le spune oamenilor ca se reincarneaza si DECI, daca au o viata plina de saracie, foamete, samd atunci EI SUNT DE VINA, pentru ca sunt pedepsiti pentru ce au facut rau intr-o viata anterioara, iar asta e o imbecilitate incredibil de extrema, pentru ca produce oameni letargici

| NietzscheFrumosSiDesteptSunt a răspuns:

Nu a zis nimeni ca exista o continuitate a vietii dupa ce murim.

| Sekim a răspuns:

Nimic, absolut nimic. Explicat foarte ușor încât să înțeleagă oricine, propria ta persoana, mentalitatea, sentimentele, amintirile etc sunt doar in creier, tu ești creierul. Odată ce creierul moare, persoana respectiva nu mai exista. Exista posibilitatea sa moara doar creierul și să rămână corpul în viața ( in termeni medicali, moarte cerebrală ). Adn ul se afla in celule, celulele au nevoie de hrana pentru a trăi și pentru a se multiplica, moare omul, mor și celulele, adică, dispare tot, organismul se descompune.
Viața după moarte va exista, dar nu cum o vad creștinii. In viitor, va exista cu siguranță un mod de a copia toate informațiile din creier și să le stochezi undeva, ulterior sa exiști Intr un robot sau cine știe. Din păcate nu cred că există posibilitatea să aduci creierul la viață după deces, deși ar fi foarte interesant.

| Vasile2003 a răspuns:

Nu o sa știe sa îți răspundă nimeni cu siguranță... dacă ești creștin și crezi în Dumnezeu te poți gândi la viața veșnică pe care a-i petrece-o in rai... dacă ești ateu sunt mai multe variante:
1. Ai murit și cu asta basta
2. Reîncarnare intr-un animal
3. Te naști din nou și prin asta s-ar explica lumina aia pe care o vezi în momentul morții, aceasta fiind lumina din spitale etc...
Sau pot fi tot felul de teorii, cum ar fi faptul ca suntem un experiment al extratereștrilor etc.
Depre ADN e logic ca dacă dispari tu, dispare și el ...Pe baza ADN-ului se zice ca s-a descoperit și o gena a mortii care a fost descoperita in ADN-ul vietuitoarelor de pe Pamant si se pare ca ne-ar influenta durata de viata. Este ca o moarte programata astfel incat unele specii traiesc in medie un numar de ani pentru ca atat sunt programate sa traiasca de propriul material genetic.Dar în fine, cu exactitate nu avem de unde ști, nu s-a întors nimeni să ne spună ce se întâmplă...tot ce putem face e sa presupunem

| IubescRomânia a răspuns:

Dacă tu chiar vrei să afli un răspuns sincer la această întrebare, citește Biblia!

| NietzscheFrumosSiDesteptSunt a răspuns (pentru IubescRomânia):

Citind prin raspunsurile tale toate bazaconiile, tin mortis sa-ti atrag atentia ca nici tu nu stii sa scrii cum trebuie, dar te luai de greselile altora.

Ps: am raspuns aici, ca poate iti sesizezi greseala.

| IubescRomânia a răspuns (pentru NietzscheFrumosSiDesteptSunt):

Ceea ce scriu aici nu sunt în niciun caz bazaconii. Dacă tu nu vrei să vezi adevărul este problema ta!
Mersi pentru sesizare, am corectat răspunsul. Așa e tastatura asta: merge greu, uneori refuză să scrie, alteori înlocuiește litera "e" cu "3" (e foarte enervant) și alte ori scrie o literă de două ori sau deloc. Va veni vremea când o voi schimba.
P.S. Tu știi că Nietzsche era ateu, nu?

| NietzscheFrumosSiDesteptSunt a răspuns (pentru IubescRomânia):

Da, stiu ca era ateu. Nu vad problema, totusi.

| doctorandus a răspuns (pentru IubescRomânia):

Nietzsche *a devenit* ateu. In adolescenta era poreclit "micul pastor" pentru pasiunea sa pentru crestinism si evanghelizare.

Chiar si ateu fiind, putea da lectii de scripturi crestine profesorilor universitari de teologie.