| Suntopisica a întrebat:

Imi poate explica si mie cineva ce este mai exact materia intunecata?
Energia intunecata am inteles-o, insa materia intunecata nu...

| Inferno a răspuns:

Ambele sunt doua tipuri de materie/camp care dirijeaza expansiuena Universului. Materia intunecata e un tip de materia care interactioneaza subtil sau deloc cu restul particulelor.

Nu stim exact ce este materia neagra, dar exista ceva dovezii care o dovedesc sau ipoteze fizice, stai si asteapta sa se descopere, ma bucur ca isi place astronomia

| sierra1 a răspuns:

În anul 1933, astronomul elvețian Fritz Zwicky, care în acea vreme lucra la Caltech, SUA, făcea o descoperire importantă. El studia dinamica roiului de galaxii Coma. A estimat mai întâi masa galaxiilor din roi, pe baza luminozității lor. Apoi a mai efectuat o evaluare a masei totale a roiului, de data aceasta pe baza mișcărilor galaxiilor aflate în vecinătatea sa.

Atunci când a comparat cele două rezultate, a avut o mare surpriză. Masa determinată pe baza luminozității galaxiilor din roi era de circa 400 de ori mai mică decât cea determinată pe baza mișcărilor galaxiilor din vecinătatea roiului. Discrepanța dintre cele două rezultate era mult prea mare pentru a putea fi atribuită unor simple erori de măsurare.

Zwicky a presupus că există o formă invizibilă de materie, „dunkle Materie" – materie întunecată. Astăzi, pe baza observațiilor realizate de către telescopul spațial Planck, se estimează că materia întunecată reprezintă circa 26, 8% din Univers, în timp ce materia obișnuită reprezintă numai 4, 9%.

Din ce este alcătuită această materie întunecată? Nu știm, deocamdată. Despre ea putem spune că nu interacționează decât gravitațional cu materia obișnuită. Și ar mai trebui să spun ceva: materia întunecată nu este… întunecată, ci, mai degrabă, perfect transparentă. Ea nu absoarbe fotonii. Ca și în cazul energiei întunecate, există mai multe ipoteze prin care se încearcă explicarea ei.

Https://www.youtube.com/watch?v=QAa2O_8wBUQ

Simplu: scrii pe YT ce cauti si dai Enter.

| SavuLucaYouTuber a răspuns:

Materia intunecata se afla in creierul uman si in cel animal ea este ca un fel de combustubil pentru creier. pup happywinking

| WhatABeautifulDay a răspuns (pentru SavuLucaYouTuber):

Tu vorbesti de materia cenusie, materia intunecata este ceva cu totul diferit.