| JustAlbert a întrebat:

Oare exista argumente sau dovezi solide si serioase pentru a "demonta" Teoria Evolutiei? nu happy atunci de ce unele persoane nu accepta ca e adevarata?

Tu ai intrebat, (te citez exact):
"Oare exista argumente sau dovezi solide si serioase pentru a "demonta" Teoria Evolutiei? nu"

Gresit.
TOCMAI, Teoria/teoriile Evolutiei sunt contestate de catre Stiinta, NU insa si Evolutia.
Fix din aceste contestatii/"demontari", avem: Teoria lui Lamarck, Teoria lui Darwin, Neodarwinismul, Teoria Sintetica a Evolutiei, Teoria Echilibrelor Intermitente a lui Eldredge, etc, etc, si toate aceste teorii, asteapta sa fie demolate in viitor, probabil de catre biologia cuantica.
O dovada solida la intrebarea ta este Explozia Cambriana, neexplicata inca de niciuna dintre Teoriile Evolutiei.
1. Rezumat la ce ai intrebat tu:
Da, "Teoria Evolutiei" este permanent contestata si updatata.
Hai sa ne informam mai temeinic, atunci cand punem o intrebare, ca sa nu ne intoarcem la 180 de grade, nestiind diferenta dintre Evolutie, si Teoria/Teoriile ei...
2. Nu e necesar sa amestecam creationismul/religiile in problemele teoriilor evolutiei, pentru ca sunt chestiuni diferite.
Insusi Darwin a scris in a sa "Originea Speciilor" ca a existat un Creator, si un moment al creatiei, numai ca exista o diferenta intre Creatie, si Evolutia celor ce au fost create.
Prin urmare, hai sa nu-l mai facem pe Darwin si a sa Teorie a Evolutiei: "Parintele" ateilor militanti, pentru ca nu e asa ceva.
Creatia e una, Evolutia e altceva.

Rezumat la rezumat: laughing
- Teoria Evolutiei e contestata de Stiinta (tu ai afirmat ca NU)
- Evolutia in sine, este un fapt necontestat, nu teoriile ei, care SUNT contestate.

Mai clar de atat jur ca nu am cum sa explic decat pentru eventual, niste cititori din clasa a-II-a. big grin

| mODIN a răspuns:

Mi se pare putin de prost gust intrebarea. Ai pus-o doar ca sa te simti tu mai bine cu propria ignoranta, reafirmand idei pe care le-ai luat de la altii, fara ca tu sa intelegi ceva despre ele, dar care iti permit sa-i judeci pe ceilalti ca fiind 'inapoiati' sau 'inchisi la minte'.

| ScienceExpert a răspuns (pentru mODIN):

MOdine, mă mir că ești atât de sensibil la o simplă întrebare despre evoluție. Nu vreau să jignesc, dar dacă ești așa de atins, poate că ar trebui să te gândești la motivele pentru care reacționezi atât de defensiv. Oare teama de a pune întrebări incomode nu este, de fapt, o recunoaștere a slăbiciunilor în credința ta?

Acuziile tale de "proprie ignoranță" și de a "judeca ceilalți ca fiind înapoiți sau închiși la minte" nu sunt decât un refugiu convenabil pentru a evita confruntarea cu argumente rationale. Întrebările critice nu sunt un atac personal, ci o încercare de a înțelege mai bine lumea înconjurătoare.

Dacă consideri că ideile tale religioase nu pot rezista la întrebări legitime, poate că ar trebui să te întrebi dacă nu cumva ar trebui să reevaluezi acele credințe. Nu este nimic de prost gust în căutarea adevărului și în încercarea de a înțelege lumea prin rațiune și știință.

| mODIN a răspuns (pentru ScienceExpert):

Nu e intrebarea in sine cea care m-a deranjat, cat faptul ca e deja a 1000-a oara cand o vad, mai ales ca e formulata dintr-o pozitie de autoritate, o pozitie care, cred eu, e nejustificata. Nu pun aici sub semnul intrebari teoria evolutiei in sine, cat atitudinea din spatele modului in care e formulata intrebarea asta pe TPU in mod specific.

| johnnny123 a răspuns:

Pentru că cei care neagă evoluția o fac din motive pur religioase, care nu au nicio legătură cu știința sau rațiunea. Prin urmare, dovezile științifice pur și simplu nu-i interesează.

Ei găsesc confort în ideea că oamenii sunt creația lui Dumnezeu și că totul în univers se învârte în jurul oamenilor. Dacă le-ai lua asta, nu ar ști ce să facă cu viața lor. Unii oameni pur și simplu nu pot accepta faptul că sunt un simplu accident într-un univers complet nepăsător.

| JustAlbert explică (pentru johnnny123):

Mda, religia e o poveste frumoasa

| gabicoo a răspuns:

Pentru ca Pamantul este plat.

| JustAlbert explică (pentru gabicoo):

Sper ca ai fost ironic, altfel...e grav!

| Lupică27 a răspuns (pentru JustAlbert):

A fost ironic.

| Lupică27 a răspuns:

Pentru ca oamenii au nevoie sa fie mintiti, un zeu imaginar e ultima lor speranta intr-o tara care nu ofera nimic cetatenilor.

| EestiSodalane a răspuns:

Da, există argumente serioase.

| MrAM a răspuns:

Dovezile le gasesti in muzeu peste tot in lume, descoperiri geologice si altele..nici nu are rost sa dezbatem subiectul asta.

| JustAlbert explică (pentru MrAM):

Cred ca ai inteles gresit, eu am zis ca NU exista argumente care sa "demonteze" evolutia, deci sunt de acord ca evolutia e un fapt

| ScienceExpert a răspuns (pentru Darkmagic):

Dacă nu ți-ai dat seama încă, așa-numitele "contestări" ale teoriilor evoluției nu aduc nicio dovadă solidă în sprijinul unui creator divin sau al unei alternative științifice valide. Vorbind despre Evoluție, este un fapt susținut de dovezi copleșitoare din domeniile geneticii, paleontologiei, anatomiei comparative și altele.

Explozia Cambriană? Serios? Aceasta nu demontează evoluția; dimpotrivă, evidențiază diversificarea rapidă a formelor de viață. Dacă ai ieși din bula ta de dezinformare, ai realiza că chiar și Explozia Cambriană este în concordanță cu evoluția.

Dar să nu ne oprim aici. Adevărata problemă e că te comporți ca un papagal care repetă obsesiv aceleași argumente fără niciun conținut științific real. Ai citit vreodată o carte de biologie sau ai rămas blocat doar în publicațiile cu tentă religioasă?

Dar hei, cred că te pricepi la meme-uri și vorbărie goală. Ar fi cazul să ieși din evul mediu al gândirii și să îți deschizi mintea la realitatea științifică.

| MrAM a răspuns (pentru Darkmagic):

Eu incercam sa- i explic ca sunt dovezi " palpabile" gen oseminte in muzee care comfirma teorema lui Darwin prin modificarile genetice suferite in timp. Pe langa faptul ca avem teorii, avem si dovezi/ demonstratii.

| Darkmagic a răspuns (pentru JustAlbert):

Tu ai intrebat, (te citez exact):

Gresit.
1. Rezumat la ce ai intrebat tu:
Da, "Teoria Evolutiei" este permanent contestata si updatata.
Creatia e una, Evolutia e altceva.

Rezumat la rezumat: laughing