Întrebare recomandată | sublime89 a întrebat:

Stephen Hawking e de parere ca ar trebui sa ne ferim de un contact cu o civilizatie extraterestra mai avansata pentru ca probabil ne-ar distruge si ar coloniza Pamantul. Sunteti de acord cu el? Oare e mai bine sa ramanem "ascunsi"?
Dar daca acea civilizatie ar fi pasnica, ce impact credeti c-ar putea avea asupra noastra? Ar fi oare prea socant pentru noi contactul cu ei? Ne-am putea oare autodistruge sau sa cadem in anarhie?

| RandyMarsh a răspuns:

Acum...totul depinde de scopul venirii lor.
Daca vor doar sa descopere mai bine universul,cred ca nu ar fi o problema pentru noi,deoarece nu cred ca ar calatori atat prntru a distruge alte forme de viata.
Poate noi vom intra in panica si ii vom ataca,ei,initial fiind pasnici. Daca ii vom ataca se pot simti in pericol, deci, cred ca e destul de logic cine va castiga batalia.

Sau, un alt scenariu posibil este cazul in care planeta lor devine nelocuibila, iar ei cauta sa colonizeze pe alta planeta.Nu cred ca le-ar placea sa stea cu noi.
Cred ca si oamenii, daca vor ajunge vreodata sa colonizeze pe alta planeta vor distruge toat ce li se pare o amenintare, asta ar face si ei.Pana la urma conduce instinctul de supravietuire.
Acum, ar depinde doar de noi daca vrem sa devenim amenintari, sau daca vrem sa-i facem sa ne tolereze.
Sunt de parere ca nici nu ar trebui anuntata venirea unor extraterestrii, cel putin pana nu sunt toti pregatiti sa faca fata acestei vesti.
Nici nu vreau sa ma gandesc ce haos ar fi daca s-ar afla ca vin extraterestrii.
Pun pariu ca religiosii ar crede ca vine dumnezeu. laughing
Sunt foarte multe scenarii posibile.

NOname
| NOname a răspuns:

Prea SF pentru mine : )) cu prea multe posibilităţi.

Teoretic, dacă cineva ar fi interesat să ne viziteze de la distanţe atât de mari (care implică investiţii, eforturi şi riscuri uriaşe), nu cred că ar face-o de turişti. : ))

| sublime89 explică (pentru NOname):

Cred ca pentru toti e prea SF. Trebuie sa pun intrebari mai normale : ))

Da, e logic ce spui thinking Tinand cont de distantele uriase dintre stele... Daca ne gandim ca si cea mai apropiata stea de sistemul nostru solar, Proxima Centauri, e la 4 ani lumina de noi, ceea ce e enorm, cel putin pentru viteza de deplasare pe care am putea noi s-o atingem, si e doar un vis deocamdata ca am putea calatori pana acolo. Deci probabil ca daca extraterestri s-ar aventura pana pe aici, mai ales daca ne gandim ca planetele asa "interesante" ca Pamantul sunt foarte rare, probabil ca nu ar alege sa spuna doar "Hello" si sa treaca mai departe pe langa noi, lasandu-ne consternati. Cred ca ar trebui sa-i "cazam", cateva milenii cel putin laughing

| NOname a răspuns (pentru sublime89):

Da, logica unui extraterestru neresipitor cam asta spune. : ))
Poate am avea norocul să fie generoşi şi să ne lase şi nouă un petic de Pământ - cu condiţia să fim nişte chiriaşi cuminţi şi ascultători (Doamne ajută cu religia, care deja ne-a dresat să fim sclavi!). : ))

| sublime89 explică (pentru NOname):

In univers cine e risipitor nu cred ca are prea mari sanse la supravietuire, deci ar fi o necesitate asta : ))
Da, poate ne-ar da si noua o insula macar, cum ar fi Madagascar, unde au vrut nazistii sa-i trimita pe toti evreii, sau poate Antarctica. Macar asa am avea ocazia sa colonizam si sfarsit si continentul ala : )) Haha, "chiriasi" pe propria noastra planeta. Ar trebui sa le platim chria, aka "tribut" : )) Atunci sa vezi tu "drepturi" https://www.youtube.com/watch?v=m9-R8T1SuG4

Apache
| Apache a răspuns:

In primul rand sunt de parere ca oamenii o sa fie cei care sa faca primul contact cu o rasa extraterestra...si nu invers.

In al doilea rand nu cred ca o specie atat de avansata incat sa poata calatorii pe distante de ani lumina nu ar avea niste principii morale dupa care sa se axeze.

Acum depinde si care este standardul de viata inteligenta pentru o fiinta extraterestra avansata.

E ok sa colonizezi o planeta daca este populata de primate care abia acum se ridica in picioare? Sau daca abia acum descopera focul? Sau daca planeta e plina doar de viata bacteriana dar care are sansa sa evolueze?

Banuiesc ca este posibila un fel de organizare politica si la nivel galactic.
Ar avea logica....este un principiu fundamental.

| sublime89 explică (pentru Apache):

Interesant. Pe ce te bazezi cand spui ca noi vom face primul contact si nu invers?

Da, si eu m-am gandit la asta. Cand colonizezi o planeta care are deja viata si o civilizatie, chiar daca e o civilizatie aflata mai la inceputul evolutiei ei, e foarte dificil sa gestionezi situatia, pentru ca nu poti sa stii daca se poate sau nu convietui pe acea planeta cu celelalte forme de viata, din diferite motive. Daca nu poti atunci trebuie sa-i elimini, dar nu poti nici extermina in masa tot, pentru ca atunci ai risca sa provoci niste reactii in lant care ar putea duce la pierderea habitabilitatii acelei planete. E greu de spus ce s-ar intampla. Sau s-ar intampla oare ceea ce se intampla cand introduci o specie pe un continent nou, si de obicei speciile native nu fac fata invaziei, pentru ca nu au armele necesare. E oare posibil sa se intample si invers? Adica speciile introduse sa nu faca fata speciilor native.

| Apache a răspuns (pentru sublime89):

,,Pe ce te bazezi cand spui ca noi vom face primul contact si nu invers?,,

Omenirea avanseaza rapid, iar notiunile teoretice pentru a face posibila calatoria intra-stelara sunt deja dezbatute.

Cred ca in urmatoarele decenii oamenii o sa descopere o sursa de energie care sa permita calatoria in afara sistemului solar.
Iar de aici pana la atingerea vitezei luminii nu e o distanta asa de lunga.

Dar pentru a calatori pe distante intergalactice ti-ar trebui mai mult decat viteza luminii. Ar trebui sa indoi structura spatiu timp in jurul tau pentru a obtine niste timpi realisti.
Note : Warp-ul din star trec pentru geeks.

Dar...nu e chiar atat de sf precum pare.

| sublime89 explică (pentru Apache):

Da, esti foarte optimist. Nu pot sa zic ca nu e posibil sa fie cum spui, pentru ca omenirea a avansat foarte rapid in ultimul secol, si daca s-ar pastra acelasi ritm al progresului stiintei si in urmatoarele secole, atunci ar putea deveni realitate visul de a calatori macar pana la stelele cele mai apropiate de noi. Va fi greu, oricum.

Si bineinteles ca nu e neaparat sa trimitem oameni. S-ar putea ca noi sa nu putem rezista din punct de vedere fizic unor astfel de calatorii, deci am putea trimite sonde spatiale care sa cerceteze tot ce trebuie si apoi sa se intoarca inapoi pe Pamant, sau sa transmita datele. Asta daca vom ajunge sa dezvoltam acea viteza de care avem nevoie, ca altfel ar trebui sa asteptam sute sau mii de ani pana ar ajunge.

| NOname a răspuns (pentru sublime89):

Ştii, chiar ieri mă gândeam că, dacă există undeva în apropierea sistemului nostru solar (sau nu neapărat) civilizaţii dezvoltate, membrii cărora au o durată de viaţă de câteva sute (sau mii) de ani pământeşti (cel puţin cât a unei broaşte ţestoase), au şanse mai mari ca noi să se deplaseze pe distanţe mari în spaţiu şi să facă pe turişti spaţiali (norocoşi, nu?).

| sublime89 explică (pentru NOname):

E clar ca ar fi un mare avantaj, cu conditia sa poata trai si in spatiu atat, in conditii de imponderabilitate. Si noi putem trai peste 100 de ani aici pe Pamant, dar in spatiu nu putem razista deocamdata mai mult de un an si ceva. Dar daca ar fi suficient de dezvoltati ar trebui sa poata rezolva problemele unor astfel de calatorii lungi. Cum ar fi sa traiasca cat copacii astia? https://www.youtube.com/watch?v=2Zf6LE0HcFo

Apache
| Apache a răspuns:

TPU nu ma lasa sa scriu -trek-.....mda.

| Ianna33 a răspuns:

In primul rand, ca sa intri in contact cu o civilizatie avansata, trebuie' sa ai tehnici avansate. Le-om avea noi, dar fiindca ei sunt avansati, intra ei in contact cu noi. Nu suntem nici cum "ascunsi" in Universul asta. Si nu stiu de unde ideea (probabil indusa de filme) ca extraterestrii ne-ar distruge pe noi. O civilizatie avansata e automat pasnica, de aceea noi nu suntem prea avansati.

| sublime89 explică (pentru Ianna33):

Ba da, intr-un fel suntem "ascunsi", nu pentru ca am avea noi aici vreun merit, dar pentru simplul fapt ca universul e asa mare si sunt atatea miliarde de stele si planete incat sansele sa ne gaseasca cineva sunt aproape nule.

| Ianna33 a răspuns:

Pentru sublime89: crede-ma ca suntem supravegheati indeaproape laughing toata lumea intergalactica asteapta sa ne trezim.

| sublime89 explică (pentru Ianna33):

Sigur, daca tu zici, te cred laughing

| KodrutZ a răspuns:

Daca ar fi mai avansata fie:
A. Ne-ar gasi ei primii si ne-ar coloniza/asimila, in cazul in care sint expansionisti.
B. Ar fi posibil ca noi sa fim cei ce vor ataca din paranoia/nestiinta iar ei sa fie o civilizatie inchisa, fara contacte cu exteriorul, insa foarte avansati spiritual/in tehnica civila. In cazul asta, nu ar fi de mirare sa ii decimam pentru inceput, ca intr-un final fie sa fim adusi pe calea cea buna cu metode pasnice, fie sa ne rada de tot.

| Miauti a răspuns:

Sa nu credeti ca nu exista o uniune guvernametala si in univers... uitati va pe pamant.

| 0rlando a răspuns:

În mod clar, nu putem evita contactul cu vreo specie extraterestră. Sunt destul de sigur că dacă au capabilitatea de a ajunge atât de departe, nu vor putea fi opriți de la un eventual contact.
De asemenea, o civilizație atât de avansată încât să ajungă la noi, probabil este mai interesată de cultura și tehnologie noastră, decât să ne ocupe, deși nici analogia lui Stephen Hawking cu privire la colonizarea americii nu trebuie ignorată.

Mie nu mi frica e aia mie mi frica de noi care o sa ne ucidem singuri, nu vezi ca extremisti castiga putere in lume in curand vine al alt hitler

| martzian a răspuns:

Sigur. Extraterestrul Costel si extraterestra Lucica vor veni sa ne distruga mitul omului evoluat din nimic. Eu propun sa nu mai iesim atat de des din casa. Daca ne prinde omuletul verde? happy

| MskDesign a răspuns:

Stephen Hawking a cam imbatranit,si ca orice persoana mult inaintata in etate,debiteaza tot felul de lucruri.
Probabilitatea de a gasi o specie extraterestra inteligenta,a crescut foarte mult in ultimii ani odata cu numarul mare de exoplanete descoperite datorita tehnologiei noastre.
Pentru mine problema care ma sacaie, este aceea ca rasa umana, daca ar fi superioara speciei extraterestre descoperite, ar nimicio pentru ca omului nu-i ajunge niciodata. Daca ar fi superioara specia extraterestra, nu putem comenta pana nu se va intampla.

| ErrorFound a răspuns:

Aici, din pacate, nu sunt de acord cu el.
Ca sa ajungi la stadiul in care calatoresti interstelar, ar trebui sa ai o oarecare constiinta, sa ai un respect pentru alte rase.

Noi avem diferite probleme intre noi, legate de rase, etnii si tampenii de genul.

Nu cred ca vom ajunge sa colonizam planete pana nu vom intelege ca toti suntem oameni, o apa si-un pamant.
Ar trebui in primul rand sa ajungem sa ne intelegem fara greseala, ca sa nu se iste probleme in colonii sau in navete.

Deci, dupa cum vezi, o civilizatie extraterestra ar trebui sa aiba niste principii morale dupa care sa se ghideze, nu sa caute razboi peste tot.

Plus ca la o colonizare interplanetara sunt foarte multe conditii de luat in seama, printre care atmosfera si umiditatea, temperatura, etc. O colonie inchisa este foarte expusa la factorii externi, nu poti ramane intr-un "oras" sub cupola pentru mult timp.
Poate oxigenul, apa, sulfurul sunt toxice pentru ei, cine stie.

Poate extraterestrii ne privesc din spatiu si asteapta sa le devenim "frati".
Poate ne supravegheaza, poate ne ajuta, nu stiu sigur...
Poate nu vor sa luam cai gresite si sa ne auto-distrugem.

In fine. Filmele au bagat spaima in multi. Nu stiu dupa ce se ghideaza domnul Hawing, dar nu cred ca o civilizatie atat de avansata ar avea nevoie de putinul nostru.

| sublime89 explică (pentru ErrorFound):

Da, in mare sunt de acord cu ce ai zis. Cand am intrebat daca o civilizatie pasnica ar putea avea un efect devastator indirect asupra noastra, aveam in minte niste scene din filmul "Contact", unde imediat dupa ce s-a dat de stire intregii lumi ca am luat legatura cu o civilizatie extraterestra, au aparut feluri si feluri de fanatici religiosi si nu numai, care au inceput sa faca situatia din ce in ce mai grea. Si ma intrebam ce s-ar intampla daca s-ar anunta acum la tv doar atat, ca SETI de exemplu, a interceptat un mesaj de la extraterestri. Nu stiu daca suntem pregatiti pentru asa ceva inca. Cred ca s-ar putea isca o panica generala.

De multe ori suntem critici cu guvernele tarilor ca ascund dovezi ale existentei extraterestrilor. Eu nu cred in asta, dar daca ar fi adevarat am avea tot dreptul sa nu fim multumiti, pentru ca fiecare om ar trebui sa stie si sa fie informat despre un lucru asa de important. Dar daca ne gandim mai obiectiv vom vedea ca probabil pastrarea secretului e singura solutie, daca tinem cont de lumea in care traim acum. Daca s-ar afla ar fi haos, deci poate ar fi mai bine sa nu se spuna nimic. Eu unul i-as intelege daca ar lua decizia asta. Am insa indoieli ca un astfel de secret poate fi pastrat.

| Vvistula a răspuns:

De ce sa comentam noi ce a spus Stephen Hawking, e considerat el mai inteligent om dupa Einstein deci cel mai inteligent om la ora actuala.
Iti spun ca degeaba discutam noi, insa un om cu o asemenea inteligenta, stie ce vorbeste si nu putem sa il contrazicem decat in baza unor argumente solide, pe care in cazul acesta nu le avem.
Nu sunt deaccord cu ErrorFound, cum o civilizatie care poate calatori prin spatiu sa caute razboi cand ea la tehnologia pe care o detine nici nu mai au nevoie sa se lupte, ce boli si toxine sa ia de pe pamant ( nu e razboiul lumilor aici ), la aceea tehnologie ar trebuie sa fie imuni si sa aiba protectie pentru orice.
Ei ne privesc din spoatiu ce asteapta sa devenim frati sa fim seriosi, tu vrei sa fii fratele cu cainele vecinului?, cam asa suna ce a spus el. Nici macar nu are cunostinta de omul cu numele de Hawking care poate gresi dar pe care nu il poate contrazice.
Oricum, eu nu te cunosc personal si nu stiu ce studii sau informatii ai in acest domeniu insa consider ca e o treaba care ne depaseste pe noi toti.
Totul este incert, numai viitorul ne poate da un raspuns clar.

| sublime89 explică (pentru Vvistula):

Normal ca e greu sa ai argumente sa-l poti contrazice pe Hawking, dar de discutat pe aceasta tema putem. Pana la urma si el mai greseste cateodata, ca nimeni nu e perfect.

Ideea ca extraterestri ne-ar supraveghea e cam imposibil de demonstrat si cred ca e doar o dorinta de-a noastra de a crede in senzational. Teoretic ar fi posibila, dar pana nu ai dovezi nu poti sa crezi asa ceva.

E clar ca ne depaseste, dar tocmai asta o face mai interesanta. laughing

Mie-mi place de astia care o ard cu "extraterestrii o sa fie buni si iubitori, flower power si hai sa fim prieteni". Sigur, poate ca unele civilizatii vor fi asa DAR ce te faci daca dai de cei care iti vor resursele? Ia uita-te in istorie, si o sa vezi cum e cu vizitatorii.

Voi cei care o ardeti cu flower power, sunteti dispusi sa pariati pe asa ceva?

Acum partea cu cine ataca primii. Daca noi mergem in alte parti, probabilitatea e foarte mare ca noi sa fim batausii (istoria ne invata asta). Daca vin ei, e o sansa de 50/50. La noi e ceva gen 90/10.

"Poate extraterestrii ne privesc din spatiu si asteapta sa le devenim "frati"."... clar, si au la ei Pipa Pacii si o tona de "iarba".

"E complicat....si sincer, cred ca dupa un anumit nivel nu este decizia unei singure specii in parte."... GRESIT. E foarte simplu : esti slab, mori.

"nu ar avea niste principii morale dupa care sa se axeze."... ca noi oamenii nu? Noi avem TOTI acelasi standard moral nu? Ce e imoral / moral pentru tine, se aplica si celor din alte tari nu?

O alta problema apare la boli. Ce faci daca ei aduc niste chestii naspa? Sau daca noi ducem. La fel, istoria ne invata acest lucru.

Cum ramane cu conditiile de viata? Nu e obligatoriu ca acele specii sa fie la fel ca noi. Si daca nu sunt la fel ca noi, cel mai probabil vin pentru ca au nevoie de resurse.

"ce impact credeti c-ar putea avea asupra noastra?"... un lucru e clar, religiile curente vor fi "pa". Fie dispar de tot, fie se vor adapta (si apar noi zei, noi concepte, etc).

"autodistruge"... nu.

Acel nene mentionat de tine isi bazeaza afirmatiile pe istorie si pe lucruri deja observate. Ba mai mult de atat, chestia cu colonizarea NU se aplica doar speciei umane. Se gaseste in natura si la alte specii deci nu poti sa zici ca e o problema la noi.

"sa ramanem "ascunsi"... nu prea ai cum sa ramai ascuns.

Depinde pentru ce ne cauta.
intotdeauna a fost ideea asta ca daca vin extraterestrii ne invadeaza si ne omoara pe toti. eu nu prea cred ca sunt atat de fiorosi si barbari, vorbim de civilizatie avansata. probabil ca sunt mult mai pacifisti decat noi. eu una sunt curioasa, nu traiesc cu frica asta.

Multi zic ca trebuie sa ai o oarecare constiinta atunci cand exista si inteligenta, dar: apogeul nostru in aviatie si aici ma refer la noile tehnologii, au aparut pe timp de razboi, mai exact al doilea razboi mondial.Vazusem un documentar la Nat.Geog. unde inginerii erau santajati.
Daca e sa strabata, o rasa extraterestra, milioane de ani lumina, eu cred ca au avut multe razboaie de dus, de au continuat sa faca sacrificii si sa investeasca timp in tehnologii.Un timp scurt, mai scurt ca al nostru, in care au fost nevoitit sa atace sau sa se apere, din diferite motive(lipsa de resurse, extindere sau suprapopulare).
In afara de santaj, tehnologiile se mai pot si fura, copia.Asa ca nu conteaza cine a dezvoltat acea tehnologie, conteaza cine a pus mana pe ea.
In cazul in care evolutia colonistilor a atins un prag foarte ridicat, e posibil ca ei sa nu vada scopul nostru pe Pamant. Exact asa cum calci un musuroi de furnici, asa am putea si noi fi striviti.

| dodicuta a răspuns:

Parerea mea este ca, daca voiau sa ne omoare, eram deja morti.

| Eufourikul a răspuns:

Prietene, nu ai cum sa intri in contact cu ei, sunt personaje inventate de marile puteri, sa implementeze frica in oameni!

| sublime89 explică (pentru Eufourikul):

Uhmm, extraterestri nu au fost inventati de "marile puteri". -_-

| Eufourikul a răspuns (pentru sublime89):

Au fost descoperiti de oameni atunciwinking
Hai frate, sa terminam cu aceste tampenii! Tu poti crede in ce doresti

| sublime89 explică (pentru Eufourikul):

Pai nici nu au fost descoperiti laughing E doar o probabilitate foarte mare sa existe undeva in universul asta asa mare.

| Zerathull a răspuns:

Are dreptate, nu putem risca.

| francmasonu a răspuns:

Ft amuzanta problema pusa de tine.
Toata treaba cu extraterestrii e facuta de baietii destepti care vor sa tina lumea cat mai ocupata cu diverse subiecte, in timp ce ei isi vad de treburile lor.

Nu stiu ce varsta ai, dar in loc sa iti pierzi timpul cautand "marturii extraterestre" mai bine citeste istoria, si vezi acolo cine conduce si controleaza toata media, toti savantii, si toate lucrurile de zi cu zi din viata noastra care ne "ocupa" timpul.
Bafta

| sublime89 explică (pentru francmasonu):

Nu ma intereseaza teoriile conspiratiei si povestile tale. Existenta extraterestrilor e plauzibila si sustinuta de majoritatea oamenilor de stiinta, si nu a fost inventata de cineva, pentru ca universul e mare, si asta n-a inventat-o nimeni. Eu aici nu vorbesc de OZN-uri, daca stii sa faci diferenta.

| francmasonu a răspuns (pentru sublime89):

Tocmai asta nu ai inteles.
toata chestia cu extraterestrii nu e decat o amagire, si DA stiu sa fac diferenta intre ce e real si ce e "fabricat".
Nu vreau sa ma agit prea tare pentru ca vad ca nu se merita.Totusi daca vreodata o sa ai curiozitatea, si nu vei fi satisfacut de raspunsurile primite referitor la "civilizatia extraterestra " ia si cauta raspunsul in ISTORIE.
Doar atat gandeste-te ca : daca era sa fi fost, desi nu este acei extraterestrii, demult eram fie condusi de ei, fie aveam un contact cat de cat.
Uite-te la englezi care au rascolit lumea si au "colonizat" tot ce au prins, datorita superioritatii lor( armata lor era mult mai dezvoltata in comparatie cu negrii aia cu arcurilor lor si ce mai aveau).
Pace

| sublime89 explică (pentru francmasonu):

Tu vorbesti de istorie dar vad ca nu realizezi ce scurta e in comparatie cu varsta universului. Existam de prea putin timp ca sa avem o sansa sa ne descopere extraterestri. Vrei sa spui ca daca englezii au colonizat alte continente atunci si extraterestri ar fi trebuit sa ne colonizeze pe noi? Daca asta-i argumentul tau ca nu exista alte civilizatii in univers, e cam pueril. Nu stiu daca realizezi cat de mare e universul.

| francmasonu a răspuns (pentru sublime89):

In fine.