| Ana a întrebat:

Care sunt diferentele dintre ortodocsi si penticostali?

Răspuns Câştigător
Stefan
| Stefan a răspuns:

Inportant e toti cred in Dumnezeu. Si fiecare credinta povatueste enoriasii sa faca fapte bune si sa-si ajute pe cel care cere ajutor.Prin credinta suntem mai buni, mai milostivi.

| lale01 a răspuns (pentru Stefan):

Important*
Doar ortodocsii cred in Dumnezeu, dumnezeul ereticilor este diavolul!

| lale01 a răspuns (pentru Stefan):

Important*
dumnezeul ereticilor este satana

78 răspunsuri:
| alonet a răspuns:

In cateva cuvinte as putea exprima urmatoarele:
ortodocsi au la baza crezul in Sfanta Scriptura si in traditie, scrisa de sfinti parinti de-a lungul secolelor
si penticostali au la baza crezul doar in Sfanta Scriptura fara de toata traditia care a creat ceea ce e astazi ortodoxia

| BUBULINA a răspuns:

@bluerose daca nu sti despre ce e vb nu mai vb

penticostali /adventisti/baptisti nu sunt secte!
sunt religii!
sti ce o secta?
iti dau un ex de secta :martorii lui iehova este o secta periculoasa!

| BUBULINA a răspuns:

@bluerose pai bagi un om nevinovat la puscarie ca vb tu aiurea
eu cand nu sunt sigura de un lucru tac, nu ma bag in seama aiurea

| PαtнwαуTσBℓιѕѕ a răspuns:

Sti ce trebuie sa faca un crestin?
Pocăiţi-vă", le-a zis Petru, „şi fiecare din voi să fie botezat în Numele lui Isus Hristos, spre iertarea păcatelor voastre; apoi veţi primi darul Sfântului Duh.
Uite un om care avea Duhul Sfint si desi auzea vocea lui Iisus Hristos era in drum spre iad, pentru ca l-a slujit pe Iisus in felul lui.
http://www.youtube.com/watch?v=ArqRiIBh2p8&list=PL0C0D22E7A4243C20&index=10
Why I Christian died and went to hell - Testimony

| bluerose a răspuns:

Ortodoxia este o religie. Penticostalii sunt o secta.

| bodealigia a răspuns (pentru bluerose):

Ba nu.eu nu asa cred dar fiecare trebuie sa ne dam cu parerea.eu sunt penticostala si sunt total diferita de ortodosi.nu spun ca doar daca sunteti penticostali mergeti in rai ci daca impliniti biblia

| bluerose a răspuns:

@Bubulina-a-plecat asta e parerea mea.
Si ce-i cu tonul asta, cum adica sa nu mai vorbesc...

| bluerose a răspuns:

@Bubulina-a-plecat pe cine bag la puscarie?
Si zici ca eu vorbesc aiurea?
Cand a aparut catolicismul, ortodoxia, religia islamica si cand au aprut penticostalii, adventistii, baptistii? Sunt secte recunoscute, religiile "adevarate" sunt cele pe care le-am enumerat.
Si repet, asta e doar parerea mea.

| Schnitzel a răspuns:

@Raspuns anonim nu ne rugam la morti dragule. Nu rugam la sfinti. Daca cistim moastele deoarece sufletele care au trait in ele au devenit sfinti nu inseamna ca ne rugam la morti. Pe bune macar inainte sa scrii comentariul asigura-te ca ce scrii acolo e corect.:*

| Schnitzel a răspuns:

@vera niste mijlocitori cu har au scris Biblia: anume Sf Apostoli luminati de Duhul sfant. Ei nu beau dupa biserica si daca multi oameni fac asta, nu inseamna ca bazele crestinismului, credinta curata prevede asa ceva. Fara suparare nu e logichappy:*

| Costel95 a răspuns:

Diferenta dintre ortodocsi si penticostali e ca penticostali inca mai cauta botezul cu Duhul Sfant, dupa cum ne indeamna si Pavel, sa cautam din belsug darurile Duhului Sfant, si dupa cum si Biblia zice in Ioel 2. 28 : "Dupa aceea, voi turna Duhul Meu peste orice faptura; fii si fiicele voastre vor prooroci, batranii vostri vor visa visuri, si tinerii vostri vor avea vedenii." Lucruri care se intampla des la penticostali, dupa cum a spus Dumnezeu.

| Danutz_8401 a răspuns:

Ca de exemplu penticostalii sunt mai linistiti si nu injura...asta is 2 diferentebig grin

| ines a răspuns:

BUBU LINA -Sunt ortodoxa dar de ce crezi ca :martorii lui iehova este o secta periculoasa! imi poti da si motive?

| andrei_5514 a răspuns:

laughing daca ma uit la definitia "sectei" in dictionar, se pare ca orice grupare rupta din alta grupare e secta. ceea ce inseamna ca toate asazise religii cunoscute sunt secte. sau imi scapa vreuna?

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Penticostalii sunt aia pe care ii doare pieptul cand respira. Ca au nevralgie.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Credinta ca fiecare detine adevarul absolut. Dumnezeu nu este nici ortodox nici penticostal nici alta religie.trebuie doar sa facem voia lui dupa poruncile ce ni le-a dat pentru a trai vesnic .atat.sa credem in el si in cel pe care l-a trimis el. fiindca IIsus hristos este singurul nume ce a fost dat oamenilor, pentru ca cine crede in el sa nu piara ci sa traiasca vesnic.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Penticostali nu sunt o sectawinkingeu sunt penticostalwinking apropohappyin lume cea mai mare religie e penticostalismulwinking sau neoprotestantii imi nouhappy3, 5 miliarde de oameniwinking
in america majoritatea sunt penticostalihappy
imi e mila de furnihappyisi bate joc de oamenii care vor ajunge in raiwinkingsi diferentele sunt multe dar micihappyin sensul ca nu se canta ca la operahappyse canta frumos, armonioshappymai vesel sa zic asahappynu de inmormantarehappy a da...si penticostalii respecta bibliawinkingdaca in biblie scrie sa nu te inchini la obiecte de lemn aur argint, etc...nu te inchiniwinking icoanele sunt din lemn fratilorhappydeci ortodocsii la capitolul asta pacatuieschappyse roaga la mortihappyscrie in biblie sa te rogi numai lui dumnezeuwinkingsi in orice caz nu la mortihappyscriehappyda scriehappycititiwinking

| anduanee a răspuns (pentru anonim_4396):

Rugaciunile catre sfinti sunt rugaciuni de mijlocire intre noi si Dumnezeu. Ne inchinam sfintilor pentru a se ruga pentru noi lui Dumnezeu, deci nu ne inchinam mortilor.

| andreyx567 a răspuns (pentru anonim_4396):

Ortodocsii nu se inchina la materialul din care e facuta icoana, se inchina la ce este reprezenatat in ele loser

| ionuty23 a răspuns (pentru anonim_4396):

Deci in biblie scrie clar : „Căci este un singur Dumnezeu şi este un singur mijlocitor între Dumnezeu şi oameni: Omul Isus Cristos, care S-a dat pe Sine însuşi, ca preţ de răscumpărare pentru toţi.Deci in concluzie NU SF.PETRU sau alti sfinti ci ISUS HRISTOS ESTE SINGURUL MIJLOCITOR, ce sa te inchini la moasele nu stiu caruui sfant sau sa te rogi la el ca Dumnezeu sa te ierte, voi care sunteti asa de destepti incalcati porunca SA NU TE INCHINI ALTUI DUMNEZEU... daca te`ai inchinat lui Sf.Petru,Sf.Ioan etc ai pacatuit scrie clar in biblie numa ca trebuia sa te iei dupa biblie nu dupa TRADITIE, la voi traditia e mai importanta ca si biblia din cate vad, te poti ruga LUI DUMNEZEU, LUI ISUS si DUHULUI SFANT.E clar Sfanta Treime Tatal Fiu Si Duhul Sfant care sunt UNA, UN SINGUR DUMNEZEU PUNCT, ca nu zice Tatal Fiul Si Duhul Sfant si Sf.Petru si Sf.Maria etc DESCHIDETI`VA OCHII!

| ionutzu98_9117 a răspuns (pentru anonim_4396):

Greșit, în America majoritatea sunt mormoni!

| ionutzu98_9117 a răspuns (pentru anduanee):

Exact. Înseamnă că ei, penticostalii nu au un mort în familie care mereu ii pupa poza și o venerează. Asa sunt și cu Sfinții. Ce nu înțeleg ei, noi apreciem persoanele din acele "poze" cum zic ei, nu pereții sau lemnul.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Stiti care ie diferenta? la penticostali legea ie lege si nu-i tocmeala. cea mai mare porunca a lui dumnezeu stiti care ie? daca stiti atunci trebuie sa stiti ca exista un singur mijlocitor intre dumnezeu si oameni si acela ie dn.isus cristos. nici decum icoanele, crucile, astrele, statuile, pozele si alti idoli etc

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Penticostalii nu injura... nu sunt secte... Dar ce sunt? Care spunea ca majoritatea din america sunt penticostali... pai de aia sunteti asa multi, sa se implineasca Scriptura! "Este o singura credinta, un singur Domn, un singur BOTEZ". In cate botezuri credeti voi? In trei parca? Pai atunci pentru ce ni se mai spune ca e unul SINGUR? "Nebuni si Orbi"! Va incredeti in intelepciunea unor oameni si nu in puterea lui Dumnezeu. Vreti semne si minuni, v-ati indepartat de Biserica si de tot ce ne-au lasat apostolii si nu cercetati duhurile "daca sunt de la Dumnezeu". TOTI VETI CALATORI SPRE IAD CU BIBLIA SUB BRAT!

| MyNameIsGiovana a răspuns (pentru anonim_4396):

Ce afirmatie dura la sfarsit!laughing)))))

| Gabariela31 a răspuns (pentru anonim_4396):

Buna seara,
In primul rand vreau sa-ti spun ca la penticostali nu sunt 3 botezuri, este unul singur, si sa-ti mai spun ceva, un crestin adevarat are o relatie personala cu Isus Cristos prin rugaciune, il onoreaza pe Dumnezeu prin modul de viata si isi traieste fiecare zi cautand sa faca voia Domnului. Eu nu intentionez sa te supar dar vreau sa-ti atrag atentia la ceea ce ai spus despre cum penticostali vor merge in iad: Asta clar nu este o atitudine buna din partea ta, pentru ca nu poti sa-l slujesti pe Dumnezeu si sa vb asa, sa nu-ti pese de oamneii ca vor merge in iad. Cuvintele noastre trebuie sa fie spre zidire si nu spre daramare.Eu sunt crestin dupa Evanghelie, dar pentru ca nu am gasit nici o astfel de biserica la mine in oras, merg la penticostali, eu am fost si la ortodoxi si am am ajuns la urmatoarea concluzie : Cu tot respectul pentru voi toti care sunteti ortodoxi dar in bisericile ortodoxe se respectasfanta traditie care nu are nimic deaface cu Biblia. Cand Moise a murit Domnul ia ascuns oasele si nimeni nu le-a gasit niciodata, si stiti de ce? Pt ca israelitii sa nu se inchine la oasele lui, deoarece poporul israel era un popor care cadea f usor in idolatrie. Da intr-adevar va inchinati la morti si il maniati pe Dumnezeu facand asa, Isus a murit ca El sa fie Mijlocitor intre oamnei si Dunezeu Tatal nu este alta cale. Noi stim cu toti ca Dumnezeu este Omniprezent si de aceea ne poate asculta rugaciunile, cu totii stim ca doar El este omniprezent, deci cum ar putea sa va auda rugaciunile sfintii? Noi pocaitii urmam invatatura apostolilor, sunt atatea exempe in Biblie unde oamenii au vrut sa se inchine sfintilor si ei nu au acceptat inchinarea lor, in apocalipsa daca o sa cititi o s avedeti ca nici ingerul nu a acceptat inchinarea lui Ioan spunandu-i " Ferestete sa faci una ca asta, si eu sunt slujitor imreuna cu tine aceluias Dumnezeu " deci nici chiar ingerii nu accepta inchinarea, sunt atat de multe erezii in biserica ortodoxa incat imi vine sa plang ca oamenii sau indepartat atat de mult de adevarul Biblic, fratilor nu religia va va mantui ci relatia cu Isus, sunt foarte multe de spus... Eu nu spun ca toti penticostali sunt cu adevarat buni pocaiti, sunt si printre noi care s-au indepartat si nu mai fac voia Domnului, dar voi nu trebuie sa va uitati la oameni ci la Dumnezeu cautati-l pe Isus ca El va iubeste pe toti si vrea sa va mantuiasca sufletele! Domnu sa va binecuvinteze pe toti cu viata vesnica si sa va umple de pacea lui care intrece ori ce pricepere happy!

Alte răspunsuri
Alte răspunsuri
anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Penticostalii au pastor nu preot, penticostalii nu-si fac cruce si nu pupa icoane... din cate am inteles ortodocsii au si Biblia modificata adica scrie Iisus, la penticostali scrie Isus...

| lale01 a răspuns (pentru anonim_4396):

Isus= asin, magar

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Apropo ca penticostalii nu injura. Daca esti pe un drum ratacit satana nu mai are treba cu tine nu vei injura, nu vei fuma, nu vei curvi pentru ca te/ai facut frate cu el. Ortodoxi injura, mai fumeza mai beau, mai afac si altele ca toti oamenii dar se pocaiesc si Dumnezeu ii iarta pe toti care se pocaiesc (adica ati parea rau de ce ai facut si pacatul facut sa nu/l mai repeti) Apoi ortodoxii cred in icone da tu ai o fotografie a mamei? si daca o ai confunzi hartia cu persona mamei? eu cred ca nu. Dar daca mama e departe si nu o poti vedea fotografia mamei te mangaie in lipsa personei. Asta e icona pentru ortodoxi. Pe urma noi ii spnem lui Dumnezeu sa ne miluiasca(para plioctisitor si degradant pentru unii) dar cum am putea sa/i spunem cunoscandu/ne pacatosenia? Pe urma mai e o diferenta interesanta aici legata de Feciora Maria pe care penticostali nu o cinstesc ba mai mult o considera o femeie oarecare. Dumnezeu a putut oare sa locuiasaca si sa se nasca dintr/o femeie oarecare. Daca Dumnezeu a stat in pantecele unei fecioare si dupa nastre a ramas iarasi feciora mai putem spune ca este o femeie oarecare care nu merita sa fie cinstita? Gustati credinta ortodoxa si pe urma vedeti daca e buna sau nu, inchinati/va iconelor si vedeti ce veti simti.

| MyNameIsGiovana a răspuns (pentru anonim_4396):

Frumos spus! bravo!

| Mihai_Vlad_1998 a răspuns (pentru anonim_4396):

Cel mai bun rapsuns frate in Hristos! Cum zice Iisus in Sf. Evanghelie " Cine are urechi de auzit sa auda"! Cat ai incerca sa ii explici un sectar ca merg pe o cale gresita nu reușești...fiindca ei sunt prea fatarnici si " spalati pe creier" de banii americanilor ca sa vada adevarul! Nu iti mai pierde timpul sa le explici ca "Lupul isi schimba blana dar naravul ba!" Asa si ei.....Lupi in piei de oi! Doamne ajuta, si Măicuța Domnului sa ne intareasca a marturisi pe Iisus Hristos, Mantuitorul si credința noastra de 2000 de ani ORTODOXIA! Amin!

| ionutzu98_9117 a răspuns (pentru anonim_4396):

Stai liniștit ca am văzut penticostali care fumau de rupeau mai rău ca ortodocșii!

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Draga Vera, eu sunt ortoxa dar ii respect si pe cei de la alte confesiuni, asta nu insemna ca m/as duce la ei. Daca nu ai parere buna despre ortodoxi este doar pentru faptul ca tu ii compari cu penticostalii sau alte culte. La prima vedere ei par in regula, sunt tare curati pe dinfara dar oare cum sunt pe dinauntru? Pe urma apropo de betivi sau nepoliticosi sau alte tipuri de manifestari care nu sut laudabile ne uitam numai la ele in biserica? Vedem numai raul? Sa citim vietile Sfintilor si sa incercam sa le urmam exeplul sa vedem in ce masura putem acest lucru, si atunci vom vedea ce greu e sa faci ceva. In ortodoxie nu se pune accent pe partea exteriora vizibila lumii ci pe curatirea interiora a omului, adica pe cunosterea sinelui.
Ara fi multe de spus, desigur ca daca vei cauta serios chiar tu vei ajnge la concluzia la care am ajuns si eu ca ortodoxia e insasi viata, este totul si atunci nu vei mai cauta in alta parte. De fapt la acetsta concluzie ar ajunge si cei de la alte confesiune daca ar incerca macar 2- 3 ani sa practice ortodoxia.

| Gabariela31 a răspuns (pentru anonim_4396):

Imi permit sa va spun ca din ceea ce ati scris reies cateva erezii. In primul rand un om curat in interior se va vedea curat si in exterior, iar ortodoxia nu este insasi viata pentru ca insasi Viata este Isus Hristos Domnul. Ceea ce v-am spus sustin cu versete din Sfanta Scriptura "25. Vai de voi, carturari si farisei fatarnici! Pentru ca voi curatati partea de afara a paharului si a blidului, dar inauntru sunt pline de rapire si de necumpatare.
26. Fariseu orb! Curata intai partea dinauntru a paharului si a blidului, pentru ca si partea de afara sa fie curata. " Matei 23:25-26. Dumneavostra promovati o religie dar sa stiti a nici o religie din lumea asta nu va va duce in cer si doar Jerta Domnului Isus Cristos. Vin cu alte versete pentru a sprijinii ceea ce v-am scris. " 11. El este "Piatra lepadata de voi, zidarii, care a ajuns sa fie pusa in capul unghiului."
12. In nimeni altul nu este mantuire: caci nu este sub cer niciun alt Nume dat oamenilor in care trebuie sa fim mantuiti."
13. Cand au vazut ei indrazneala lui Petru si a lui Ioan, s-au mirat, intrucat stiau ca erau oameni necarturari si de rand; si au priceput ca fusesera cu Isus. Fapte 4: 11-13. Cercetati Sfanta Scriptura doamna ca sa aveti viata si sa traiti! Eu am facut parte din biserica ortodoxa si dati-mi voie sa va spun ca ma gandem mereu ce o vrea Dumnezeu, de la mine, nu-l intelegeam si toate ritualurile alea ma lasau si mai goala si mai neimplinita, nu le vedeam rostul nu puteam sa inteleg cum un Dumnezeu atat de mare de glorios sa ma lase asa goala in suflet, totul parea un non sens, nu se schimba nimic. Totusi Dumnezeu vede omul care se smereste si isi vede pacatele si se indura de el. Astfel am ajuns si eu sa-L cunosc pe Dumnezeul Glorios la o rugaciune cand am plans in fata lui Dumnezeu si i-am spus ca daca El mai poate sa ma ierte si sa se indure de mine, eu sunt gata sa-L ascult si sa fac tot ce-mi va cere si atunci Dumnezeu mi s-a revelat cu adevarat. Ce vreau eu sa va spun nu este ca o religie sau alta este buna, nu, peste tot sunt lupi imbracati in piei de oi, pentru ca asta este nici satana nu sta degeaba si cauta sa-i duca pe oameni in ratacire, dar Dumnezeu este cel ce trebuie ascultat si onorat asa cum cere EL, printr-o pocainta sincera inaintea Lui, Dumnezeu se reveleaza oricui vrea sa traiasca cu El. Nu va lasati doamna mintita de cel rau prin tot felul de lucruri, cititi Scriptura si rugati-L pe Domnul Iisus sa vi se reveleze sa va reveleze adevarul Lui si atunci veti vedea ca lucrurile nu stau chiar asa cum credeti. Dumnezeu este un Dumnezeu Sfant si nimeni nu se va putea dezvinovatii inaitea Lui, ispasirea pacatelor o veti avea decat daca primiti Jerfa Domnului Isus in viata dvs si va veti lasa schimbata si transformata de Dumnezeu, asta este calea catre cer pe care a lasat-o El si nu este alta. Sa stiti ca intentia mea nu a fost de a va supara, dimpotriva va spun adevarul ca sa va bucurati si sa aveti parte de mantuirea data odata pentru totdeuna celor ce cred in Isus Hristos, nu prin fapte ca sa nu se laude nimeni, asa spune Domnul in Sf Scriptura. Domnul sa va dea har si multa pace care este roada Duhului Sfant!

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Diferenta dintre ortodocsi si penticostali este aceea ca... penticostalii nu injura, nu fumeaza, nu beau, nu fac sex inainte de casatorie... etc. happy.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

penticostalii nu injura, nu fumeaza, nu beau, nu fac sex inainte de casatorie... etc? o spune cine? ii vedeti pe penticostali ca niste sfinti! ei nu fac numai lucruri bune! reveniti-va fratilor! ati stat vreodata in intimitatea lor sa ii vedeti cum se comporta? sunt convins ca nu! ei sunt curati! da la discoteci se duc garla si ei! nu zic ca nu sunt si la ei oameni care cred si care sunt "curati". asa si la ortodocsi. ei nu isi fac cruce... dar culmea e ca pe bisericile lor se afla cruci! ei vorbesc mereu cu Dumnezeu si numai ei fac asta. nu vi se pare ciudat? cititi putin doctrinele lor sa vedeti ce gandire ingustata au. respecta biblia cuvant cu cuvant? oare? de ce la ei Iisus e sris Isus? Isus in limba ebraica inseamna MAGAR. de ce din biblia lor lipseste PSALMUL 50 A LUI DAVID? si multe altele. Religia lor a aparut zilele trecute! acum 400 de ani cand unul s-a trezit sa se autoboteze! asta e strigator la cer! Nici macar Iisus nu s-a autobotezat fratilor!

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Buna! Iata care este cea mai mare diferenta intre Ortodocsi si penticostali:. Ortodocsi au adevarata credinta care sta in Sfanta Teime iar penticostali sau lepadat de aceasta urmandui lui satan si crezand ca pot prosti lumea au inceput sa talcuiasca scriptura dupa bunul lor plac! religia penticostala a aparut in anul 1901 in S.U.A...cand asupra lui Carol Parham s-a abatut duh Sfant presupune el! Va intreb eu acum unde era Duhul Sfant pana atunci?

Inchei spunandu-va ca suntem ortodocsi de 2000 de ani!
EVITATI SECTELE!

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Http://www.youtube.com/watch?v=gGNCVOVihek
Biserica Penticostală este o biserică neoprotestantă. Printre mişcările de redeşteptare a credinţei care au avut loc în secolul al XIX-lea apar, către anul 1900, şi penticostalii. Predicatorul american Charles F. Parham a început să susţină, bazandu-se pe mai multe versete din Noul Testament, că asupra celor credincioşi incă mai coboară Duhul Sfânt. Aceştia dobândesc astfel darul vorbirii în limbi, numit glosolalie - făcând trimitere la evenimentul petrecut de Rusalii (a cincizecea zi de la Înălţarea lui Isus, de aici şi denumirea de "penticostali", luată de adepţii noii mişcări - Fapte cap. 2).Angajamente doctrinare>
1. Pocăinţa - Marcu 1:15; Luca 13:3; Fapte 3:19. Pocăinţa este schimbarea gândirii, a scopului şi a poziţiei în bine faţă de Dumnezeu. Este o porunca divină şi înseamnă întoarcerea la Dumnezeu de pe căile rătăcitoare a firii umane, căinţa pentru viaţa trăită în păcat şi recunoştinţa faţă de Dumnezeu. O pocăinţă sinceră mărturiseşte şi părăseşte păcatul - Marcu 1:15; Isaia 1:16-19; Tit 2:11-13; Fapte 2:38. Pocăinţa transformă întreaga personalitate şi schimbarea trebuie să aibă loc în gândire (Luca 15:17), sentimente (2 Cor. 7:10), voinţă (Luca 15:20).
2. Naşterea din nou - Ioan 3:3; 1 Petru 1:23; 1 Ioan 3:9. Pentru ca omul să poată trăi după voia lui Dumnezeu şi pentru ca firea lui cea veche să fie dezbrăcată de puterea ei, el trebuie să fie născut din nou, adică din Dumnezeu - Tit 3:5. Transformarea sufletească în fiinţa omului este efectuată de Duhul Sfânt prin Cuvântul lui Dumnezeu. Ioan 3:3-5; 2 Cor. 5:17., Iacov 1:18.
3. Înnoirea - Romani 12:2. Este transformarea făcută de Duhul Sfânt în inima celui ce crede în Dumnezeu
4. Justificarea - Rom. 5:1; Tit 3:7. Prin credinţa în Domnul Isus şi acceptarea jertfei Lui Dumnezeu, Tatăl te socoteşte ca fiind neprihănit - adică fără nici o vinovăţie înaintea Lui.
5. Sfinţirea 5.1. Sfinţirea de drept. E darul ceresc în urma faptului de a fi socotit neprihănit de Dumnezeu. Rom. 5:2; 1 Cor. 1:30; 1 Tes. 4:3; Evrei 13:12. Biblia declară că orice om întors la Dumnezeu, curăţit, iertat şi născut din nou este considerat ca sfinţit de Dumnezeu Tatăl, prin jertfa Domnului Isus Hristos. 5.2. Sfinţirea practică - Luca 1:75; 1 Tes. 4:7; Evrei 12:14. Sfinţit înseamnă despărţit cu totul de păcat şi pus deoparte pentru Sfinţirea începe odată cu pocăinţa şi naşterea din nou şi este un proces care continuă toata viaţa. Sfinţirea se realizează prin sângele lui Isus, prin lucrarea Duhului Sfânt şi prin Cuvânt. 1 Cor. 1:2; 6:10-11; Ioan 17:17; 1 Ioan 1:7; 1 Petru 1:2
6. Botezul în apă - Mt. 28:19; Mc. 1:9-10; Fapte 8:36-38, Ioan 3:22 Oricine crede potrivit Evangheliei urmează această poruncă biblică, cerând să fie botezat în apă. Se face în numele Tatălui, al Fiului şi al Duhului Sfânt, printr-o singură scufundare în apă - Matei 28:19; Marcu 16:16; Rom. 6:3-4; Fapte 10:47. Doctrina Bisericii Penticostale nu învaţă şi nu este de acord cu botezul făcut copiilor mici, deoarece Botezul reprezinta marturisirea de credinta a unui om, un Legamant ce poate fi incheiat doar in momentul in care acesta este deplin constient de alegerea facuta. Nu se accepta increstinarea copiilor, chiar daca dorinta parintilor este ca ei sa devina la randul lor crestini, de aceea cei mici sunt aduşi în Biserică pentru a se cere binecuvântarea Domnului peste ei - Marcu 10:13-16. Botezul a fost poruncit de Isus (Matei 28:19). El însuşi a fost botezat (Matei 3:13-16). Dumnezeu a confirmat botezul lui Isus (Luca 3:22), iar ucenicii l-au practicat şi învaţat (Fapte 2:38-41; 16:33; 19:1-6).

7. Botezul cu Duhul Sfânt După ce inima a fost curăţită prin sângele lui Isus şi înnoită prin lucrarea naşterii din nou, botezul cu Duhul Sfânt este o umplere cu putere pentru slujire şi pentru mărturisirea lui Isus - Mt. 3:11; Lc. 24:49-53; Fapte 1:4-8. Acest botez trebuie cerut şi aşteptat prin trăirea unei vieţii sfinte înaintea lui Dumnezeu. Fapte 1:4-8; 2:4; 19:1-6; 1 Tes. 5:19; Gal. 5:16.Botezul cu Duhul Sfânt este trăirea unei experienţe deosebite cu Dumnezeu de care poate beneficia orice om care a experimentat în viaţa lui pocăinţa şi naşterea din nou.

8. Vorbirea în alte limbi Este semnul iniţial al botezului cu Duhul Sfânt (Ioan 15:26; Fapte 2:4; 10:44-46; 19:1-7.) Ca dar al Duhului Sfânt, vorbirea în alte limbi este o vorbire fluentă, cursivă şi inteligibilă. (1 Cor. 14:13-22.) Cel care vorbeşte în alte limbi este pe deplin conştient. Vorbirea în alte limbi trebuie să fie în contextul unei vieţi trăite în sfinţenie. Ea trebuie să fie diferenţiată de alte vorbiri în limbi care nu sunt inspirate de la Duhul Sfânt.

9. Darurile Duhului Sfânt - 1 Cor. 12:1-11, 28, 31; 14:1. Din Sfintele Scripturi reiese că Duhul Sfânt are daruri pe care El le împarte credincioşilor după cum voieşte (1 Cor. 11). Darurile Duhului Sfânt sunt date credincioşilor în vederea lucrării de slujire. Nu toţi credincioşii primesc astfel de daruri, însă toţi sunt chemati a le dori şi a umbla pe calea cea mai aleasă a dragostei.

10. Roada Duhului Sfânt - Rom. 6:22; Gal. 5:22-23; Efes. 5:9. Roada Duhului este semnul unei vieţi sfinte. După ce am devenit copii a lui Dumnezeu trebuie să ne lăsăm cârmuiţi de Duhul Sfânt pentru a putea rodi. Acolo unde nu este roada Duhului Sfânt, nu poate fi o viaţă plăcută lui Dumnezeu. Roada este necesară pentru identificarea relaţiei cu Dumnezeu. (1 Cor. 13:1-3; Mt. 7:20; 1 Ioan 2:9-11).

11. Semne şi Minuni Sunt lucrări care aparţin lui Dumnezeu şi pe care El le face prin credincioşii aleşi în mod special pentru aceasta (Marcu 16:17-20; Rom. 15:18-19; Evrei 2:4).

12. Vindecarea Divină Este dată prin jertfa Domnului Isus pentru toţi cei mântuiţi (Ps. 103:3; Isaia 53:4-5; Matei 8:17; Iacov 5:14-16; 1 Petru 2:24). Rugăciunea pentru bolnavi şi ungerea cu untdelemn este un aşezământ rânduit de Domnul Isus şi de apostoli (Marcu 6:12-13; Iacov 5:14-15). Pentru cei care cred, vindecarea intră în acelaşi plan de mântuire ca şi iertarea păcatelor. De aceea Biblia îndeamnă că în caz de boală credincioşii pot chema presbiterii să se roage pentru ei, ungându-i cu untdelemn în Numele Domnului. Aceasta nu înseamnă că cei credincioşi combat asistenţa medicală, dimpotrivă ei recunosc în ea ca fiind un instrument de vindecare în mâna lui Dumnezeu (Matei 8:16-17; Marcu 2:15-17; 16:17-18; Isaia 38:21). Cauzele bolilor pot fi păcatul, atac din partea diavolului, călcarea unor legi naturale, o pedeapsă a Domnului, bătrâneţea, o încercare îngăduită de Domnul. Căile de vindecare pot fi pe cale naturală, prin contribuţia noastră cu tratament sau odihnă, sau pe cale supranaturală în urma intervenţiei spontane a lui Dumnezeu.

13. Cina Domnului - Matei 26:26-29; 1 Cor. 11:23-26. Cina Domnului reprezintă noul legământ în jertfa Domnului Isus, jertfa care a fost dată pentru omenirea întreagă. Cei care participă la acest act trebuie să ştie că vrednicia lor este în jertfa Domnului Isus dar se cere şi din partea lor o cercetare lăuntrică înaintea acestei lucrări. Actul cinei se poate oficia ori de câte ori este posibil, fără deosebire de zile sau dată - 1 Cor. 11:23-26.

14. Spălarea picioarelor - Ioan 13:4-17; 1 Tim. 5:9-10. După cină Domnul Isus a spălat picioarele ucenicilor Săi. Acesta nu este doar un obicei tradiţional în Israel ci şi un act care trebuie practicat în semn de umilinţă şi dragoste frăţească, conştienţi în acelaşi timp că este şi un act de slujire (Ioan 13:1-17; Fapte 2:42; 1 Tim. 5:10).

15. Zeciuiala şi dărnicia - Gen. 14:18-20; 28:20-22; Maleahi 3:10; Luca 11:42; 1 Cor. 9:6-9; Evrei 7:1-21 Din punct de vedere biblic noi nu suntem posesori, ci numai administratori a ceea ce Dumnezeu ne-a dat (Ps. 24:1; 1 Cor. 6:19-20). Dărnicia este o rânduială biblică în baza căreia fiecare credincios este dator să susţină Biserica şi lucrarea Domnului (1 Cor. 16:1; Evrei 7:4-10; 2 Cor 9:7; Luca 6:38). Învăţătura Vechiului cât şi a Noului Testament arată foarte clar că a zecea parte din venitul nostru aparţine lui Dumnezeu ( Maleahi 3:10; Luca 11:42).

16. A doua venire a Domnului Isus 16.1 Răpirea Bisericii. Isus va veni în văzduh. Cei morţi în Domnul vor învia şi împreună cu cei vii care sunt copii a lui Dumnezeu vor fi răpiţi împreună cu El în nori, după ce în prealabil a avut loc procesul schimbării fizice (1 Cor. 15:52; 1 Tes. 4:15-17; 2 Tes. 2:1). Răpirea este faza care cuprinde venirea secretă a lui Isus în văzduh în vederea răpirii Bisericii Sale (1 Tes. 4:13-17; 5:9; Isaia 26:20; 1 Tes. 1:10; Rom. 5:9). Biserica va fi în cer la nunta Mielului unde va fi răsplătită (2 Cor. 5:10; Rom. 14:10; 1 Petru 4:17; 1 Cor. 3:10-15). 16.2. Venirea vizibilă a lui Isus. După nunta Mielului, împreună cu Mireasa Sa, va avea loc arătarea lui Isus pe norii cerului, pentru instaurarea împăraţiei de o mie de ani (Zah. 14:4; 1Tes. 4:14; 2Tes. 1:7-10; Apoc. 20:4; Apoc. 1:7). Isus intervine pentru a salva Israelul şi a întemeia Împărăţia de o mie de ani, timp în care pământul întreg va fi stăpânit de o pace deplină. În acest timp satan va fi legat (Iuda 14:15; Apoc. 5:10; 19:11-21; 1 Cor. 15:54-55). La sfârşitul miei de ani, satan va fi dezlegat. În urma multor evenimente care vor avea loc în această perioadă va avea loc judecata lui Dumnezeu cu privire la satan şi la toţi cei al căror nume nu a fost scris în Cartea Vieţii. Sentinţa judecăţii lor va fi iazul de foc, adică moartea a doua (Apoc.20:7-15). În urma acestor evenimente escatologice, pământul şi cerul vor fi reânnoite, pe tot întinsul noului Univers va locui neprihănirea, moartea nu va mai fi, va începe veşnicia lui Dumnezeu (Apoc. 21:1-5).

17. Viaţa veşnică Va fi răsplata pentru cei care au trăit o viaţă sfântă de neprihănire (Matei 25:46; Ioan 10:28; Rom. 6:22; 1 Ioan 5:11-13).

18. Pedeapsa veşnică Va fi plata pentru cei păcătoşi care nu au trăit conform voii lui Dumnezeu (Mt. 25:41-46; 2 Tes. 1:8-9; Apoc. 20:10-15).

19. Abţinerea totală De la fumat, droguri, băuturi alcoolice şi alte lucruri care îl îndepărtează pe om de Dumnezeu (Efes. 5:18; Prov. 20:1; Isaia 28:7; 1 Cor. 5:11; 6:10; Gal. 5:21).

20. Mâncare şi băutură Ca şi oameni credincioşi se cere a fi cumpătaţi în aceste aspecte (Rom. 14:2-3, 17; 1 Cor. 8:8-13; 1 Tim. 4:1-5).

21. Ziua Domnului - Rom. 13:1-2; 14:5-6; Col. 2:16-17. Isus a înviat din morţi duminica, în prima zi a săptămâni şi Biserica primară se strângea duminica pentru serviciile divine (Ioan 20:19-26; Fapte 2:1; 20:7; 1 Cor. 16:2).

22. Simplitatea (modestia) - Rom. 12:1-2; Iacov 4:4; 1 Cor. 9:27. Conform cu ideea biblică, modestia este o calitate spirituală lăuntrică, exteriorizată printr-o trăire cuviincioasă în toate aspectele vieţii. Credincioşii trebuie să urmărească a fi un exemplu pozitiv pentru societatea în care trăiesc.

23. A nu aparţine unor secte religioase secrete Ioan 18:20; 2 Cor. 6:14-17

24. Jurământul - Mt. 5:34-36; Iacov 5:12; Ps. 119:106. Jurământul este o mărturie solemnă bazată pe conştiinţă şi se depune în faţa instanţelor legale de stat (Evrei 6:16-17).

25. Căsătoria şi recăsătoria - Mt. 19:7-9; Mc. 10:11-12; Luca 16:18; 1 Cor. 7:2, 10-11. Căsătoria este instituită de Dumnezeu şi este legământul dintre un bărbat şi o femeie. Prin căsătorie cei doi devin un singur trup şi au datoria de a se ajuta şi iubi reciproc. Conform Scripturilor fiecare este liber să decidă cine să-i fie partenerul de viaţă cu o singură condiţie, să fie în Domnul (1 Cor. 7:38-39). Căsătoria se oficiază în Biserică numai în urma căsătoriei civile. Nu sunt admise: căsătoria unui credincios cu un necredincios, concubinajul, desfrâul, necurăţia, avorturile, prostituţia, homosexualitatea şi lesbianismul.(Rom.1:22-32; 2 Cor 6:14). Căsătoria nu se poate deslega decât în cazul când unul din cei doi a căzut în păcat de curvie (adulter) dovedit (Mt. 19:1-12) sau când unul din cei doi soţi au încetat din viaţă. Domnul Dumnezeu urăşte despărţirea, aşa că ce a unit Dumnezeu omul să nu despărţească. (Gen. 2:18-24; Evrei 13:4; Rom. 7:1-3; 1 Cor. 6:18).

26. Postul Este abţinerea de la mâncare şi băutură de orice fel pe un timp hotărât de fiecare în parte. El are ca scop însoţirea rugăciunii pentru apropierea de Dumnezeu.(Mt. 6:16, 17:21; Marcu 2:20; Isaia 58:1-14).

27. Atitudinea noastră faţă de alte confesiuni religioase — a se trăi în pace cu toţi oamenii dar mărturisindu-se adevărul.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Biserica Ortodoxă este o comunitate de credinţă creştină. Creştinii ortodocşi sunt organizaţi în biserici ortodoxe naţionale autocefale (greacă, rusă, română, sârbă etc.), aflate în comuniune liturgică (euharistică) unele cu altele. Între bisericile ortodoxe naţionale, primatul onorific este deţinut de Patriarhia Ecumenică a Constantinopolului. După numărul de credincioşi, ortodocşii formează în lume a doua comunitate creştină, după Biserica Catolică.

Numele de Ortodoxie vine din limba greacă, de la ορθο (ortho - drept, corect) şi δοξα (doxa - slăvire sau, într-un înţeles mai general, opinie), traducându-se deci literal "dreaptă-slăvire", cu înţelesul de "credinţă, opinie corectă". Este de menţionat că şi unele din celelalte biserici creştine îşi consideră propriile învăţături ca fiind drepte sau chiar singurele drepte.

Bisericile Ortodoxe Răsăritene reunesc astăzi o parte importantă a credincioşilor creştini. Istoric şi cultural, ele sunt purtătoare ale unei tradiţii bogate, dezvoltate de-a lungul a două milenii de viaţă creştină într-o largă zonă geografică.

Fundamentele teologiei creştine ortodoxe au fost stabilite la primele şapte sinoade ecumenice, ţinute între secolele al IV-lea şi al VIII-lea. Din motive religioase, dar şi politice, geografice şi culturale, între biserica apuseană (romano-catolică) şi cea răsăriteană (ortodoxă) s-a produs o separare în 1054, cunoscută sub numele de Marea Schismă. În urma acestui eveniment, atât Biserica Ortodoxă, cât şi cea Catolică se consideră a fi singura biserică universală (καθολικι - catolică sau "sobornicească") şi apostolică, ca şi deţinătoarea dreptei credinţei (Ορθόδοξια - ortodoxă). Spre deosebire de biserica Romei, ce pune accentul pe universalitate (catolicitate), cea ortodoxă pune accentul pe puritatea credinţei, de unde diferenţa de nume.

Biserica Ortodoxă (în integralitatea bisericilor locale ce o compun) consideră că are la bază succesiunea apostolică neîntreruptă începută de la apostoli.

Prezenţa Bisericii Ortodoxe este dominantă în zone ce s-au aflat în spaţiul cultural al imperiilor bizantin şi rus: Europa de Est şi de Sud-est, Asia, şi părţi ale Orientului Mijlociu şi ale Africii. În prezent, numărul de credincioşi ortodocşi este majoritar în Belarus, Bulgaria, Georgia, Grecia, Macedonia, Republica Moldova, România, Rusia, Serbia, Muntenegru şi Ucraina. Mari comunităţi de creştini ortodocşi trăiesc şi în Albania (aprox. 30%), Bosnia (31, 4 %), precum şi în unele state care au aparţinut Rusiei ţariste, respectiv Uniunii Sovietice (Statele baltice şi Asia Centrală). Prezenţe ortodoxe semnificative se găsesc în multe alte ţări din America de Nord, Europa de Vest etc., datorate în special comunităţilor formate prin emigrarea est-europenilor.

Dogma ortodoxă
Biserica Ortodoxă a celor şapte Sinoade Ecumenice are la bază Vechiul şi Noul Testament. Conducătorul ("capul") ei este Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, „Păstorul cel bun", care îndrumă credincioşii, mădularele vii ale Bisericii, pe calea spre mântuire. Biserica Ortodoxă a celor şapte sinoade ecumenice recunoaşte un acelaşi Dumnezeu treimic, Tatăl, Fiul şi Sfântul Duh, întreit în ipostas (persoane), dar unul în fiinţă (esenţă), Dumnezeu atotputernic, preexistent lumii şi complet independent în raport cu orice, deosebindu-se astfel fundamental de religiile naturale, în care dumnezeul / dumnezeii iau naştere într-un univers preexistent.

Ca ramură a creştinismului, teologia Bisericii Ortodoxe a celor şapte sinoade are la bază dragostea, căci "Dumnezeu este iubire", I Ioan IV:8 (I Ioan 4, 8) şi este reluat în scrierile teologilor ortodocşi, care afirmă că Dumnezeu este iubirea. Iubirea a fost propovăduită şi arătată prin fapte de Iisus Hristos, considerat unul din cele trei ipostasuri (persoane) ale Sfintei Treimi, care s-a coborît pe pământ şi s-a întrupat ca om, şi-a jertfit viaţa şi a luat asupra lui păcatele oamenilor pentru a îi mântui de păcat, iar prin învierea sa a transfigurat şi îndumnezeit (θεοσισ) trupul omenesc luat. Astfel, definitorie pentru înţelegerea în ortodoxie a venirii lui Hristos în trup este formula Sf. Atanasie cel Mare: "Dumnezeu a devenit om pentru ca şi omul să poată deveni dumnezeu". Prin vorbă şi faptă, Hristos a arătat că se poate trăi în lume făcând voia lui Dumnezeu („Acestea vi le-am grăit, ca întru mine pace să aveţi. În lume necazuri veţi avea; dar îndrăzniţi. Eu am biruit lumea. ", Ioan 16, 33) şi a scos în evidenţă din cele zece porunci două, dar care cuprind totul şi care îl fac pe cel ce le îndeplineşte să le facă în mod automat şi pe restul: dragostea de Dumnezeu şi de aproapele („El i-a răspuns: Să iubeşti pe Domnul Dumnezeul tău, cu toată inima ta, cu tot sufletul tău şi cu tot cugetul tău. Aceasta este marea şi întâia poruncă. Iar a doua, la fel ca aceasta: Să iubeşti pe aproapele tău ca pe tine însuţi. În aceste două porunci se cuprind toată legea şi prorocii.", Matei 22, 37-40).

Teologia acestei Biserici se bazează pe scrierile Bibliei, pe Tradiţia Bisericii şi pe trăirea vieţii religioase în cadrul Bisericii, singurul loc în care Biblia poate fi corect înţeleasă. Se acordă o mare importanţă Sfintei Împărtăşanii, eveniment în urma căruia credincioşii se unesc spiritual şi material cu Iisus Hristos.

Virtuţile (faptele bune) au o importanţă mântuitoare, acestea făcând parte din procesul de sfinţire (teologie) (împărţit teologic în trei etape: curăţire, luminare şi îndumnezeire). Lucrarea virtuţilor se face şi în referire la episodul judecăţii universale, formulată în Evanghelia după Matei, capitolul XXV.

Între Biserica Ortodoxă a celor şapte sinoade pe de o parte, şi catolicism pe de altă parte, există deosebiri (a se vedea legăturile indicate în continuare). Vom menţiona doar una: ortodocşii consideră că Biserica este formată din mulţimea credincioşilor – mădulare vii – al cărei cap este Iisus Hristos – Mirele. În acest context, Biserica, ca şi clădire şi ca organizare administrativă are un rol subordonat, de a sprijini viaţa duhovnicească a mulţimii credincioşilor conduse de „Păstorul cel bun".

Conform istoricului Eusebiu, creştinismul ar fi fost adus în Dobrogea chiar de apostolul Andrei, deci foarte de timpuriu. Prima menţiune scrisă privind martiriul unor creştini pe teritoriul românesc datează din anul 290 şi se referă la doi mucenici răsăriteni, Epictet şi Astion. Trăirea în spiritul învăţăturii lui Iisus a devenit însă mod de viaţă şi pentru un mare număr de locuitori ai meleagurilor româneşti. Ca dovadă, Biserica Ortodoxă Română a canonizat mai mulţi sfinţi şi mucenici, ultimul dintre aceştia fiind monahul Gheorghe de la Cernica (în 2005, fiind sărbătorit pe 3 decembrie).
Diferenţe confesionaleFaţă de Bisericile neoprotestante
Pe lângă deosebirile esenţiale arătate mai sus privind învăţăturile Sola Scriptura şi Sola Fide, mai există o multitudine de diferenţe, care variază în funcţie de denominaţia neoprotestantă. Dintre acestea, amintim:

cinstirea Fecioarei Maria ca Născătoare-de-Dumnezeu (întemeiată pe Luca 1:42 şi practica Bisericii primare);
închinarea la icoane, chipuri ale lui Iisus Hristos, Maicii Domnului şi ale sfinţilor, considerate de Biserica Ortodoxă un simbol al persoanei reprezentate; astfel, închinarea nu se adresează materiei icoanei, ci celui reprezentat;
închinarea la moaştele sfinţilor (Biserica Ortodoxă consideră că aceştia, asemeni lui Hristos în Schimbarea la Faţă, şi-au preschimbat şi transfigurat întreg trupul, prin lucrarea harului dumnezeiesc, acesta devenind astfel nestricăcios; închinarea la sfinţi este, astfel, o cinstire a lui Dumnezeu, prezent prin harul dumnezeiesc din acele oseminte sau moaşte).
Biserica Ortodoxă respinge interpretarea simbolică a Euharistiei, considerând că pâinea şi vinul se preschimbă la Liturghie în adevăratul trup şi sânge al lui Hristos.
Biserica Ortodoxă practică botezul copiilor, bazându-se pe obiceiul Bisericii primare, când o întreagă familie, indiferent de vârsta membrilor săi, se convertea la creştinism, dar acceptă şi botezul adulţilor.
Unele grupări neoprotestante acceptă căsătoria între homosexuali (considerată un păcat de Biserica Ortodoxă şi, de majoritatea bisericilor neoprotestante).

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Eu cred ca ar trebui sa puneti mana sa cititi biblia si apoi sa va dati cu parerea,...