anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

(n-am stiut in ce categorie sa-l pun happy )

Buna,
Deci va prezint pe scurt problema:
Am 16 ani si locuiesc in Franta din 2012. Parintii mei sunt divortati si locuiesc cu maica-mea si prietenul ei.
Am mai mers prin Romania asa prin vacanta dar acum se fac doi ani de cand n-am mai venit in tara si mi-e foarte dor.
Adevarul e ca nu mai am prieteni prin Romania avand in vedere c-am pierdut contactul. Nici in Franta nu e mai bine caci in primii ani am stat singur la scoala si la gimnaziu dar macar la liceu am doua prietene cu care ma inteleg foarte binewinking.
Aici in Franta nu ma simt acasa si ma simt doar ca un strain ( sunt foarte atasat de Romania si chiar foarte patriot). Totusi la liceu sunt apreciat de profesori vazand ca am rezultate bune. Acum am terminat aici echivalentul la a 10 a in Romania, ceea ce inseamna ca-mi mai raman doi ani pana la bac. Dupa am de gand sa fac o faculate de medicina la Cluj si mi-e frica sa nu fiu vazut ca un strain desi sunt roman ( bun mai am si origini rusesti dar no happy ).
Stiu ca mai am de asteptat inca doi ani dar simt ca dupa doi ani de astepat incep sa-mi pierd rabdarea si ma gandesc tot timpul la Romania.
Odata i-am zis lui maica-mea ca vreau sa ma mut definitiv in Romania dupa bac dar a zis ca n-am ce face acolo stiind toata lumea motivele. Oricum pe mine ma intereseaza mai mult conditia noastra spirituala dacat niste hartii de schimb.

Scriind acest post va rog sa ma ajuati cu niste sfaturi,

Merci beaaucoup

Răspuns Câştigător
| Freya1 a răspuns:

Ca să poţi să fi fericit trebuie să faci ce simţi.
Doi ani vor trece repede ai să vezi şi pe urmă o să poţi să faci ce simţi. Iar ca să te înţelegi şi cu mama ta poţi să îi spui că faci facultatea în ţara iar în caz că nu o să iţi meargă din punct de vedere financiar ai să te întorci să munceşti acolo şi poate o să fie mai îngăduitoare.
În fond eşti roman şi cum e sau nu ţara asta foarte muţi merg pe dincolo pentru aş face aici o casă, o familie şi să îmbătrânească frumos. Eu oricum nu am înţeles niciodată de ce uni ar dori să locuiască pentru totdeauna într-un loc în care nu sunt acasă.

| anonim_4396 explică (pentru Freya1):

Maica-mea stie ca vreau sa merg la facultate in Romania dupa bac si e perfect de acordwinking.
Oricum mersi mult pentru raspuns happy!

Răspuns Apreciat de Editori
anonim_4396
| anonim_4396 explică:

Cum sa nu poti face nimic in tara?
Adevarul e ca doar cei care nu invata nu reusesc deoarece oferta de munca e extrem de mica pentru maturatori, cofetari etc. (necalificati)
Tu cu facultate iesi absolut orice si in raport cu preturile sunt salarii super bune.
Si in plus, ai dreptate, e mai bine sa te simti fericit (desi hartii o sa ai o groaza cand vor auzi astia de francez cu facultate) si sa gasesti o cale sa vii in Romania.

| anonim_4396 explică (pentru anonim_4396):

Merci pentru raspuns in primul rand, in al doilea ai dreptate pot face ceva in tara si de aceea as dori sa ma intorc.
Nici n-ai idee cat de mult ma doare cand aud oameni "romani" care zic chestii negative despre tara lor natală!

2 răspunsuri:
| Steregoi a răspuns:

"conditia noastra spirituala" - vestul devine din ce in ce mai gol dpdv spiritual mai ales in Franta care este un stat laic oficial. Am fost si eu odata in Paris langa turnul Eiffel.