| damianmaria17 a întrebat:

Intrebarea este adresata elevilor de la liceul militar. Sunt elev in clasa a8-a si am inceput deja sa ma gandesc ce liceu voi urma. O optiune ar fi liceul militar, de preferinta cel din Campulung Moldovenesc. V-as ruga sa imi spuneti cum decurge o zi la un astfel de liceu, cum e programul, profesorii, pedepsele care li se pot aplica elevilor. Multumesc anticipat!

Răspuns Câştigător
| artmosfera a răspuns:

Din ce mai știu eu programul e ceva de genul:
6 trezit
6-6:30 înviorare
până la 7 se fac paturile, ceva oridine prin camere, pregătit uniforma
până la 7:50 se ia micul dejun
8-14 ore
14-16 masa și ceva timp liber
16-20 un fel de afterschool, temele și învățatul se fac în clase cu colegii și un elev mai mare în anul de studiu și implicit în grad, acesta având rolul de a supraveghea și de a ajuta prin explicații suplimentare
după asta se ia masa de seară și timp liber până la 22 când se dă stingerea
Mai ai și ore de instrucție militară
Colegii sunt în general de treabă. Având în vedere că un liceu militar are standarde înalte, există o mare concurență între elevi. Profilul este unul singur, matematică-informatică cu engleză/franceză
Pentru a fi admis la un liceu militar se dau niște probe+o examinare medicală la un Spital Militar
Probele: proba sportivă-alergare 1000 m+traseu utilitar, probă psihologică, test grilă mate și română. Media de intrare este media aritmetică dintre nota de la testul grilă și media de admitere(75% media EN română și mate, 25% media generală a claselor V-VIII)
De prin ianuarie-februrie să mergi la CJM din județul tău pentru recrutare, detalii.
Sunt 20 de locuri pentru fete și 100 pentru băieți.
Un liceu militar nu e o închisoare cum cred unii. Am câteva cunoștințe și crede-mă că dacă era închisoare nu mai mergea nimeni. Elevii și majoritatea cadrelor didactice sunt opened-mind. Contează să fii serios și să-ți vezi de treabă, nimeni nu va avea nimic cu tine.