anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Salut! Sunt in clasa a XI-A si pe primul semestru nu am intrat aproape deloc la orele online, deoarece am avut probleme cu tatal meu care momentan este in spital si am fost si sa lucrez ca sa pot ajuta familia.Cand am putut am trimis teme la unele materii si la cateva dintre ele am media incheiata. Doamna diriginta mi-a spus ca sunt in pericol de exmatriculare. De absente nu este problema, pentru ca pot face rost de scutiri. De luni o sa intru la ore si o sa imi continui activitatea de elev. Intrebarea mea este: Pot sa nu fiu exmatriculat/corigent/repetent daca o sa particip la ore si o sa imi motivez absentele? Am inteles ca pot incheia situatia de pe primul semestru in primele 8 saptamani din semestrul 2, este adevarat? Stiu ca profesorii nu o sa ma inteleaga, dar asta este situatia, o sa incerc sa le explic. Mai pot salva anul acesta scolar?

4 răspunsuri:
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Deocamdata esti doar amanat pe sem.I, la materiile la care nu ai promovat din cauza lipsei a cel putin 2 note. Vei putea remedia situatia in primele 8 saptamani ale sem.II.
Pentru a nu fi scazuta media semestriala la purtare ar fi trebuit sa duci adeverinte de motivare a absentelor in primele 7 zile de la revenirea la scoala, s-ar putea ca acum sa fie prea tarziu, avand in vedere prevederile Regulamentului-cadru, de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, aprobat prin Ordinul MEC nr. 5447/2020, citez:
ART.94.(1)Prezenţa elevilor la fiecare oră de curs se verifică de către cadrul didactic, care consemnează, în mod obligatoriu, fiecare absenţă.
(2)Motivarea absenţelor se face de către învăţătorul/ institutorul/profesorul pentru învăţământul primar/profesorul diriginte în ziua prezentării actelor justificative.