anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Salut! Sunt in clasa a XI-A si pe primul semestru nu am intrat aproape deloc la orele online, deoarece am avut probleme cu tatal meu care momentan este in spital si am fost si sa lucrez ca sa pot ajuta familia.Cand am putut am trimis teme la unele materii si la cateva dintre ele am media incheiata. Doamna diriginta mi-a spus ca sunt in pericol de exmatriculare. De absente nu este problema, pentru ca pot face rost de scutiri. De luni o sa intru la ore si o sa imi continui activitatea de elev. Intrebarea mea este: Pot sa nu fiu exmatriculat/corigent/repetent daca o sa particip la ore si o sa imi motivez absentele? Am inteles ca pot incheia situatia de pe primul semestru in primele 8 saptamani din semestrul 2, este adevarat? Stiu ca profesorii nu o sa ma inteleaga, dar asta este situatia, o sa incerc sa le explic. Mai pot salva anul acesta scolar?

4 răspunsuri:
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Deocamdata esti doar amanat pe sem.I, la materiile la care nu ai promovat din cauza lipsei a cel putin 2 note. Vei putea remedia situatia in primele 8 saptamani ale sem.II.
Pentru a nu fi scazuta media semestriala la purtare ar fi trebuit sa duci adeverinte de motivare a absentelor in primele 7 zile de la revenirea la scoala, s-ar putea ca acum sa fie prea tarziu, avand in vedere prevederile Regulamentului-cadru, de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, aprobat prin Ordinul MEC nr. 5447/2020, citez:
ART.94.(1)Prezenţa elevilor la fiecare oră de curs se verifică de către cadrul didactic, care consemnează, în mod obligatoriu, fiecare absenţă.
(2)Motivarea absenţelor se face de către învăţătorul/ institutorul/profesorul pentru învăţământul primar/profesorul diriginte în ziua prezentării actelor justificative.
(3)În cazul elevilor minori, părinţii sau reprezentanţii legali au obligaţia de a prezenta personal învăţătorului/institutorului/ profesorului pentru învăţământul primar/profesorului diriginte actele justificative pentru absenţele copilului său.
(4)Actele medicale pe baza cărora se face motivarea absenţelor sunt, după caz: adeverinţă eliberată de medicul cabinetului şcolar, de medicul de familie sau medicul de specialitate, adeverinţă/certificat medical/foaie de externare/scrisoare medicală eliberat(ă) de unitatea sanitară în care elevul a fost internat. Actele medicale trebuie să aibă viza cabinetului şcolar sau a medicului de familie care are în evidenţă fişele medicale/carnetele de sănătate ale elevilor.
(5)În limita a 20 de ore de curs pe semestru, absenţele pot fi motivate doar pe baza cererilor scrise ale părintelui sau reprezentantului legal al elevului sau ale elevului major, adresate învăţătorului/institutorului/profesorului pentru învăţământul primar/profesorului diriginte al clasei, avizate în prealabil de motivare de către directorul unităţii de învăţământ.
(6)Actele pe baza cărora se face motivarea absenţelor se prezintă în termen de 7 zile de la reluarea activităţii elevului şi sunt păstrate de către învăţătorul/institutorul/profesorul pentru învăţământul primar/profesorul diriginte pe tot parcursul anului şcolar.
(7)Nerespectarea termenului prevăzut la alin. (6) atrage declararea absenţelor ca nemotivate."

| zurick a răspuns:

Poți încerca, nu știu dacă poți sau nu, dar încearcă

| laviniaaaaaaaaa a răspuns:

Încearcă să te duci la director, să îi explici situația și te va îndruma el(asta sca va intelege).
Imi pare foarte rau sa aud asta

| ConstantinCucos a răspuns:

Data viitoare incearca sa fii prezent la ore.
Faptul ca tatal tau este in spital da dovada de parenting foarte prost.