Buna. Ma gandesc ca lumea nu a inteles faptul ca te referi la sponsorizarea evenimentelor organizate de scoli (presupunand ca am dreptate si intr-adevar la asta te referi). Sa stii ca se gasesc inca suficiente firme care sa faca asta, constant chiar, 1. de semi-nevoie (proprietarii au copii ina cea scoala, etc) si 2. pentru deductia TVA. Dincolo de asta, sumele sponsorizate sunt mai mereu mici pentru ca e greu sa ai parte de plus-valoare intr-un astfel de cadru. Sigur, conteaza mult nisa, firmele de fashion, spre exemplu, sau cele care se adreseaza direct liceenilor si care ii au pe acestia in publicul-tinta fiind mai „predispuse" in a risca, rar, ce-i drept, sume pentru astfel de event-uri. In business insa trebuie sa primeze profesionalismul, ori asta presupune capacitatea de a genera profit ori macar awareness la modul serios; altfel vorbim de bani aruncati pe fereastra. Mai e si problema faptului ca balurile, spre exemplu, nu au nici valoare culturala nici de CSR, motiv pentru care nici de o investitie sentimentala nu poate fi vorba. Repet insa, daca evenimentul e promitator, sansele unei sponsorizari cresc, chiar daca proiectul trebuie facut extrem de bine iar intelegerea ca riscul cade in spatele firmei trebuie inteles de la inceput.
Nu sponsorizeaza statul, care ar trebui sa fie direct interesat de asta. Firmele nu au nimic de castigat.
Pentru ca tineretul nu se intoarce la munca. Putrezesc in facultati inutile, apoi pleaca la supravegheat praful prin alte parti.
Cum poți obține profit din sponsorizări?
Este o intrebare buna, in general o firma incearca sa obtina un profit colateral din sponsorizare
ce inseamna asta, de exemplu daca sponsorizeaza echipa de fotbal FC. Avantul Prabusirii, si aia ajung campionat si sunt dati la tembelizor in timp ce pe tricouri poarta reclama firmei, atunci firma capata avantajele sponsorizarii SI reclama gratuita
din scoli nu prea pot obtine asa ceva, de aia in state sunt sponsorizati in draci pentru ca sportul facut in scoli e mult mai puternic promovat fata de Rominica (i din i foarte intentionat)
Sunt multe motive. Unele firme caută profit, ceea ce nu obțin din sponsorizarea școlilor și liceelor. Altele sunt conștiente că o populație cultă nu poate fi spălată pe creier la fel de ușor ca una incultă, din nou în detrimentul lor și al statului. Acestea sunt doar câteva motive, cu siguranță sunt mai multe.
Cum adică nu obțin profit din sponsorizarea şcolilor şi liceelor?
Atunci din ce obțin profit?
Sponzorizând școli și licee, ei pierd bani. Elevii n-o să cumpere de la firma respectivă pentru că a dat banii școlii, de exemplu.
Cine va cumpăra atunci de la ei?
Firmele vor fi intotdeauna interesate de profit. Cultura nu este o prioritate.
LanguageMaster întreabă:
Ciocinta_Alexandru_1976 întreabă:
LanguageMaster întreabă:
Generalgrevious031 întreabă: