| Mark2012012 a întrebat:

Intocmesc un plan de afaceri pentru prima oara pentru la facultate si mi s-a cerut sa fac si o organigrama care sa reprezinte relatia dintre angajati.
Cum ar trebui sa fie relatia dintre urmatoarele functii administrator, director economic, director de productie, director comercial si ceilalti salariati?

Răspuns Câştigător
| Andrree a răspuns:

Ierarhică?
Poate te ajută asta:

Relatiile organizatorice

Releva raporturile instituite intre componentele organizatorice prin reglementari oficiale. In functie de natura si modul de manifestare a competentelor si responsabilitatilor se disting mai multe tipuri de relatii:

A. Relatiile de autoritate, instituite prin reglementari oficiale, a caror manifestare este deci obligatorie, respectiv:

a). relatii ierarhice, exprima raporturile dintre titularii posturilor de conducere si titularii posturilor de executie;

b). relatii functionale, reprezinta expresia exercitarii autoritatii functionale de catre compartimente specializate, care pot emite indicatii metodologice, recomandari, studii,.;

c). relatii de stat major, ce pot lua nastere ca urmare a delegarii unor sarcini, competente si responsabilitati de catre conducere unor persoane specializate in vederea solutionarii unor probleme complexe.

B. Relatiile de cooperare, ce se stabilesc intre titularii unor posturi situate pe acelasi nivel ierarhic, din compartimente diferite, in vederea realizarii in comun a anumitor obiective.

C. Relatiile de control, ce se asociaza, de regula, relatiilor ierarhice, stabilindu-se intre titularii unor posturi aflate pe niveluri ierarhice diferite.

C. Relatiile de reprezentare reprezentate de legaturile dintre reprezentantii imputerniciti ai intreprinderii si reprezentantii organizatiilor profesionale, sindicale etc.

Ce mi-am mai bătut capul şi cu relaţiile astea până le-am înţeles. :-

0 răspunsuri: