| Albu_Mădălina_Mihaela_2000 a întrebat:

De curând m-am angajat ca agent de vânzări pe un call center.M-ati putea ajuta cu ceva sfaturi din domeniu, ce ar trebui sa fac, ce calități ar trebui sa aibă un agent de vânzări?! Ce implică mai exact acest domeniu al vânzărilor?!
Multumesc!

Răspuns Câştigător
| Atim a răspuns:

Buna! Eu am lucrat aproape 3 ani ca agent de vânzări (dar nu pe call center), din experienta mea, pot spune ca omul devine reticent in momentul in care conștientizează ca tu vrei sa îi vinzi ceva, de aia un "small talk" înainte de orice propunere e important. Totodata, cand ajungi la vanzare, ajuta sa folosesti pasii aia pe care ii înveți si la traininguri. Aici depinde de ce vinzi, daca e vorba de servicii ajuta sa discuți despre ce are deja, IMPORTANT in ce preț, si sa îi arati ce dezavantaje are cu furnizorul actual, si abia apoi sa îi propui tu ceva. Daca nu e vorba de servicii, ci de produse omitem pasul asta. Alta treaba este sa nu începi niciodata cu prețul, intai îi prezinți câte avantaje va avea și abia cand e aproape convins ajungi la preț. Idealul este sa propui un preț mai mare prima data, ca sa ai de unde sa scazi, daca vede ca după nu știu câte discont-uri ajungi la prețul ala simte ca depui eforturi pentru el si accepta mai ușor, dar daca ii dai din start ce ai mai bun si nu ii convine va încerca să negocieze si nu vei mai avea de unde sa scazi. Mie îmi plăcea sa întreb clientul in ce buget ar vrea sa se încadreze pentru ca de regula ce zicea el era mai mare decât ce as fi propus eu si daca ii propui ceva sub bugetul propus de el sansele sa ceara mai ieftin sunt mici.

Calitățile pe care cred eu ca ar trebui sa le aibă un agent de vânzări sunt:

1. Încrederea - daca nu ai încredere in tine clientul va simți asta si va folosi asta împotriva ta in discuții.

2. Control de sine- trebuie sa fii o persoana cat mai calma. Vei da de tot felul de oameni, unii poate îți vor vorbi urat (nicaeri nu poți scapa de oamenii de genul asta) iar tu va trebui sa iti menții calmul si sa îi arati ca esti un om educat.

3. Persuasiunea - trebuie sa fii convingător. Trebuie sa poți duce discuția in punctul in care vrei tu si sa il convingi pe client ca vrea produsul tău.

4. Răbdarea - inevitabil vei avea si clienti care vor vorbi peste tine sau care vor începe sa iti povestească o gramada de lucruri care efectiv nu au legătură cu nimic dat nu vei putea sa ii întrerupi. Vei da si de oameni care înțeleg mai greu si dd bătrâni si necesita multă rabdare. Totodata multi dintre clienți nu vor cumpăra la prima discuție.

5. Insistenta - nu trebuie sa iti fie frica sa insiști, știu ca de multe ori vei crede ca ai insistat prea mult, dar mai bine sa dai tot ce poți decât sa te întrebi după cum ar fi fost daca?


Poate pare dificil, dar nu e. Mie mi-a plăcut mult domeniul si sper sa ajung agent de vânzări din nou. Dupa vreo 3 luni vei fi experta happy fiecare client e diferit si fiecare agent are stilul lui. Cu timpul ai sa capeți experienta si iti va veni mult mai ușor. Mult succes! happy

1 răspuns: