| andrei47 a întrebat:

Care este cel mai eficient nivel de turatii la motoarele SDI diesel pentru consum scazut? neavand turbo, aprox. 1400-1500 rpm? sau 1800-2000 ca cele cu turbo?

15 răspunsuri:
| 0rlando a răspuns:

Are cuplul la 2000Rpm, deci cam pe acolo ar trebui să te limitezi dacă vrei un consum decent.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Consumul nu e direct proportional cu turatia.
Conteaza mai mult pozitia pedalei decat cat de mult o turezi. Daca o tii subturata si cu acceleratia trecuta de jumatate din cursa, ca sa faca fata, te c#%i in el consum.
La mers constant o tii intr-un punct in care simti eficienta maxima a motorului: pedala apasata putin, turatia ok (adica nu peste 3000rpm), iar la o apasare fina a pedalei, sa simti imediat raspunsul motorului. In acel punct consumi combustibilul eficient. Nu e o turatie fixa. In treptele mici poate fi mult mai jos, chiar si pe la 1400 rpm, cand la treapta a 4-a si a 5-a, sub 2000 rpm e prea putin, raspunde greoi la pedala de la acea zona.
Gandeste-te la viteza de croaziera a masinii, la toate e intre 90 km/h pana pe la 140km/h, iar in toate cazurile, aceste viteze sunt mai sus de 2500 rpm, in ultima treapta de viteza.

| DjZen a răspuns:

Nivelul eficient de turatii nu numai pentru SDI (cu sau fara turbo se situeaza pe la valoarea de 2000-2500 rot/min. Dar intrebarea mea este urmatoarea de ce ti-ai ales SDI, intreb deoarece un verisor de al meu are o masina cu motor SDI si este foarte puturoasa dupa 3000 rot/min incepe sa se simta ceva.

| andrei47 explică (pentru DjZen):

Mi-am luat permisul recent si am un polo sdi din 2000, tata mii l-a recomandat ca daca nu are turbo nu o sa aiba consum foarte mare, ca o sa pot umbla cu el in turatii mici, iar ca raspuns pot sa spun ca sunt foarte multumit, am 66 de cai pe 2000 cm3, deci puterea e dezvoltata cu turatii mici, pot sa pornesc de pe loc cu a 4-a laughing, o conduc de la semafor asa 1-3-5 schimband la 2000 rpm, si nu omor motorul, merge super ok, are cuplu/sprint, tot ce am nevoie, doar ca am facut vreo 200 km in oras si putin in afara si mi-a iesit consum de 7, ce-i drept o tineam doar pe la 2000 rpm, acum am sa incerc sa o tin pe la 1400 sa vad diferenta, cu treapta 5 ma duc lejer cu 60 la ora, nu il ''omor''.

| andrei47 explică (pentru andrei47):

P.s. am facut consum de 7 in conditiile in care chiar si tata(care se pricepe super bine la masini/mecanica/motoare, nu vorbeste din auzite, doar ca am zis sa vad ce spun si altii) m-a asigurat ca nu o sa trec de 5, 5 nici macar in oras. acuma sa vad diferenta daca totusi motorul dezvolta puterea la turatii mici deci nu trece motorina nearsa. big grin

| Florian20405 a răspuns (pentru andrei47):

SDI-u e un motor bun.Bineinteles ca nu se compara cu tdi-ul la putere dar nu se va compara nici ca piese de schimb si consum.
Ca si putere/cuplu e chiar ok.
Vezi ca ai motor de 1896 nu de 2000cm3 big grin
Ai grija de ea, cu timpul te veni invata si vei scoate niste consumuri extrem de mici si masina va fi fiabila in ciuda faptului ca nu prea ai putere cine stie ce, motorul e chiar foarte rezistent.

| andrei47 explică (pentru Florian20405):

Mi-ai putea da niste sfaturi sau recomandari ca sa scot un consum mai mic? mersi. big grin tu ce zici? turata mari sau mici? laughing am zis ca o sa o tin pe oras in treaota a 5-a la 60 la ora cu vreo 1300 rpm, sa vad cum scot consumul.

| Florian20405 a răspuns (pentru andrei47):

Pai nici sa o ti subturata. Undeva la 1900, 2000 rpm.O sa te inveti cu timpul, eu am scos cu un golf breck sdi consum de 3.9% pe exterior si pe interior 5.2-5.3%,d-apoi tu cu polo? laughing
Sa ai grija de ea, sa nu o vinzi e foarte buna si are cuplu bun de tot pentru o masina care nu are turbo.Adica trage bine.Eu am un toledo 1.6 16v, am un consum mai mic ca 2.0 tdi laughing. Insantaneu am 0.3; 0.5. Iar mers frumos la 90-120 am 5.1%.

| IzvorulDeIntelepciune a răspuns (pentru andrei47):

7% e un consum OK pentru un motor de 1.9 sau 2.0. Eu scot 6, 4-7% consum mixt cu 1.5 dCI (adica cu un motor mult mai mic)
P.S: cel mai putin consumi in treapta a V-a pe la 1700-1800 rpm (valabil pentru majoritatea motoarelor indiferent ca sunt Diesel sau benzina)

| andrei47 explică (pentru Florian20405):

Nu o tin nici subturata incat sa o omor, chiar din contra, merge fara probleme cu treapta a 4-5 in oras, fara sa o ajut dni acceleratie laughing, nu trebuie sa stau cu pedala la fund ca sa traga laughing, stiu, sunt motoare super ok pentru oras, in timp ma invat eu si ii prind mersul. laughing

| DjZen a răspuns:

Alex da deci imi cer scuze eu am crezut ca ai permis mai vechi si de aceea, dar si acel consum de 7 este bunicel, scoate cam cat un logan de 1.5, dar din ce mi-a mai spus si mie tata schimbi treptele in zona optima de turatie, sau daca vrei chiar un consum mai mic, desi o sa para hilar poti pune un GPL pe masina. Sau mai poti face sa pleci cu a doua dupa loc cand nu ai masa prea mare. Nu prea este bine sa pleci cu a 4a de pe loc solicita foarte mult motorul.

| andrei47 explică (pentru DjZen):

Bineinteles ca nu pornesc cu a 4-a de pe log, dadeam doar un argument ca motorul dezvolta puterea fara turatii mari, oricum m-am m-ai sfatuit cu tata si se pare ca pe rosu imi raman cam 6 litrii de motorina, asa ca am recalculat cu el consumul si imi iese undeva pe la 5, 5 maxim 6, mai ales ca o tin doar prin oras mai mult.

| DjZen a răspuns:

Da pai e foarte bun consumul big grin

| andrei47 explică (pentru DjZen):

Cel mai nasol atunci cand vrei sa scoti consum cat mai bun, e atunci cand stau toti smecherii cu x6 la 10 cm de bara ta sa te intimideze ca de ce nu pornesti cu sprint si ''scartait de roti''. laughing

| DjZen a răspuns:

Da stiu cum este sentimentul am patit laughing dar plec normal si daca loveste cobor la el sa imi plateasca baralaughing