| Alex a întrebat:

Cum se fac inspectiile tehnice periodice in strainatate si in Romania?

4 răspunsuri:
| mgtow a răspuns:

In Spania tinerii care intra la ITV (inspectia tehnica a vehiculelor) mai sar cu vederea si nu tin totul in cont, dar astia cu experienta pun laba la tot si cand ceva nu e bine nu trece controlul si trebuie dusa iar fara a plati din nou taxa de inspectie.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

In Romania, la o statie ITP 'de cartier', treaba sta cam asa: platesti la poarta service-ului pentru ITP, mergi la hala corespunzatoare, (stai la rand daca e cazul), arati bonul inginerilor, actele masinii, si te dai deoparte.
Se urca unul din ei (de regula e un inginer si inca un om, mecanic, inginer...) si fac pe rand mai multe teste:
-autenticitatea masinii (verifica seriile din acte si de pe masina)
-lumini, stergatoare si climatizare
-gazele emise
-functionarea franelor (sa tina bine, si sa nu fie dezechilibruri, roti care franeaza mai tare sau mai slab decat celelalte)
-jocuri la directie sau suspensie
-dimensiunea si uzura pneurilor
-starea caroseriei (sa nu fie ruginita sau sudata necorespunzator)
-aspectul exterior (sa corespunda culoarea din acte si sa arate acceptabil).
Sper ca nu am omis nimic.
Daca ceva nu e in regula, primesti fisa de revenire, si te intorci dupa ce rezolvi problemele semnalate, si mai platesti 50% din valoarea pentru inspectie.
Tarifele sunt in functie de categorie si de capacitatea cilindrica.
In alte tari nu am fost, doar in Romania stiu cum sta treaba.

| relian a răspuns:

Inspectiile tehnice obligatorii caci despre asta intrebiu de fapt nu se fac cum spunea cineva pe aici sau ar fi trebuit facute asa la orice surub.Inspectia tehnica se refera la controlul acelor sisteme care tine de siguranta in trafic si normele de poluare.Ca siguranta se verifica frinele, cauciucurile daca corespund, Ce tine de luminile de afara-frina, semenalizare, faruri, lumina la numar si apoi ce spune calculatorul.Deci aia acolo asta controleaza rapid in timp ce calculatorul lor controleaza calculatorul masinii si afla daca totul este ok sau nu. Daca ai MIL aprins poti sa nici nu te mai duci sa faci inspectia ca nici nai sanse sa o faci.Bine asta daca nu cumva se merge si pe spagi.MIL inseamna lumina aia engine aprinsa, ma rog in engleza malfunction indicator lamp bla bla. Acolo nu ai ce face pentru calculatorul controleaza.Cum se fac inspectiile in strainatate? Zic cum se face in State, dureaza cam 10 minute si gata.Bine ma refer cit dureaza pentru ala sa faca, acum ca astepti uneori si juma de ora depinde citi sint inaintea ta si de cit de rapizi sint aia.In Romania nu stiu cum se face nu am avut ocazia, dar am auzit ca e jale.Cu alte cuvinte in RO aia cauta sa iti puna bete in roate, cauta chiar daca nu ai probleme sa le gaseasca sau sa le fabrice ei cumva.Asa ceva nu ai sa intilnesti niciodata in state unde cei care fac inspactie chair cauta sa te ajute cit poate de mult si bine pentru ca asa te cistiga de client.Cam astea sint situatiile.A si in State de ex inspectia se face in fiecare an ira in RO nu stiu, dar ce am spus mai sus este ce mi-au spus cei care au masini si fac inspectia in RO.Acum cit costa in state depinde de fiecare stat in parte si poate fi de la 8 dolari in Arizona pina la stiu si eu 1000 sau 1200 in california ori NY.A sinca ceva, am citit aici ca in RO sint ingineri care fac inspctia.Nici vorba in SUA de asa ceva inspctia o poate face si un cioban daca isi ia licenta, adica isi face o dugheana ceva, merge la stat spune vreau sa fac inspectie si aia e tot ii da aia autorizatie bla bla totul asa din mersul calului sa-i zic asa nu trebuie sa faci nimic complicat.Hai sa zic dai un test adica sa vada aia ca stii sa masori ceva la cauciucuri ca stii sa folosesti un calculator etc.Chestii de genul asta nimic inginerii.Ca sa vezi ce chestii complicate fac romanii, ori daca nu-s ele complicate cauta sa le complice ei.Si totul pentru ce pina la urma? Pt nimic sa faca viata amaritilor si mai amarita sa mai poata lua o spaga, o taxa asa de aiurea.

| Robertyz a răspuns:

Aici este vorba de o chestie de principiu Alex.O inspectie tehnica periodica consta in verificare amanuntita de la A-Z de la primul muncitor pana la ultimul surub. Daca ai observat intr-o firma straina toate aceste lucruri sunt respectate amanuntit, insa de fel aceste inspectii sunt rare datorita utilizarii indelungate a aparatelorwinking O seara frumoasa!